Hst-station Brecht wacht op een trein

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
ferry
Berichten: 316
Lid geworden op: 28 mei 2008, 21:50

Re: Hst-station Brecht wacht op een trein

Bericht door ferry »

Hoi

Van zodra de tunnel onder het plateau van Herve (HSL3) klaar is zal Brecht ook wel mogen rijden van onze Franstalige broeders en zullen ineens al die technische(voor mij) prietpraat als van zevens verdwijnen.
Voor het overige geef mij maar de Zwitserse treinen en oplossingen
De nieuwe "Loetschbergers" waren niet op tijd allemaal geleverd: gevolg thans rijdt een "L." met gekoppeld een voorstadstrein type NINA en het werkt....!


F
K V B
Berichten: 3328
Lid geworden op: 30 jun 2006, 13:20
Locatie: Wengwald, Zwitserland

Re: Hst-station Brecht wacht op een trein

Bericht door K V B »

ferry schreef: Voor het overige geef mij maar de Zwitserse treinen en oplossingen
De nieuwe "Loetschbergers" waren niet op tijd allemaal geleverd: gevolg thans rijdt een "L." met gekoppeld een voorstadstrein type NINA en het werkt....!
En er rijd ook een van Bombardier geleende stam Duitse dubbeldekkers rond, met grote stikkers om de reizigers er op te wijzen dat het hier toch wel echt om een S-Bahn gaat :-) Overigens uitstekende eerste klas in de die dubbeldekkers.
Daarnaast houdt de BLS voorlopig nog wat oude troep op de baan. Die verdwijnt dan wel allemaal als al de Loetschbergers er zijn.
Overigens is een "Loetschberger" technisch gewoon een doorontewikkelde NINA, dus dat die compatibel zijn is niet zo verwonderlijk. De BSL heeft echter het uiterlijk van de trein laten aanpassen en een eigen gezicht laten geven, omdat ze de oude Lötschberglijn (en de Simmental lijn) vooral als toeristische lijn wil marketen. Op weekeinden is het op deze lijn behoorlijk druk, en er komen momenteel best wel leuke combinaties op de baan. Eens al de Lötschbergers geleverd word het een stuk saaier...
In Zwitserland kan het echter ook wel mis gaan met de techniek, maar we zijn nu al wel erg ver off topic...
treinbruno
Berichten: 2405
Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
Locatie: Singapore

Re: Hst-station Brecht wacht op een trein

Bericht door treinbruno »

Er hebben zelfs al dosto's van de CFL gereden in de S bahn! :D
Afbeelding
Satyricon

Re: Hst-station Brecht wacht op een trein

Bericht door Satyricon »

De mensen in Brecht wachten al jaren op een degelijke treinverbinding met Brussel en Antwerpen. Alles ligt er nu (momenteel ligt het er zelfs wat te verkommeren) en ze nemen het niet in gebruik :roll:. Sorry hoor maar zulke wanpraktijken zouden moeten aangeklaagd worden. Er is zoveel geld ingepompt en ze nemen het nog niet in gebruikt. Dat is ronduit crimineel. Only in Belgium zou ik zeggen.
pietje

Re: Hst-station Brecht wacht op een trein

Bericht door pietje »

Satyricon schreef:De mensen in Brecht wachten al jaren op een degelijke treinverbinding met Brussel en Antwerpen. Alles ligt er nu (momenteel ligt het er zelfs wat te verkommeren) en ze nemen het niet in gebruik :roll:. Sorry hoor maar zulke wanpraktijken zouden moeten aangeklaagd worden. Er is zoveel geld ingepompt en ze nemen het nog niet in gebruikt. Dat is ronduit crimineel. Only in Belgium zou ik zeggen.
Neenee, ook in'Olland deze keer :twisted:
voor de rest heb je inderdaad gelijk: het is wraakroepend, maar we kunnen het hier nog 10000X herhalen.......
Satyricon

Re: Hst-station Brecht wacht op een trein

Bericht door Satyricon »

pietje schreef:
Satyricon schreef:De mensen in Brecht wachten al jaren op een degelijke treinverbinding met Brussel en Antwerpen. Alles ligt er nu (momenteel ligt het er zelfs wat te verkommeren) en ze nemen het niet in gebruik :roll:. Sorry hoor maar zulke wanpraktijken zouden moeten aangeklaagd worden. Er is zoveel geld ingepompt en ze nemen het nog niet in gebruikt. Dat is ronduit crimineel. Only in Belgium zou ik zeggen.
Neenee, ook in'Olland deze keer :twisted:
voor de rest heb je inderdaad gelijk: het is wraakroepend, maar we kunnen het hier nog 10000X herhalen.......
Hopelijk komt het er! Het station en de nodige infrastructuur is een enorme investering geweest, dus laat de treintjes maar rijden!
pietje

Re: Hst-station Brecht wacht op een trein

Bericht door pietje »

het zal er zeker komen, maar de vertraging begint echt hallucinante vormen aan te nemen
jan_olieslagers
Berichten: 3582
Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
Locatie: Ansião (PT)

Re: Hst-station Brecht wacht op een trein

Bericht door jan_olieslagers »

"Station Brecht mogelijk deze zomer open"

http://www.deredactie.be/cm/de.redactie ... rderkempen

Let wel "mogelijk" m.a.w. ze beloven niks. Maar 't gaan wel verkiezingen zijn binnenkort dus ze moeten toch iets in het vooruitzicht stellen... als was het maar een broodje met gebakken lucht... Bah bah bah.

Versta me niet verkeerd: ik wil niet liever dan ongelijk krijgen en daar toch treinen zien rijden vanaf pakweg 1 september. Maar 'k moet het nog zien...!

En jawel ik weet dat sommigen alhier dit onderwerp afgezaagd vinden - willen die dat aub tegen de betroffen politici gaan vertellen?
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
rail s

Re: Hst-station Brecht wacht op een trein

Bericht door rail s »

Dus dan komt die 13+M6 er?
Of in ieder geval toch voor testen...
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Re: Hst-station Brecht wacht op een trein

Bericht door Adler »

jan_olieslagers schreef:"Station Brecht mogelijk deze zomer open"

Let wel "mogelijk" m.a.w. ze beloven niks. Maar 't gaan wel verkiezingen zijn binnenkort dus ze moeten toch iets in het vooruitzicht stellen... als was het maar een broodje met gebakken lucht... Bah bah bah.
Als je om de zoveel maanden een nieuwe baas hebt, lees minister, die terug al zijn kennis over de materie vanaf nul moet opbouwen, is het natuurlijk gemakkelijk om die man of vrouw alles wijs te maken wat je maar wil.
Tegen dat hij of zij door heeft waar het eigenlijk over gaat, is er toch al weer een nieuwe.
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Re: Hst-station Brecht wacht op een trein

Bericht door Adler »

jan_olieslagers schreef:"Station Brecht mogelijk deze zomer open"
Let wel "mogelijk" m.a.w. ze beloven niks. Maar 't gaan wel verkiezingen zijn binnenkort dus ze moeten toch iets in het vooruitzicht stellen... als was het maar een broodje met gebakken lucht... Bah bah bah.
Ik heb eens het integraal verslag gelezen van de Kamer met de vraag van Ine Somers en het antwoord van minister Steven Vanackere.
Dat antwoord is ronduit bedroevend. Hier enkele passages:

Op de hogesnelheidslijn L4 tussen Antwerpen en de Nederlandse grens kunnen er enkel treinen rijden die uitgerust zijn met het Europees interoperabel seininrichtingsysteem ETCS, het European Train Control System.
U vraagt of dat niet op voorhand geweten was. Natuurlijk wist men dat wel op voorhand. Men wist namelijk dat men een hogesnelheidslijn aan het bouwen was.
Pas toen de vraag werd gesteld of gebruikgemaakt kon worden van die belangrijke investering om er ook andere treinen op te laten rijden, moest de bijkomende problematiek worden opgelost, namelijk ervoor zorgen dat men met het ander rollend materieel naar een interoperabiliteit kan gaan.
Men heeft daar wat problemen rond gekend, die volgens mij wel gekend zijn.
Voornamelijk de software heeft problemen gekend om gestabiliseerd te geraken in hoofde van de eisen die er nationaal en internationaal worden gevraagd.


Men wist dus dat men een hogesnelheidslijn aan het bouwen was, wat een geruststelling. :)
Men wist ook al, voor dat er ook maar iets is gebouwd, dat die lijn OOK voor het binnenlands verkeer zou gebruikt worden.
Hij moet dus niet doen alsof dit probleem er pas achteraf is bijgekomen.
"Men heeft daar wat problemen rond gekend", dat is wel het understatement van het jaar.

Als de testen gunstig verlopen, is het niet uitgesloten dat vanaf de dienstregeling in de zomer de langverwachte verbinding zal worden gebruikt.
U hoort me dit dus niet als een voorspelling hanteren. Ik wil afwachten of deze testen gunstig aflopen.
Indien dit het geval is, zullen we inderdaad ten aanzien van een groot deel van het publiek in Antwerpen goed nieuws kunnen melden en dat zou dat vanaf de zomer
van dit jaar zijn.


"is het niet uitgesloten", met andere woorden: vergeet het maar.

De vertraging waarvan sprake is, is niet zozeer dat er geen locomotieven geleverd zouden zijn, maar bestond erin dat er wat vertraging was inzake de
tracksystemen waarmee de nieuwe locomotieven dienen te functioneren.
Dus ik wil toch nog even voor de duidelijkheid insisteren, er is geen vertraging in de levering want die voertuigen die zijn er nu ook.


"wat vertraging was" : man, man, man.

En mevrouw Ine Somers ging na dit bemoedigend en zeer deskundig antwoord tevreden huiswaarts.

Als je dit antwoord van de minister vergelijkt met de voortgangsrapportages van minister Eurlings, vraag ik me toch af in welk land we hier wonen.
rvdborgt
Berichten: 4355
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Hst-station Brecht wacht op een trein

Bericht door rvdborgt »

Adler schreef:Als je dit antwoord van de minister vergelijkt met de voortgangsrapportages van minister Eurlings, vraag ik me toch af in welk land we hier wonen.
Het is wel zo dat Eurlings uitgebreider rapporteert, maar sommige dingen die je daarin leest zijn op het randje tussen misinformatie en leugens. Vooral als het om ERTMS gaat.

Groetjes,
Rian
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Re: Hst-station Brecht wacht op een trein

Bericht door Adler »

rvdborgt schreef:Het is wel zo dat Eurlings uitgebreider rapporteert, maar sommige dingen die je daarin leest zijn op het randje tussen misinformatie en leugens. Vooral als het om ERTMS gaat.
Die uitspraak laat ik dan voor uw rekening. Blijkbaar beschikt u over meer informatie dan de minister.
Maar ik heb nog altijd liever een gedetailleerd rapport van 30 pagina's dan het nietszeggend antwoord van de ministers hier, dat geen enkele nuttige informatie bevat.
"Men wist dus dat men een hogesnelheidslijn aan het bouwen was", wat voor een uitleg is dat nu ?
Ik vraag me af of de Tweede Kamer in Nederland dergelijke antwoorden zou aanvaarden.
Plaats reactie