Triple Playmobils ?
Re: Triple Playmobils ?
Laat die dieseltjes daar maar rijden, die 25 kV bovenleiding is er enkel gekomen omdat ze geschikt is voor de goederentreinen. Ik zou zelfs opteren om op die lijntjes motorwagens in te zetten die uit 1 rijtuig bestaan zoals er vroeger ook gereden werd, voor die paar maand (als het al zoveel is) dat je meer volk op die lijnen hebt (zoals de kajak op de Lesse) kan je dan uw treinen wat gaan verlengen en de frequentie iets hoger maken.
-
- Berichten: 2405
- Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
- Locatie: Singapore
Re: Triple Playmobils ?
de zondagavond zitten die treintjes daar ook goed vol met studenten
wat me wel eens opviel was dat er een kajaktrein met 3 MW41 naar houyet vertrok terwijl het pijpestelen aan het regenen was
wat me wel eens opviel was dat er een kajaktrein met 3 MW41 naar houyet vertrok terwijl het pijpestelen aan het regenen was
Re: Triple Playmobils ?
De visie van Steven volgend, enkele motorwagentjes akkoord, maar dat moet dan toch mogelijk zijn om enkele 'elektriekjes' in te schakelen?
Steven kan zelf zeker uitwijden over de motorwagentjes van de Berninabahn in Zwitserland.
Ofwel bouwt men er met superlichte motor die noppes verbruikt, ofwel met een zware motor en men kan er de lokale goederentreinen achter hangen
Greetz
Sven
Steven kan zelf zeker uitwijden over de motorwagentjes van de Berninabahn in Zwitserland.
Ofwel bouwt men er met superlichte motor die noppes verbruikt, ofwel met een zware motor en men kan er de lokale goederentreinen achter hangen
Greetz
Sven
Re: Triple Playmobils ?
En ik ooktt44ta46 schreef: Steven kan zelf zeker uitwijden over de motorwagentjes van de Berninabahn in Zwitserland.
Die RhB motorwagens zijn eigenlijk locomotieven met plaats voor reizigers. Ze hebben een behoorlijk vermogen. De RhB heeft voor de Berninabahn nieuwe gelede motorwagens besteld die ook onder AC kunnen rijden (dus doorgaans Chur - Tirano zonder locwissel wordt dan mogelijk) en die meer vermogen hebben dan de sterkste locs die ze op het moment hebben...
Re: Triple Playmobils ?
Overigens, denk ik dat een modernere versie van dit:
Wel geschikt zou zijn voor de Athus - Maas lijn...
Wel geschikt zou zijn voor de Athus - Maas lijn...
Re: Triple Playmobils ?
wanneer ben je vrij maar vooral wat is de prijspoyaud schreef:2012 schreef:In begin was er geen verwarming van die koppeling, om die ijsvrij te houden in de winter, nu zit daar een verwarming op en de bakken zijn overbodig geworden, ze werden trouwens enkel in de winter gebruikt. Nu en dan sneuvelde er eens zo een bakske omda ze koppelden MET de bak er nog aanpoyaud schreef:Mischien een quizvraagje
Waarom hadden in het begin de "break's" een beschermkap over hun GF koppeling zitten en nu niet meer?
Groeten ,
Verry good , wanneer komt ge u prijs afhalen
Re: Triple Playmobils ?
Hallo,
Groeten,
Joris De Mol
41'ers zijn er inderdaad genoeg, en zelfs te veel, niet enkel in de ardennen rijden ze onder wasdraad (daar is het nog eenigzins verdedigbaar vanwege de 25kv), maar de 41'ers hebben van tijd tot tijd ook genoeg diensten die volledig onder 3kv wasdraad rijden, en waar ze dus compleet overbodig zijn.Shrek schreef:Dat is niet waar hoor, er is een algemeen tekort aan treinen, maar de dieseltjes rijden in de ardennen nog steeds onder de draad, dat ze eens beginnen met die naar de kempen te halenrail s schreef: Maar er is nu langzamerhand een tekort aan dieseltreinen
Groeten,
Joris De Mol
Re: Triple Playmobils ?
Hallo,
Groeten,
Joris De Mol
Ik vermoed dat alle ICT treinen op die verbinding dezelfde samenstelling hebben, en men dat niet dag per dag bekijkt.treinbruno schreef:wat me wel eens opviel was dat er een kajaktrein met 3 MW41 naar houyet vertrok terwijl het pijpestelen aan het regenen was
Groeten,
Joris De Mol
Re: Triple Playmobils ?
De MW41'ers horen thuis (vind ik) op lijnen die gedeeltelijk geëlektrificeerd zijn of niet, dus: Gent-Eeklo, Gent-Ronse, Gent-Geraardsbergen, Aalst-Burst, Antwerpen-Mol-Neerpelt/Hasselt.
Op Dinant-Libramont, Virton-Libramont, Arlon-Rodagne (L)-Virton zijn ze niet nodig. Daar hangt overal 'nen draad', dus daar kan men zeker iets elektrisch steken. Dus wat er aan MW41'ers rijden op die lijnen, kunnen die stellen gerust verdeeld worden waar er te weinig zijn. Ik denk vooral aan Hasselt en Merelbeke...
Op Dinant-Libramont, Virton-Libramont, Arlon-Rodagne (L)-Virton zijn ze niet nodig. Daar hangt overal 'nen draad', dus daar kan men zeker iets elektrisch steken. Dus wat er aan MW41'ers rijden op die lijnen, kunnen die stellen gerust verdeeld worden waar er te weinig zijn. Ik denk vooral aan Hasselt en Merelbeke...
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
Re: Triple Playmobils ?
Dan ben ik toch benieuwd wat je onder die 25 kV wilt steken. Zowel MS96's als een 13 + een aantal rijtuigen zouden verspilling zijn tijdens het grootste deel van het jaar...LML schreef: Op Dinant-Libramont, Virton-Libramont, Arlon-Rodagne (L)-Virton zijn ze niet nodig. Daar hangt overal 'nen draad', dus daar kan men zeker iets elektrisch steken. Dus wat er aan MW41'ers rijden op die lijnen, kunnen die stellen gerust verdeeld worden waar er te weinig zijn. Ik denk vooral aan Hasselt en Merelbeke...
Re: Triple Playmobils ?
Ik weet ook wel dat deze lijnen slechts om de 2u worden bediend door reizigerstreinen, misschien hier en daar een P-trein ertussen tijdens de spits.
AM96 of een T13+rijtuigen is ook zinloos, maar er bestaat genoeg elektrisch materieel (lichter materieel, motorstel of tweetje) bij de fabrikanten dat gerust op zo'n lijnen kan worden ingezet. M'n kennis van nieuwe materieeltypes is niet zo groot, maar ik denk zoal aan iets 427-achtig (DB), een FLIRT, elektrische TALENT, e.d. Hier kunnen ze toch ook versies van maken die op 3kv en 25kv kunnen bollen...
En naarmate het drukker wordt (of toeristischer in het hoogseizoen), kan men gerust 1 of meerdere stellen koppelen...
AM96 of een T13+rijtuigen is ook zinloos, maar er bestaat genoeg elektrisch materieel (lichter materieel, motorstel of tweetje) bij de fabrikanten dat gerust op zo'n lijnen kan worden ingezet. M'n kennis van nieuwe materieeltypes is niet zo groot, maar ik denk zoal aan iets 427-achtig (DB), een FLIRT, elektrische TALENT, e.d. Hier kunnen ze toch ook versies van maken die op 3kv en 25kv kunnen bollen...
En naarmate het drukker wordt (of toeristischer in het hoogseizoen), kan men gerust 1 of meerdere stellen koppelen...
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
Re: Triple Playmobils ?
Meerspanningsmaterieel (want dat heb je daar nodig steeds 3kV en 25kV) is duurder in aankoop. Dat wil dus zeggen dat je meer volk moet vervoeren voor je er iets kan uit halen, daarom is er gekozen om daar te blijven rijden met MW 41 vanwege de lage opkomst in de verschillende stopplaatsen. Kortweg zinloos om daar dus dergelijk elektrisch materiaal te gaan inzetten om dit moment met het huidige aanbod van verbindingen.
Re: Triple Playmobils ?
Maar wanneer men tot de ontdekking komt dat er te weinig materieel is op (gedeeltelijke) diesellijnen, is dit toch prioritair dan dat materieel te laten bollen waar het bolt en er op drukkere diesellijnen constant reizigers moeten rechtstaan o.w.v. plaatsgebrek/te korte treinen?Steven schreef:Meerspanningsmaterieel (want dat heb je daar nodig steeds 3kV en 25kV) is duurder in aankoop. Dat wil dus zeggen dat je meer volk moet vervoeren voor je er iets kan uit halen, daarom is er gekozen om daar te blijven rijden met MW 41 vanwege de lage opkomst in de verschillende stopplaatsen. Kortweg zinloos om daar dus dergelijk elektrisch materiaal te gaan inzetten om dit moment met het huidige aanbod van verbindingen.
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
Re: Triple Playmobils ?
Die kortere treinen zijn er niet noodzakelijk door een tekort aan MW 41, er zijn ook nog andere zaken.
Beperking tot max 5 MW41 in 1 trein
Perrons die op verschillende plaatsen niet lang genoeg is om al dat materieel te ontvangen.
Dit zijn de twee voornaamste reden waarom nog beperkingen zijn aan het uitbaten van die diesellijnen. Wat baat het die treinen langer te maken als de mensen hun bennen moeten breken (vrij letterlijk te nemen) om in of uit de trein te geraken. Ook moet je rekening houden met de stations op de eindpunten die voldoende vrije lengte moeten hebben om dergelijke samenstellingen te ontvangen (Ronse en Eeklo bijvoorbeeld), indien ze daar maar max 4 mw 41 tussen 2 seinen krijgen (om zodoende op de hoofdlijn de rijrichting te kunnen veranderen voor de seinen). Je moet bij dergelijke problemen naar alle problemen kijken dus en niet enkel naar het materieel op zichzelf.
Beperking tot max 5 MW41 in 1 trein
Perrons die op verschillende plaatsen niet lang genoeg is om al dat materieel te ontvangen.
Dit zijn de twee voornaamste reden waarom nog beperkingen zijn aan het uitbaten van die diesellijnen. Wat baat het die treinen langer te maken als de mensen hun bennen moeten breken (vrij letterlijk te nemen) om in of uit de trein te geraken. Ook moet je rekening houden met de stations op de eindpunten die voldoende vrije lengte moeten hebben om dergelijke samenstellingen te ontvangen (Ronse en Eeklo bijvoorbeeld), indien ze daar maar max 4 mw 41 tussen 2 seinen krijgen (om zodoende op de hoofdlijn de rijrichting te kunnen veranderen voor de seinen). Je moet bij dergelijke problemen naar alle problemen kijken dus en niet enkel naar het materieel op zichzelf.