TRESKI nu ook vanuit Antwerpen = (Essen)

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: TRESKI nu ook vanuit Antwerpen = (Essen)

Bericht door Shrek »

in ODB staan wel meer kemels :wink:
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22579
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: TRESKI nu ook vanuit Antwerpen = (Essen)

Bericht door Steven »

inderdaad zowel ODB als SJ zijn niet heilig als het op info aankomt hoor.
poyaud
Berichten: 528
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:43
Locatie: Aalst

Re: TRESKI nu ook vanuit Antwerpen = (Essen)

Bericht door poyaud »

Vertrekt er deze avond geen treski?
Rijtuigen zouden 5of6 I6-ligrijtuigen zijn waarvan er 1 volledig is herschilderd.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22579
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: TRESKI nu ook vanuit Antwerpen = (Essen)

Bericht door Steven »

poyaud schreef:Vertrekt er deze avond geen treski?
Rijtuigen zouden 5of6 I6-ligrijtuigen zijn waarvan er 1 volledig is herschilderd.
dat vernieuwde rijtuig heb ik deze week in vorst zien aankomen, zo blinken dat het doet.
poyaud
Berichten: 528
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:43
Locatie: Aalst

Re: TRESKI nu ook vanuit Antwerpen = (Essen)

Bericht door poyaud »

Steven schreef:
poyaud schreef:Vertrekt er deze avond geen treski?
Rijtuigen zouden 5of6 I6-ligrijtuigen zijn waarvan er 1 volledig is herschilderd.
dat vernieuwde rijtuig heb ik deze week in vorst zien aankomen, zo blinken dat het doet.
Was dat dinsdag met de 2154 ongeveer rond de middag ?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22579
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: TRESKI nu ook vanuit Antwerpen = (Essen)

Bericht door Steven »

da was idd een reeks 21/27 (weet de nr ni meer dus uw nr kan juist zijn) en die had 4 rijtuigen mee waarvan de laatste de vernieuwde was (ge merkt da duidelijk aan de krachtig roze streep die bij de rest al flets is). Mijn geest laat me effe in de steek (iets te veel en te vroeg moeten opstaan deze week :p) om te zeggen of dat nu dinsdag of woensdag was.
wimpiespoor
Berichten: 238
Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:58
Locatie: Zeist, Nederland

Re: TRESKI nu ook vanuit Antwerpen = (Essen)

Bericht door wimpiespoor »

Heeft iemand zich hier wel eens afgevraagd wat de totale kosten zijn van het laten rijden van de Treski voor een bureacratische organisatie als de NMBS? Ik denk dat als je die netjes zou uitrekenen, NMBS onmiddellijk met het rijden van de trein zou moeten stoppen. Ook wanneer die 15 rijtuigen lang zou zijn en al die 15 rijtuigen een goede bezetting zouden hebben.
Wim
Trammist

Re: TRESKI nu ook vanuit Antwerpen = (Essen)

Bericht door Trammist »

poyaud schreef:Vertrekt er deze avond geen treski?
Rijtuigen zouden 5of6 I6-ligrijtuigen zijn waarvan er 1 volledig is herschilderd.
Volgens Railtime is 'ie vertrokken in FN om 21:11
treinbruno
Berichten: 2405
Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
Locatie: Singapore

Re: TRESKI nu ook vanuit Antwerpen = (Essen)

Bericht door treinbruno »

ik zat gisterenavond in keulen (nu in malmö, opweg naar narvik) en daar waren wel wat skitreinen, en allemaal waren ze volledig uitverkocht :) dus als je 15 rijtuigen vol hebt aan gemiddeld 150€ per plaats maak je geen verlies lijkt me :P
Afbeelding
FLV-FGSP
Berichten: 1898
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:36
Locatie: Leuven

Re: TRESKI nu ook vanuit Antwerpen = (Essen)

Bericht door FLV-FGSP »

Uit de GVA (Metropool Noord) van vandaag:
Heel even hing er in het station van Essen weer de sfeer van de grote dagen, toen alle internationale treinen op de as Amsterdam-Parijs er moesten stoppen. Want voor de allereerste keer vertrok vanuit het station een rechtstreekse trein naar skigebieden. De NMBS had voor gluhwein gezorgd en één treinspotter was zelfs uit Kontich komen rijden om het vertrek mee te maken. Stipt om 20.35u vertrokken de zeven wagons in Essen, om via Antwerpen, Brussel, Luik en Aken naar Oostenrijk te rijden.
rvdborgt
Berichten: 4355
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: TRESKI nu ook vanuit Antwerpen = (Essen)

Bericht door rvdborgt »

GVA schreef:Heel even hing er in het station van Essen weer de sfeer van de grote dagen, toen alle internationale treinen op de as Amsterdam-Parijs er moesten stoppen. Want voor de allereerste keer vertrok vanuit het station een rechtstreekse trein naar skigebieden. De NMBS had voor gluhwein gezorgd en één treinspotter was zelfs uit Kontich komen rijden om het vertrek mee te maken. Stipt om 20.35u vertrokken de zeven wagons in Essen, om via Antwerpen, Brussel, Luik en Aken naar Oostenrijk te rijden.
In Op de Rails stond deze maand nog: "TTC, die door een weigering van de NMBS dit seizoen geen treinen via Roosendaal en Brussel laat rijden [...]"

Natuurlijk is er geen verband tussen de Treski uit Essen en de weinig coöperatieve houding van de NMBS. Ik ben benieuwd hoe het met de klacht van TTC bij de mededingingsautoriteit afloopt.

Groetjes,
Rian
wimpiespoor
Berichten: 238
Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:58
Locatie: Zeist, Nederland

Re: TRESKI nu ook vanuit Antwerpen = (Essen)

Bericht door wimpiespoor »

treinbruno schreef:ik zat gisterenavond in keulen (nu in malmö, opweg naar narvik) en daar waren wel wat skitreinen, en allemaal waren ze volledig uitverkocht :) dus als je 15 rijtuigen vol hebt aan gemiddeld 150€ per plaats maak je geen verlies lijkt me :P
Nogal wiedes dat de treinen dit weekend goed gevuld zijn: veel mensen hebben deze week of vorige week vakantie. Je moet eens over twee weken naar de bezetting kijken.
Mijn punt is, dat je met dit type vervoer alleen geld kan verdienen als je een hele kleine overhead hebt en heel flexibele medewerkers hebt, en door heel veel uit te besteden (gebruik maken van overcapaciteit bij anderen).
NMBS is het tegendeel van een kleine overhead, flexibel en heeft zelf overcapaciteit.
Wim
Terminus
Berichten: 1130
Lid geworden op: 03 feb 2006, 20:31

Re: TRESKI nu ook vanuit Antwerpen = (Essen)

Bericht door Terminus »

Wat volgens mij beter kan aan de Treski:

- Toevoegen van een Bar- of Resto-rijtuig. Laat het eventueel uitbaten door een derde, spoorweggerelateerde partner (TSP?) zodat het een win-win kan worden voor beide partijen. In Luxemburg gebeurt dat ook met de GAR.

- De spoorwegmensen hebben zelf geen enkele voeling met de Treski. Misschien moet er ook een speciaal (maar geen schandalig laag) FIP- of PALS-tarief komen? (Inmiddels is er een PALS-tarief ontwikkeld voor de I10-zitplaatsen tijdens de kerstvakantie)

- Waarom de treinen in de kerstvakantie ook niet laten vertrekken vanuit Essen? (Nederlandse markt + misschien iets aantrekkelijker voor de mensen uit het Antwerpse)

- Waarom de twee TRESKI's in de krokusvakantie dezelfde bestemmingen laten aandoen?

En dan nog een opmerking. De CFL legt een speciale dagskitrein in richting Zwitserland voor de krokusvakantie. Mochten CFL en NMBS nu eens samenwerken en daar een soort TRESKI Zwitserland van maken...

Probleem van het gebrek aan ligrijtuigen: SNCF-rijtuigen (misschien zijn die zelfs voor een klein deel van de CFL) die in de zomer gebruikt worden voor de trein Luxemburg-Nice of huren bij de Zwitsers (als zelfs TTC dat kan)

Tot zover enkele bedenkingen.
260689
Berichten: 3392
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: TRESKI nu ook vanuit Antwerpen = (Essen)

Bericht door 260689 »

Terminus schreef:Wat volgens mij beter kan aan de Treski:

- Toevoegen van een Bar- of Resto-rijtuig. Laat het eventueel uitbaten door een derde, spoorweggerelateerde partner (TSP?) zodat het een win-win kan worden voor beide partijen. In Luxemburg gebeurt dat ook met de GAR.
Awel nu zeg je daar zoiets, TSP zou dit geld ook goed kunnen gebruiken. Misschien moet je het eens voorstellen aan TSP?? Bibke??
Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 2851
Lid geworden op: 03 feb 2006, 21:36
Contacteer:

Re: TRESKI nu ook vanuit Antwerpen = (Essen)

Bericht door Joris »

Hallo,
Terminus schreef:Wat volgens mij beter kan aan de Treski:

- Toevoegen van een Bar- of Resto-rijtuig. Laat het eventueel uitbaten door een derde, spoorweggerelateerde partner (TSP?) zodat het een win-win kan worden voor beide partijen. In Luxemburg gebeurt dat ook met de GAR.
Het gebrek aan een Bar of Resto is inderdaad jammer en de hoogdste tijd dat men daar iets aan doet. Bij TTC had dat rijtuig de keren dat ik het zag goed te doen.
Het probleem is misshcien dat de inzet van een WR in treski destijds niet erg succesvol was, maar wat wil je als er in de hele trein niet veel volk aanwezig is...
Niet enkel het TSP hoeft daarvoor in aanmerking te komen, er zijn nog steeds 5 musea in ons land.
- Waarom de treinen in de kerstvakantie ook niet laten vertrekken vanuit Essen? (Nederlandse markt + misschien iets aantrekkelijker voor de mensen uit het Antwerpse)
Volgens mij om rijpaden te sparen in een rustigere periode.
- Waarom de twee TRESKI's in de krokusvakantie dezelfde bestemmingen laten aandoen?
Dat is zogezegd een ontdubbeling, maar inderdaad jammer dat er enkel naar Zell-Am-See gereden wordt...
En dan nog een opmerking. De CFL legt een speciale dagskitrein in richting Zwitserland voor de krokusvakantie. Mochten CFL en NMBS nu eens samenwerken en daar een soort TRESKI Zwitserland van maken...

Probleem van het gebrek aan ligrijtuigen: SNCF-rijtuigen (misschien zijn die zelfs voor een klein deel van de CFL) die in de zomer gebruikt worden voor de trein Luxemburg-Nice of huren bij de Zwitsers (als zelfs TTC dat kan)

Tot zover enkele bedenkingen.
Is Luxemburg-Chur/Brig niet wat kort voor een nachttrein? Destijds had de 498/499 al vanuit België krappe uren, Luxemburg werd toen pas 's nachts aangedaan. Vanuit België daarentegen... De Alpina Express had met krokus toch ook genoeg rijtuigen mee... Anderszijds heeft EETC haar Zwitserlandvleugel geschrapt.
Het probleem met ligrijtuigen... die zijn inderdaad niet dik gezaaid, maar, wie zoekt, die vindt. In de winter rijden er eveneens geen bedevaardstreinen, dus...
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
Plaats reactie