Extreme trillingen in MW4196
Extreme trillingen in MW4196
Vandaag zat ik om 16.25 in de L-trein naar Mol, en bemerkte dat bij de stilstand in Herentals de wagen abnormaal hard begon te trillen. De zetels de deuren, alles trilde, een trilplaat was er niets tegen.
Is dit wel normaal dat die motoren zoveel overlast geven? Dit was niet te doen, ik kan het je verzekeren, en er begon een kindje zelfs spontaan te wenen...
Is dit wel normaal dat die motoren zoveel overlast geven? Dit was niet te doen, ik kan het je verzekeren, en er begon een kindje zelfs spontaan te wenen...
- Dieselfreak
Re: Extreme trillingen in MW4196
Daar komt toch de benaming wasmachines vandaan?
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Bij sommigen kan het echt erg zijn, dat is waarschijnlijk ook hier zo geweest. Je hoort dan alles van metaal en plastiek met maar de minste speling trillen en lawaai maken.
Ikzelf gebruik de trein meestal voor woon-recreatie, woon-vergadering, e.d. als ik 's avonds laat nog een trein heb, maar dat is een ander thema...
Die MW41'ers rijden goed (optrekken, afremmen), maar als ze stilstaan in een station of voor een rood sein, trillen ze continue. Akkoord, de ene al wat meer dan de andere. Maar trillen doen ze allemaal...
Gisteren (09/03) met de 4186 en de 4142 gespoord. En die hadden het ook...
Die MW41'ers rijden goed (optrekken, afremmen), maar als ze stilstaan in een station of voor een rood sein, trillen ze continue. Akkoord, de ene al wat meer dan de andere. Maar trillen doen ze allemaal...
Gisteren (09/03) met de 4186 en de 4142 gespoord. En die hadden het ook...
Ik denk dat het beter is: "steek ze in de MW41"Trammist schreef:"Kleine wasjes, grote wasjes, steek ze in je, wasmachine..."
Dit is zeker niet normaal, want de meeste hebben dit in een veel mindere mate tov deze dan toch.
Ralentie "iets" te laag ingesteld ?melle schreef:Dit is zeker niet normaal, want de meeste hebben dit in een veel mindere mate tov deze dan toch.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Ik denk dat dat inderdaad het oorspronkelijke probleem was, en bij de MW's van TW Hasselt werd dit snel verholpen, maar in de andere landsdelen waar ze rijden (regio Gent bv) hebben ze die oplossing blijkbaar nog niet geïnstalleerd...
En dus kan het zijn dat door de recente verschuiving van 41'ers er enkel exemplaren op Antwerpen - Mol - ... zitten die er nog last van hebben.
En dus kan het zijn dat door de recente verschuiving van 41'ers er enkel exemplaren op Antwerpen - Mol - ... zitten die er nog last van hebben.
Dat had ik ook al opgemerkt. Er rijden in de Kempen een hele reeks stellekes rond die eerst in Merelbeke zaten...Wover schreef:En dus kan het zijn dat door de recente verschuiving van 41'ers er enkel exemplaren op Antwerpen - Mol - ... zitten die er nog last van hebben.
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
En daarbij, In spanje hebben ze toen gedacht: " Och kom, 't Is toch de laatste van de reeks die we ineen knutselen. We vegen ons voeten eraan..."
Amai, da belooft voor de Limburgers die in de zomer naar Blankenberge sporen
Ik doe nog liever 1 (soms 2) overstappen als ik naar de Kust spoor, dan een rechtstreekse trein te hebben met MW41'ers waar je dan een 2-tal uur inzit. Daar kom je geradbraakt uit. Dat is gewoon niet vol te houden...
Bekijk het positief: als je terugkomt van de kust, wordt al het zand er onderweg wel uitgeschud. Dan ligt de trein wel vol zand, maar heb je er thuis geen last meer van...