Lijn Denderleeuw---> Zottegem: HAALTERT

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Wimpie

Lijn Denderleeuw---> Zottegem: HAALTERT

Bericht door Wimpie »

Beste forumgebruikers,

Al lang gebeuren er wantoestanden in dit station. Telkens met de P treinen zien we savonds echt levensgevaarlijke situaties elke dag steken er meer dan 20 mensen de sporen over direct na de laatste wagon. Vandaag was het weeral bijna raak slechts op enkele centimeters na heeft er een persoon de aanstormende IC trein naar Brussel/St-Niklaas op het nippertje kunnen ontwijken, elke dag gebeuren er zo toestanden, omdat de reizigers komende van brussel hun wagen parkeren op de parking op spoor 2. Echt erg. Desondanks ze de overweg duidelijk voor de 2e keer horen dichtgaan. Hopelijk leren ze het ooit. Nu ja... Ik belde al reeds verschillende keren met de centrale meldkamer, doch maken ze melding maar zie ik geen maatregelen vandaag heb ik samen met de treinbegeleider gebeld en nu ineens zijn ze aan het zoeken naar een oplosssing??? Raar vind ik... Maar ja de gewone reiziger mag blijkbaar niet klagen... Wat me ook opviel is dat de centrale meldkamer blijkbaar ook traffic control is... Want ze dachten dat ik tbg was en ze zeiden; "u heeft wel de verkeerde nummer ingetoetst maar u zit wel juist" dus heb zo een licht vermoeden :p

Greetz Wimpie

PS: Is er iemand van Haaltert dat deze dingen ook al gezien hebben?
Dietrich

Re: Lijn Denderleeuw---> Zottegem: HAALTERT

Bericht door Dietrich »

Ik ben niet van Haaltert maar zie dat wel meermaals gebeuren, alsook in Burst hoewel in mindere mate. Het spijt mij dat ik het moet zeggen maar ik hoop dat er ene eens echt een tik (zonder meer) gaat krijgen, zodat de mensen met het uitgeschakelde verstand door gaan hebben dat het gevaarlijk is. :roll:
Wimpie

Re: Lijn Denderleeuw---> Zottegem: HAALTERT

Bericht door Wimpie »

inderdaad, het is soms gewoon grof hoe sommige reageren als je ze wijst op de gevaren, middelvingers, roepên tieren... Voor mijn part zetten ze een omheining tussen de 2 sporen zodanig ze niet door meer kunnen.


Greetz
Presario

Re: Lijn Denderleeuw---> Zottegem: HAALTERT

Bericht door Presario »

Inderdaad, ik denk dat op termijn enkel een omheining iets zal omheining. Zijn er al geen landen die dat ingevoerd hebben? Wat mensen niet allemaal doen om paar minuten vroeger thuis te zijn :s
trainman
Berichten: 156
Lid geworden op: 05 feb 2006, 19:47
Locatie: Herzele

Re: Lijn Denderleeuw---> Zottegem: HAALTERT

Bericht door trainman »

Voeg gerust ook Herzele toe aan het lijstje...

Sporadisch is er security aanwezig, die echter nooit aan de 'overteekplaats' staat want 'dan doen ze het niet' (sic).

Toen ik er ooit iemand op aansprak en zei dat hij een boete riskeerde, hoorde ik het straffe antwoord '..en dan, het komt toch niet op uw strafblad...'.
Betrokkene bleek een beroepsmilitair te zijn die blijkbaar een blanco strafblad nodig heeft om te kunnen promoveren :oops:
Dietrich

Re: Lijn Denderleeuw---> Zottegem: HAALTERT

Bericht door Dietrich »

Tja velen trekken zich enkel iets aan van de kleine tijdswinst en van die redenen, boven hun eigen veiligheid.

Zoals met zoveel dingen gelden de regels in hun voordeel wel, deze in hun nadeel uiteraard niet.
2012
Berichten: 516
Lid geworden op: 18 aug 2006, 22:22
Locatie: Deinze
Contacteer:

Re: Lijn Denderleeuw---> Zottegem: HAALTERT

Bericht door 2012 »

Das een nationale sport zunne en af en toe haalt er es iemand het nieuws in plaats van de overkant ... :?
Hogersluys
Berichten: 938
Lid geworden op: 26 sep 2008, 18:19

Re: Lijn Denderleeuw---> Zottegem: HAALTERT

Bericht door Hogersluys »

Dat is dan eigen schuld dikke bult. Kleine hekjes tussen de sporen zouden hier inderdaad soelaas kunnen brengen.
Duikbril AM86

Re: Lijn Denderleeuw---> Zottegem: HAALTERT

Bericht door Duikbril AM86 »

Dat zullen waarschijnlijk reizigers zijn die van de P-trein 8903 Schaarbeek -> Oudenaarde kwamen (A: te Haaltert rond 16u55).
Gisteren was die P-trein 8903 wat in vertraging en kruisten beide treinen ICL en P-trein 8903 elkaar in Haaltert (8903 stopt juist in Haaltert toen ICL voorbij kwam).

Toen heeft de treinbestuurder van diene ICL naar Brussel getoerd kan ik mij zeer duidelijk herinneren want der stapte iemand af die tegen zijn collega zei "dat is voor jouw dat ze toeteren...".

Ik ken ook een treinbestuurder die daar enkele jaren terug bijna eens een dame heeft omver gereden, de dame kwam waarschijnlijk ook van de 8903 die in Haaltert gestopt was, maar ze is achterwaarts terug op het spoor richting Zottegem gevallen en werd dus gelukkig NIET gegrepen door de ICL richting Brussel.

De meeste mensen maken gewoon die omweg niet via de overweg, dat probleem zal maar van de baan zijn als men zoals in Burst of in Munkzwalm (land van Tuybens) een tunnel onder de sporen maakt zodat de reizigers zonder omweg de pendelparking aan het spoor 2 kunnen bereiken. Van diene 8903 stapt der wel heel veel volk af in Haaltert dus is er ook meer kans dat er dan juist op dat moment iemand oversteekt.

Er hebben daar in het verleden als mensen van Securail gestaan in hun rood uniform dan durft er niemand de sporen over!
Het zijn wel iedere dag dezelfde die je daar de sporen ziet oversteken...

Wat de situatie vandaag was weet ik niet ik zat op de P-trein 8902
trainman
Berichten: 156
Lid geworden op: 05 feb 2006, 19:47
Locatie: Herzele

Re: Lijn Denderleeuw---> Zottegem: HAALTERT

Bericht door trainman »

Naast de reeds gesuggereerde hekjes is een andere oplossing om het fysiek onmogelijk te maken om de over de sporen te lopen, het verhogen van de perrons.
En da's voor één van de komende jaren gepland op lijn 89 denk ik (in kader van de overgang naar het GEN)

Maar nogmaals, zet daar op regelmatig tijdstippen een paar mannen met een rode jas en er zullen al direct veel minder kandidaten zijn...
Wimpie

Re: Lijn Denderleeuw---> Zottegem: HAALTERT

Bericht door Wimpie »

Ja, hoop da ze da doen maar ja... en nee het was de 8907, want ze dachten eerst dat ik de tbg was omdat ik de trein nummer zei en waar we waren:p wel lollig... Maar ja, blijkbaar gingen ze een van dezer dagen toch mensen sturen, maar zou beter incognito zijn..? wat zijn eigenlijk de boetes?

PS: de 8907 komt aan om 17u57 en kruist in haalter met de IC trein in doorrit naar brussel/st niklaas
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22579
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Lijn Denderleeuw---> Zottegem: HAALTERT

Bericht door Steven »

een algemene sport die overal sterk aan het toenemen is, vele halen het, andere halen het ook maar dan enkel nog tussen zes planken.
Dietrich

Re: Lijn Denderleeuw---> Zottegem: HAALTERT

Bericht door Dietrich »

trainman schreef:Naast de reeds gesuggereerde hekjes is een andere oplossing om het fysiek onmogelijk te maken om de over de sporen te lopen, het verhogen van de perrons.
En da's voor één van de komende jaren gepland op lijn 89 denk ik (in kader van de overgang naar het GEN)

Maar nogmaals, zet daar op regelmatig tijdstippen een paar mannen met een rode jas en er zullen al direct veel minder kandidaten zijn...
Verhogen zal niet veel helpen denk ik, als de perrons verhoogd zijn zijn er meestal van die trapjes om de x meter die toelaten dat je nog steeds over de sporen kan oversteken. Het zal wat hoger zijn maar of het mensen zal tegenhouden betwijfel ik (sommigen misschien maar niet allen).
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22579
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Lijn Denderleeuw---> Zottegem: HAALTERT

Bericht door Steven »

Hoge perrons heb ik nog niemand weten beletten, op de L124 heb ik een dame met kort rokje en naaldhakken aan het perron van Holleken zo de sporen weten oversteken, ze heeft daar 1m geluk gehad of ik had haar aangereden.
Effe ter info, dat spoor ligt daar op een verhoogde berm, meters boven de straat met trappen naar de straat toe.
groentje
Berichten: 7305
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Lijn Denderleeuw---> Zottegem: HAALTERT

Bericht door groentje »

Het gebeurt toch veel minder vaak, hoor. Er zijn inderdaad van die kleine trapjes (gelukkig maar), maar het is lang niet zo gemakkelijk. In Gent zie ik het af en toe gebeuren, maar toch vooral op de lage perrons.
Plaats reactie