HLE 1326 krijgt klappen...

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Bartjedj

HLE 1326 krijgt klappen...

Bericht door Bartjedj »

Deze foto vandaag gevonden op internet. Weet iemand wat en waar dit was?
Afbeelding
TBJeroen

Re: HLE 1326 krijgt klappen...

Bericht door TBJeroen »

Ongeval te Zeebrugge vorming op 14 oktober 2005
Bartjedj

Re: HLE 1326 krijgt klappen...

Bericht door Bartjedj »

Dank
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22579
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: HLE 1326 krijgt klappen...

Bericht door Steven »

deze heeft al geen littekens meer van dat ongeval.
Speedy
Berichten: 321
Lid geworden op: 01 feb 2006, 00:11
Locatie: FR

Re: HLE 1326 krijgt klappen...

Bericht door Speedy »

Ongeval was fout van seinhuis te Zeebrugge. Trein (met tb van FHSP) is op bezet spoor gekomen terwijl hij een seinbeeld had gekregen (2gele+4) wat wil zeggen dat je op een vrij spoor komt.
Er was nog een T13 bij betrokken en die had meer schade dacht ik...
Lok's hebben paar dagen te Zwankendamme gestaan en zijn dan vrij snel hersteld geweest..
TBJeroen

Re: HLE 1326 krijgt klappen...

Bericht door TBJeroen »

Speedy schreef:Ongeval was fout van seinhuis te Zeebrugge. Trein (met tb van FHSP) is op bezet spoor gekomen terwijl hij een seinbeeld had gekregen (2gele+4) wat wil zeggen dat je op een vrij spoor komt.
Er was nog een T13 bij betrokken en die had meer schade dacht ik...
Lok's hebben paar dagen te Zwankendamme gestaan en zijn dan vrij snel hersteld geweest..
Met de 1328
Nekvin

Re: HLE 1326 krijgt klappen...

Bericht door Nekvin »

Speedy schreef:Ongeval was fout van seinhuis te Zeebrugge. Trein (met tb van FHSP) is op bezet spoor gekomen terwijl hij een seinbeeld had gekregen (2gele+4) wat wil zeggen dat je op een vrij spoor komt.
Er was nog een T13 bij betrokken en die had meer schade dacht ik...
Lok's hebben paar dagen te Zwankendamme gestaan en zijn dan vrij snel hersteld geweest..
kan nooit geen fout zijn van het seinhuis, fout aan de seininrichting, op bezet spoor kan je nooit met dubbel geel komen.
't Seinerke
Berichten: 276
Lid geworden op: 03 feb 2006, 23:10
Locatie: Brugge

Re: HLE 1326 krijgt klappen...

Bericht door 't Seinerke »

Linkjeuh: http://m.fte2.org/

Zoeken onder Ferroaccidents - Belgique - 14 octobre 2005...
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22579
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: HLE 1326 krijgt klappen...

Bericht door Steven »

Nekvin schreef:
Speedy schreef:Ongeval was fout van seinhuis te Zeebrugge. Trein (met tb van FHSP) is op bezet spoor gekomen terwijl hij een seinbeeld had gekregen (2gele+4) wat wil zeggen dat je op een vrij spoor komt.
Er was nog een T13 bij betrokken en die had meer schade dacht ik...
Lok's hebben paar dagen te Zwankendamme gestaan en zijn dan vrij snel hersteld geweest..
kan nooit geen fout zijn van het seinhuis, fout aan de seininrichting, op bezet spoor kan je nooit met dubbel geel komen.
dat kan wel zijn, maar dat beschouwen wij algemeen als fout van het seinhuis (daarmee is niet noodzakelijk een persoon in kwestie bedoeld, als de technische fout aan de ebp (of welk systeem dan ook) ligt).

Normaal zou voor zoiets (zeker bij ebp) toch een foutmelding op het scherm mogen verschijnen van de operator (seingever).
De vraag rest dan welk systeem op dat moment in zeebrugge van toepassing was op het bewuste spoor. Maar als het een oud systeem was kan je wel op bezet spoor uitkomen, zeker als er handbediende wissels tussen zitten in een vorming. Ik nodig je anders met plezier uit in de haven.
2012
Berichten: 516
Lid geworden op: 18 aug 2006, 22:22
Locatie: Deinze
Contacteer:

Re: HLE 1326 krijgt klappen...

Bericht door 2012 »

Steven schreef:
Nekvin schreef:
Speedy schreef:Ongeval was fout van seinhuis te Zeebrugge. Trein (met tb van FHSP) is op bezet spoor gekomen terwijl hij een seinbeeld had gekregen (2gele+4) wat wil zeggen dat je op een vrij spoor komt.
Er was nog een T13 bij betrokken en die had meer schade dacht ik...
Lok's hebben paar dagen te Zwankendamme gestaan en zijn dan vrij snel hersteld geweest..
kan nooit geen fout zijn van het seinhuis, fout aan de seininrichting, op bezet spoor kan je nooit met dubbel geel komen.
dat kan wel zijn, maar dat beschouwen wij algemeen als fout van het seinhuis (daarmee is niet noodzakelijk een persoon in kwestie bedoeld, als de technische fout aan de ebp (of welk systeem dan ook) ligt).

Normaal zou voor zoiets (zeker bij ebp) toch een foutmelding op het scherm mogen verschijnen van de operator (seingever).
De vraag rest dan welk systeem op dat moment in zeebrugge van toepassing was op het bewuste spoor. Maar als het een oud systeem was kan je wel op bezet spoor uitkomen, zeker als er handbediende wissels tussen zitten in een vorming. Ik nodig je anders met plezier uit in de haven.
niks EBP of bezet melding ... er was daar geen technische beveiliging, met krijt zette men op een bord als het spoor bezet was of niet. Die dag stond er niks op het bord ma wel iets op het dat specifiek spoor ... Dus men kon daar ALTIJD een trein binnen pakken in grote beweging, ook als dat spoor bezet is :?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22579
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: HLE 1326 krijgt klappen...

Bericht door Steven »

voila er zijn dus verschillende soorten beveiliging, wat ik niet wist was welk type er daar in gebruik is/was.
2012
Berichten: 516
Lid geworden op: 18 aug 2006, 22:22
Locatie: Deinze
Contacteer:

Re: HLE 1326 krijgt klappen...

Bericht door 2012 »

Steven schreef:voila er zijn dus verschillende soorten beveiliging, wat ik niet wist was welk type er daar in gebruik is/was.

Geen dus :shock:
dentheo
Berichten: 8183
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: HLE 1326 krijgt klappen...

Bericht door dentheo »

2012 schreef:
niks EBP of bezet melding ... er was daar geen technische beveiliging, met krijt zette men op een bord als het spoor bezet was of niet. Die dag stond er niks op het bord ma wel iets op het dat specifiek spoor ... Dus men kon daar ALTIJD een trein binnen pakken in grote beweging, ook als dat spoor bezet is :?

een "grote" beweging met krijtje en een bord..bestaat dat nog ??
Theo
Groeten vanop de Heide
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22579
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: HLE 1326 krijgt klappen...

Bericht door Steven »

Het aantal systemen dat nog bestaan in vormingen is nog vrij uiteenlopend. In Schaarbeek aan de werkplaats voor motorstellen heeft men nog geen bezetmelding liggen op de sporen net voor de poorten. Op lijnen met vereenvoudigde exploitatie is dit evengoed zo. Daar gebeurd de beveiliging door Ap/Bp seinen. Waarbij de A en de B de namen van het spoor zijn en de p voor pedaal staat Zo zijn er nog een hele hoop plaatsen. Maar stelselmatig is dit alles in aanpassing. Voor Schaarbeek vorming is men bezig met een compleet nieuw seinhuis (EBP) net naast de brug van L36N. Het inhalen van jaren niet aanpassen haal je niet op 1 dag in maar neemt zijn tijd.
dentheo
Berichten: 8183
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: HLE 1326 krijgt klappen...

Bericht door dentheo »

Steven schreef:Het aantal systemen dat nog bestaan in vormingen is nog vrij uiteenlopend. In Schaarbeek aan de werkplaats voor motorstellen heeft men nog geen bezetmelding liggen op de sporen net voor de poorten.
Dat begrijp ik maar kun je daar dan binnenkomen als "grote" beweging ???
Theo
Groeten vanop de Heide
Plaats reactie