Trein op tijd? - www.railtime.be

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
bresjt

Re: ntwerpen Centraal

Bericht door bresjt »

dentheo schreef:
dentheo schreef:Nog klein voorstel ter verbetering.

Een verwachte vertraging zou ook nuttig kunnen zijn (bv. in andere kleur).
Mooie demo deze morgen:

1) IC Charleroi Antwerpen Essen, rit beperkt door vertraging... toch blijft vertrek Essen rustig staan
2) Aanvang namiddag: L naar Roosendaal 20 minuten vertraging, dus aankomst NA voorziene vertrek(keer)tijd... weer geen enkele melding op volgende rit
3) Gebeurt ook met koppeling van treinen in bv. Antwerpen Centraal.
Ik denk dat onze L (lijn12) nog altijd van St Niklaas komt.... Trein die hier moet stoppen om 15:09 blijkt perfect op tijd..... tot 15:08 plots krijgt die trein over heel de lijn +30... want dan is hij pas vertrokken in Antwerpen Centraal...

Dit stelt NIETS voor .....
Dat is ook te verwachten van het koppelen van de M6'en op de IC-E knokke/blankenberge.
pietje

Re: Trein op tijd? - www.railtime.be

Bericht door pietje »

thejay schreef:Tof, Noorderkempen staat ook al in de lijst :roll:
Ja, maar de vertraging staat er dan niet op, die moet intussen toch al meer dan een jaar zijn :lol: :lol:
treinbruno
Berichten: 2405
Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
Locatie: Singapore

Re: Trein op tijd? - www.railtime.be

Bericht door treinbruno »

handig, maar het systeem in nederland is veel beter hoor :)
Afbeelding
dentheo
Berichten: 8183
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Trein op tijd? - www.railtime.be

Bericht door dentheo »

treinbruno schreef:handig, maar het systeem in nederland is veel beter hoor :)
Ik zou het niet weten maar dat van ons mag toch ook goed zijn.
Theo
Groeten vanop de Heide
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22579
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Trein op tijd? - www.railtime.be

Bericht door Steven »

je kan een trein en een station opvragen, wat verlang je dan nog meer? de meeste mensen gaan waarschijnlijk de stationsfunctie gebruiken.
AlexNL
Berichten: 2195
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: Trein op tijd? - www.railtime.be

Bericht door AlexNL »

treinbruno schreef:handig, maar het systeem in nederland is veel beter hoor :)
Welk systeem bedoel je precies? De vertragingen en werkzaamheden op www.prorail.nl, de verstoringenpagina op www.ns.nl, of bedoel je misschien www.acturail.nl? :)
tomdg
Berichten: 230
Lid geworden op: 16 jul 2008, 13:40

Re: Trein op tijd? - www.railtime.be

Bericht door tomdg »

ziet er fantastisch systeem uit :!:
maar om 21:20 merkte ik dit:
Afbeelding
L-trein naar mechelen zit blijkbaar vast in schellebelle toch geen vertraging te zien?
Afbeelding
10min later blijkt hij al in mechelen te zitten maar het eerste lijntje in de tabel wordt niet grijs :?: of verwacht ik mss te veel van dit systeem :). De trein leuven en geraardsbergen veranderde nochtans perfect gelijk met de klok van mijn pc :P
dentheo
Berichten: 8183
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Trein op tijd? - www.railtime.be

Bericht door dentheo »

Steven schreef:je kan een trein en een station opvragen, wat verlang je dan nog meer? de meeste mensen gaan waarschijnlijk de stationsfunctie gebruiken.
Aangezien wij op lijn12 wonen is de funktie zoals ze nu is onbruikbaar voor:

1) alle treinen uit het noorden, na kering in Essen of Roosendaal , dat is de HELFT.....
2) voor alle omnibussen uit Antwerpen omdat die pas in beeld komen NA vertrek uit Antwerpen......

De enige die op tijd erop staat is de IC/IR uit Chalala omdat die dan al 2 uur onderweg is...
Dat is één op vier treinen en géén enkele richting Antwerpen, richting van 95% van de gebruikers van de treinen op lijn 12

Dit kan allemaal opgevangen worden door uiterlijk op het geplande vertrekuur een verwachte vertraging in te voeren of te laten starten met "optellen" en NIET pas als de trein echt vertrekt of geschrapt wordt, dan moet iedereen al op het perron staan.

Ik zeg niet dat het slecht is, alleen NIET goed genoeg.
Waarschijnlijk hebben alle lijnen bij een keer of splitsingspunt daar last van bv. Oostende-Brugge, Zeebrugge-Brugge, Turnhout Herentals enz. enz.
Theo
Groeten vanop de Heide
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22579
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Trein op tijd? - www.railtime.be

Bericht door Steven »

tja dat zal van de servers afhangen of ze de updates vlot verwerken, misschien het systeem nog wat krediet gunnen
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22579
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Trein op tijd? - www.railtime.be

Bericht door Steven »

dentheo schreef:Ik zeg niet dat het slecht is, alleen NIET goed genoeg.
Waarschijnlijk hebben alle lijnen bij een keer of splitsingspunt daar last van bv. Oostende-Brugge, Zeebrugge-Brugge, Turnhout Herentals enz. enz.
wat jij wil zien gaat zelfs niet met de huidige software die infrabel heeft, artweb gaat pas een trein geven vanaf zijn vertrekstation, indien hij voordien een andere trein doet zal je pas het effect merken indien de trein afgeschaft is of vertraging heeft in zijn vertrekstation zoals je zelf zegt. Dat effect zal je dus blijven hebben en dit is zo voor alle lijnen. Hier op lijn Brussel Dendermonde keren alle CR treinen in Dendermonde (keertijd is tien minuten), als de trein dus 20 min vertraging heeft kan die ook niet meer op tijd vertrekken en je zal dat effect hier dus ook hebben.
dentheo
Berichten: 8183
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Trein op tijd? - www.railtime.be

Bericht door dentheo »

Steven schreef:
dentheo schreef:Ik zeg niet dat het slecht is, alleen NIET goed genoeg.
Waarschijnlijk hebben alle lijnen bij een keer of splitsingspunt daar last van bv. Oostende-Brugge, Zeebrugge-Brugge, Turnhout Herentals enz. enz.
wat jij wil zien gaat zelfs niet met de huidige software die infrabel heeft, artweb gaat pas een trein geven vanaf zijn vertrekstation, indien hij voordien een andere trein doet zal je pas het effect merken indien de trein afgeschaft is of vertraging heeft in zijn vertrekstation zoals je zelf zegt. Dat effect zal je dus blijven hebben en dit is zo voor alle lijnen. Hier op lijn Brussel Dendermonde keren alle CR treinen in Dendermonde (keertijd is tien minuten), als de trein dus 20 min vertraging heeft kan die ook niet meer op tijd vertrekken en je zal dat effect hier dus ook hebben.
Zoiets zag ik al zitten , maar of het daarom zo MOET blijven is voor mij een straat te ver.. dat is de makkelijkste oplossing..

Artweb is voor mensen die toch al op hun werk zijn ...de nieuwe pagina voor mensen die nog naar het station moeten gaan of rijden...

Laat vertraging maar automatisch beginnen optellen als hij niet vertrokken is 1,2,3,4 enz. dat zal al veel realistischer zijn dan nu...0,0,0,0,en dan na 30 minuten boem +00:30
Theo
Groeten vanop de Heide
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22579
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Trein op tijd? - www.railtime.be

Bericht door Steven »

tja momenteel gebruiken ze volgens mij gewoon de info en techniek die ze al hebben, gestoken in een jasje geschikt voor de gewone reizigers ik verwacht aanpassingen of aanvullingen pas naar de toekomst toe.
260689
Berichten: 3392
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: Trein op tijd? - www.railtime.be

Bericht door 260689 »

Nu ook Real Time informatie voor de reizigers

Bron: NA - Reizigers / Voyageurs 28/01/2009

Vandaag heeft Infrabel zijn nieuwe website www.railtime.be gelanceerd. Op deze website kunnen reizigers in real time de toestand op het Belgische spoorwegnet volgen. Op die manier wil Infrabel de informatieverspreiding naar de reiziger toe verbeteren. (Bron: NA - Communicatie / NA - Communication 28/01/2009 )


Het verspreiden van kwalitatieve informatie over het spoorverkeer is een topprioriteit van Infrabel. Hiervoor heeft Infrabel een globaal plan ontwikkeld met maatregelen op korte en lange termijn. Een eerste stap in de verbetering van de reizigersinfo is de lancering van de nieuwe website www.railtime.be.

Aan de basis van Railtime ligt het systeem Artweb, dat in Traffic Control en in de seinhuizen wordt gebruikt voor het beheer van de real time info over het spoorverkeer in heel België. Railtime toont de huidige vertraging van een trein en geeft ook een prognose van de vertragingen.

De nieuwe website biedt verschillende mogelijkheden. Zo kunnen de reizigers informatie opvragen van een trein in elk Belgisch station of stopplaats. Bij het invullen van het aankomst- of vertrekstation krijgt de reiziger een overzicht van alle treinen die stoppen in dit station binnen een bepaalde tijdspanne. Een speciale kolom geeft ook de vertragingen weer vanaf 5 minuten. Daarnaast is er ook info beschikbaar over de gedetailleerde reisweg van de trein, het spoor waarop de trein vertrekt en het type trein (IC, IR…).

Bovendien kunnen reizigers op de website ook het specifieke treinnummer invullen, waarbij er onmiddellijk info over de reisweg van de trein, eventuele vertragingen en aanvullende commentaar op het scherm verschijnt. Bij incidenten die een impact hebben op meerdere treinen ten slotte verschijnt er in een oranje balkje bovenaan de site een beschrijving van het incident.

Naast Railtime zullen andere projecten, zoals een doorgedreven opleiding voor de speakers, stapsgewijs geïmplementeerd worden en bijdragen tot de verbetering van de informatieverstrekking. Deze acties sluiten perfect aan met het klantgerichte en gebruiksvriendelijke informatiebeleid van Infrabel.
www.realtime.be

bron: intraweb van de NMBS
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Re: Trein op tijd? - www.railtime.be

Bericht door Adler »

dentheo schreef: Laat vertraging maar automatisch beginnen optellen als hij niet vertrokken is 1,2,3,4 enz. dat zal al veel realistischer zijn dan nu...0,0,0,0,en dan na 30 minuten boem +00:30
Dat is inderdaad een heel redelijke vraag.
Op de DB-site gebeurt dat ook al. Deze morgen vond ik bv. voor een trein die vertrekt in Hamburg-Altona:
ca. 30 Minuten später, Grund: verspätete Bereitstellung
Maar ik denk dat we voorlopig nu al moeten tevreden zijn met wat we krijgen, we mogen ook niet teveel ineens vragen of ze doeken weer heel de boel op.
Deze morgen werkte ook de spooraanduiding al niet meer, maar ja alle begin is moeilijk zullen we maar denken.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22579
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Trein op tijd? - www.railtime.be

Bericht door Steven »

inderdaad een systeem dat langzaam groeit en telkens beter kan en mag worden is leuker positiever dan het omgekeerde. Ik hoop ook dat ze het systeem zullen verbeteren en optimaliseren, maar geef ze er wel de kans toe om fouten te maken en er uit te leren.
Plaats reactie