IC/IR 2008

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Wover

Bericht door Wover »

En de IR-e ging ook enkele minuutjes verschuiven zeker?

Dan krijg ik tussen Herentals en Geel (waar ik naar school ga) een perfecte halfuurdienst. Netjes! :P
thejay
Berichten: 451
Lid geworden op: 11 dec 2006, 21:38
Locatie: Waasland
Contacteer:

Bericht door thejay »

Wover schreef:En de IR-e ging ook enkele minuutjes verschuiven zeker?

Dan krijg ik tussen Herentals en Geel (waar ik naar school ga) een perfecte halfuurdienst. Netjes! :P
Hmmm.... een perfecte halfuurdienst is bij de NMBS natuurlijk wel veel gevraagd, maar het komt toch aardig in de buurt: :wink:

Herentals xx.43-xx.45 / Geel xx.56
Geel xx.05 / Herentals xx.15-xx.17

groeten
thejay
carlos

Bericht door carlos »

turnhoutmanage schreef:Beste Carlos,


Graag luister ik naar uw voorbeelden. Ik neem aan dat ik u ook reeds een mail stuurde ondanks het feit dat u eerder anoniem door het leven gaat.

Ter info: de "uithaal" naar de BTTB was een gevolg van omstandigheden en werd ondertussen met de BTTB persoonlijk uitgeklaard.


Mvg,
Meneer Celis zeg gerust Bert.
aangezien het station van Lier een flessenhals is, waarvan de maximum capaciteit bereikt is kan een vraag om extra treinen richting herentals enkel tot een positief resultaat leiden door treinen richting Heist/Aarschot af te schaffen.

Maar zoals reeds gezegd, de overgrote meerderheid van de reizigers uit Heist die per trein naar Brussel rijden, rijden sinds december vorig jaar massaal per auto naar Aarschot om daar de directe trein naar Brussel te nemen, zodat de meesten geen last hebben van het verdwijnen van die aansluiting tussen L-trein de de Brussel-Turnhout.
Wover

Bericht door Wover »

De nieuwe dienstregeling staat vanaf vandaag online.
MaiKeg

Bericht door MaiKeg »

En slagen ze er nu weer niet in een fatsoenlijke kadans te maken op de lijn Antwerpen-Gent??

Doorkomst te Sint-Niklaas richting Gent: u12 ICP, u27 ICC, u43 ICG
Dat is dus een interval van 15 minuten, 16 minuten, 29 minuten. Is het dan zo moeilijk om een mooie 20 minuten-frequentie te rijden en niet telkens te zorgen voor een gat van een halfuur?
En dààrvoor wordt ook de busdienstregeling weer helemaal door elkaar geschud en gaan zo weer onderlinge belangrijke aansluitingen verloren...

Grtz,
Maikel
treinbruno
Berichten: 2405
Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
Locatie: Singapore

Bericht door treinbruno »

het L treintje rijdt ook tijdens de week naar lokeren :p

wel slechte tijden: (antwerpen) ..09 - ..25 - ..40 - .. 43
Afbeelding
260689
Berichten: 3392
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Bericht door 260689 »

IC-G is ook van uur veranderd wat voor dikke overbezetting van de IC-A smorgens zal worden trein die dan zal vertrekken zal 07u39 zijn (nu 07u35)
Gebruikersavatar
Bart
Berichten: 522
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:25
Locatie: Sint-Niklaas

Bericht door Bart »

MaiKeg schreef:En slagen ze er nu weer niet in een fatsoenlijke kadans te maken op de lijn Antwerpen-Gent??
Je mag al blij zijn dat die 3de trein erbij is gekomen.
Jullie vergeten blijkbaar dat lijn 59 een druk bezette lijn is, buiten de 3 reizigerstreinen per uur (tot Lokeren zelf 4 treinen per uur) die er nu gaan opzitten moet je ook nog rekening houden met al die goederentreinen die er langs moeten gaan.
Ook zit je in de spits nog altijd met extra piekuurtreinen, ze zijn wel in aantal verminderd, maar er rijden er nog steeds.
Van zodra de Gentboog volledig afgewerkt is, zal het aantal hkm treinen nog meer gaan toenemen.
Ook die treinen hebben rijpaden nodig, en ook voor hkm wordt op tijd rijden steeds belangrijker om te kunnen opboksen tegen de concurrentie.
Mensen van het Waasland hebben absoluut geen klagen over het treinaanbod op de lijn Antwerpen-Gent-Kust, er zijn andere steden in België die slechter af zijn. Neem dat maar van mij aan :wink:
K V B
Berichten: 3328
Lid geworden op: 30 jun 2006, 13:20
Locatie: Wengwald, Zwitserland

Bericht door K V B »

Bart schreef: Van zodra de Gentboog volledig afgewerkt is, zal het aantal hkm treinen nog meer gaan toenemen.
Laat ik maar weer eens een lans breken voor een afzonderlijke goederenspoorlijn Zeebrugge - Zelzate - Antwerpen. Volgens mij een betere investering dan het geheel op vier sporen brengen van Gent - Brugge.
Ook die treinen hebben rijpaden nodig, en ook voor hkm wordt op tijd rijden steeds belangrijker om te kunnen opboksen tegen de concurrentie.
Voor dat er concurrentie was, was op tijd rijden niet belangrijk? Lijkt me dat het goed is dat er nu concurentie is dan...
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22579
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

voor er concurrentie was werd er ook geregeld voor uur gereden met HKM, klaar en rijden maar, daar waar dit op heden nog heel weinig voorkomt.
treinbruno
Berichten: 2405
Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
Locatie: Singapore

Bericht door treinbruno »

is het spoorboekje al te verkrijgen?
Afbeelding
FLV-FGSP
Berichten: 1898
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:36
Locatie: Leuven

Bericht door FLV-FGSP »

treinbruno schreef:is het spoorboekje al te verkrijgen?
Het spoorboekje wordt momenteel gedrukt, het zou vanaf 22 november worden verspreid.
Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 2851
Lid geworden op: 03 feb 2006, 21:36
Contacteer:

Bericht door Joris »

Hallo,
Bart schreef:(tot Lokeren zelf 5 treinen per uur)
De IC ST.-Niklaas - Poperinge niet vergeten!
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
Duikbril AM86

Bericht door Duikbril AM86 »

Volgens de treinplanner stoppen er vanaf 9 december 2007 buiten de spits eindelijk meer treinen in Brussel-Congres nl: 3 per uur in de plaats van 2 per uur in beide richtingen, in ieder geval een verbetering als u het mij vraagt. :D
IR-trein Quevy <-> Luchthaven
IR-trein Geraadsbergen <-> Antwerpen
L-trein Antwerpen <-> Brussel-Zuid
Bartjedj

Bericht door Bartjedj »

En in het weekend en op feestdagen?
Zeker op 11/11 zou een halte vlakbij de Congreskolom handig zijn.
De stoet die na afloop van de kolom naar Noord trekt is aanzienlijk.

BDJ
Plaats reactie