Re: De nmbs heeft een nieuwe website!
Geplaatst: 14 jun 2012, 19:19
Ik moet eerlijk zeggen dat ik de oude handelbaarder vond. Ik blijf ze gebruiken tot ze eruit gaat.
Idem ! Teveel toeters en bellen op deze nieuwe webstek.overweg13 schreef:Ik moet eerlijk zeggen dat ik de oude handelbaarder vond. Ik blijf ze gebruiken tot ze eruit gaat.
Vooral Chrome heeft er moeite mee. Dat was al vanaf het begin met die nieuwe website. Ze vonden het blijkbaar niet nodig om daar iets aan te doen.Steven schreef:voor mij is de nieuwe site even snel/traag als de vorige. de klassieke haperingen zijn er nog steeds net als vroeger.
Gelukkig heb ik zelden wat te zoeken bij zo'n bureau, helaas is het de NMBS(-groep) haar dada, de laatste 10 jaar, uitstraling. Sinds de eerste keer dat ik testte is het iets verbeterd, maar ze hebben enkel wat hoekjes bijgeschaafd. Nog steeds idioot veel te zwaar.LHOON schreef:Websites van designbureaus ogen meestal mooi qua "design" inderdaad, maar zowel operationeel (te zwaar en te traag), functioneel (moeilijk om snel de gewenste informatie vinden) als programmatechnisch (overdreven complexe code) laten ze dikwijls te wensen over!
Na een eerdere poging met de nieuwe website was ik snel de oude website weer gaan gebruiken, wegens nog veel te veel problemen met de nieuwe.
Intussen is de oude niet meer bereikbaar, maar de vele problemen met de nieuwe zijn nog niet opgelost.
Twee minuten surfen om iets concreets op te zoeken heeft al het volgende opgeleverd (dus deze lijst is totaal niet volledig):
- De website is extreem traag. Ik heb een van de beste configuraties qua pc mogelijk (snelle processor, snelle videokaart, enzovoort), een goede browser, en toch hapert de website voortdurend. Op minder snelle toestellen is het helemaal dramatisch.
- Concreet wil ik opzoeken waar men met een Key Card allemaal naartoe kan vanuit, lukraak gekozen voorbeeld, station Hoboken-Polder.
- Eerst naar productpagina Key Card: geen enkele mogelijkheid of link om de geldigheid per station op te zoeken! Op de oude site was die er wel.
- Bon, dan maar het station handmatig opzoeken. Ik begin "Hobo..." in te tikken, station "Hoboken-Polder " komt meteen tevoorschijn. Prima, denk ik.
- Toch niet: station niet gevonden, krijg ik!!!! Terwijl ik hem gewoon uit de lijst gekozen heb, en het station bestaat wel degelijk...
- Dan maar eens proberen te zoeken via de algemene zoekfunctie bovenaan. "Hoboken-Polder": niets gevonden. Dan zoek ik maar op "Key Card": ook helemaal niets gevonden! Probeer nog eens met "Go Pass": hij vindt vier resultaten die totaal niet relevant zijn. Die zoekfunctie werkt gewoon niet!!
- Ik ga dan maar opnieuw naar dit formulier. Ook daar zijn er weer problemen: ik krijg een veld "NOT_FOUND*" (verplicht dus), met een datumkiezer, geen idee waar het voor dient. Heb maar willekeurig iets ingevuld - wordt niet geaccepteerd, "Datum is niet mogelijk". Uiteindelijk een datum gekozen die vele maanden in het verleden ligt, en dan is het eindelijk goed. Het veld "Opmerkingen" is ook extreem klein, gelukkig hebben de meeste browsers tegenwoordig een mogelijkheid om het venster te vergroten. Onderaan staat er ook een tekst "NMBS mag me contacteren..." maar er staat totaal geen checkbox naast.
- Op m'n eerdere mail (toen nieuwe site nog niet lang bestond) over problemen met onder meer het online bestellen heb ik nooit een reactie mogen ontvangen.
Sorry mensen, maar dit is niet serieus. De nieuwe site ziet er op het eerste gezicht leuk uit, maar daar blijft het bij. Onder de motorkap is de boel zo lek als een zeef. Zet de oude terug en maak dat alle problemen opgelost zijn voor jullie de nieuwe opnieuw gebruiken...
Dit soort toestanden zal je helaas blijven hebben zolang men de NMBS laat besturen door een stelletje onbekwame, politiek benoemde bestuurders (zelfs zonder benoeming tegenwoordig, dat is blijkbaar niet meer nodig).Merijn schreef: Er bestaan mensen die een site uitgebreid kunnen testen alvorens deze de lucht ingaat, maar dit vind men blijkbaar niet belangrijk genoeg. Ik ga niet snel "openbaar klagen", maar een website is voor velen een eerste kennismaking met een bedrijf. Als het daar dan al niet snor zit...