Dienstregeling 2012
Re: Dienstregeling 2012
Omdat hij via L28 en L60 over Dendermonde naar Gent zal rijden. De bestuurders van Oostende zijn al bezig geweest met lijnstudie voor dit traject.
Re: Dienstregeling 2012
Voor de werken op L50A. Lijnstudie voor dat traject, is dat zo belangrijk (aangezien geen stops).Steven schreef:Omdat hij via L28 en L60 over Dendermonde naar Gent zal rijden. De bestuurders van Oostende zijn al bezig geweest met lijnstudie voor dit traject.
Re: Dienstregeling 2012
Je mag NIET over een lijn rijden zonder deze te kennen. Je moet niet enkel de perrons weten liggen, je moet ook weten waar de wisselstraten zijn, waar de korte secties zijn (tussen de seinen) de hellingsgraad kennen van de lijn, in het station van Jette kunnen ze u miszenden bijvoorbeeld. Als je dit allemaal niet weet wat ga je dan op die lijn doen? Niets dan problemen hebben.
Re: Dienstregeling 2012
Het is ingewikkelder dan ik dacht.Steven schreef:Je mag NIET over een lijn rijden zonder deze te kennen. Je moet niet enkel de perrons weten liggen, je moet ook weten waar de wisselstraten zijn, waar de korte secties zijn (tussen de seinen) de hellingsgraad kennen van de lijn, in het station van Jette kunnen ze u miszenden bijvoorbeeld. Als je dit allemaal niet weet wat ga je dan op die lijn doen? Niets dan problemen hebben.
Re: Dienstregeling 2012
Mooie (tijdelijke) oplossing!Steven schreef:Omdat hij via L28 en L60 over Dendermonde naar Gent zal rijden. De bestuurders van Oostende zijn al bezig geweest met lijnstudie voor dit traject.
Re: Dienstregeling 2012
Wat is overigens nodig om lijnkennis aktueel te houden? Moet je als machinist effectief minstens om de zoveel tijd een trein over de lijn besturen, of is meerijden met een machinist ook goed?Steven schreef:Je mag NIET over een lijn rijden zonder deze te kennen. Je moet niet enkel de perrons weten liggen, je moet ook weten waar de wisselstraten zijn, waar de korte secties zijn (tussen de seinen) de hellingsgraad kennen van de lijn, in het station van Jette kunnen ze u miszenden bijvoorbeeld. Als je dit allemaal niet weet wat ga je dan op die lijn doen? Niets dan problemen hebben.
Re: Dienstregeling 2012
Nadat een bestuurder gedurende zes maand niet meer over een lijn is geweest mag hij NEEN plaatsen achter een lijn die hij voordien kende. Dan krijgt men 30 dagen om die bestuurder terug een rit over die lijn te laten doen. Kan dit niet dan moet men terug lijnstudie geven.
Re: Dienstregeling 2012
Hoi
Waarom IR naar Geraarsbergen/Kortrijk niet verplaatsen van spoor 21 naar het (door L trein) verlaten spoor 6?
f
Waarom IR naar Geraarsbergen/Kortrijk niet verplaatsen van spoor 21 naar het (door L trein) verlaten spoor 6?
f
Re: Dienstregeling 2012
Waarschijnlijk om kruisingen te vermijden, aangezien vanaf spoor 6 de trein helemaal naar L25 moet wat de andere kant is.ferry schreef:Hoi
Waarom IR naar Geraarsbergen/Kortrijk niet verplaatsen van spoor 21 naar het (door L trein) verlaten spoor 6?
f
Re: Dienstregeling 2012
Moet hij dus minstens elke zes maand een trein over een lijn besturen, of telt gewoon mee rijden met een collega en over de schouder meekijken ook? (Zo wordt het immers vaak in Zwitserland gedaan).Steven schreef:Nadat een bestuurder gedurende zes maand niet meer over een lijn is geweest mag hij NEEN plaatsen achter een lijn die hij voordien kende. Dan krijgt men 30 dagen om die bestuurder terug een rit over die lijn te laten doen. Kan dit niet dan moet men terug lijnstudie geven.
Re: Dienstregeling 2012
Dat is ook geldig ja, maar de kans is vrij klein dat je maar om de zes maand (in normale omstandigheden) over een lijn zou rijden.K V B schreef:Moet hij dus minstens elke zes maand een trein over een lijn besturen, of telt gewoon mee rijden met een collega en over de schouder meekijken ook? (Zo wordt het immers vaak in Zwitserland gedaan).Steven schreef:Nadat een bestuurder gedurende zes maand niet meer over een lijn is geweest mag hij NEEN plaatsen achter een lijn die hij voordien kende. Dan krijgt men 30 dagen om die bestuurder terug een rit over die lijn te laten doen. Kan dit niet dan moet men terug lijnstudie geven.
Re: Dienstregeling 2012
Hoi
Stoptrein naar Essen/Roosendaal en IR naar Noorderkempen tesamen op spoor 24
Quid met vertrek van 16:40 lijn 12: dit zijn normaliter 2 stellen AM 800: gaat dit op hetzelfde spoor?
f
Stoptrein naar Essen/Roosendaal en IR naar Noorderkempen tesamen op spoor 24
Quid met vertrek van 16:40 lijn 12: dit zijn normaliter 2 stellen AM 800: gaat dit op hetzelfde spoor?
f
Re: Dienstregeling 2012
Dat moet kunnen, acht rijtuigen plus 4m6 (met loc)
Ik heb enkele weken geleden nog 2 MS800 en 2 klassiekjes op spoor 21 zien staan, en daar was zeker nog ruimte voor een extra klassiekje. Dus die bovenstaande combinatie zal wel lukken.
Ik heb enkele weken geleden nog 2 MS800 en 2 klassiekjes op spoor 21 zien staan, en daar was zeker nog ruimte voor een extra klassiekje. Dus die bovenstaande combinatie zal wel lukken.
Re: Dienstregeling 2012
En de lijnfolders staan nu ook online!
En ik heb zelfs een mailtje gekregen van de NMBS om dat te melden.. goed zo !
En ik heb zelfs een mailtje gekregen van de NMBS om dat te melden.. goed zo !
Re: Dienstregeling 2012
Volgens L1 zal de trein Maastricht-Luik weer in Maastricht Randwijck en Eijsden gaan stoppen (alleen jammer dat de datum niet klopt)
http://www.l1.nl/L1NWS/_pid/links4/_rp_ ... age/1_1013
Overigens is de dienstregeling van L40 die nu per december ingaat onmogelijk, er zijn conflicterende rijpaden in Maastricht Randwijck.
http://www.l1.nl/L1NWS/_pid/links4/_rp_ ... age/1_1013
Overigens is de dienstregeling van L40 die nu per december ingaat onmogelijk, er zijn conflicterende rijpaden in Maastricht Randwijck.