verbetering kempense treinverbindingen

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Wover

Bericht door Wover »

Steven schreef:
Bibke schreef:Raar dat er geen spoor 4 is.
Dat is uitgebroken, zo zijn er nog stations hoor.
waver heeft zo spoor 3, 4 en 5
Ik denk niet dat het uitgebroken is geweest, er ligt gewoon een perron aan beide kanten van het derde spoor. Maar je kan niet aan beide kanten uitstappen, dus heeft men de plaatjes van "spoor 4" enkele jaren geleden weggehaald (ik meen mij toch te herinneren dat die er ooit gehangen hebben), en nu zitten we in herentals dus enkel met sporen A (wordt heel zelden bij vertragingen gebruikt door de L-trein Herentals-Antwerpen), 1, 2, 3 en 5 (ook maar 2 of 4 treinen per dag die daar aan het perron komen)
bobby

Bericht door bobby »

Steven schreef:

er zijn er juist weg :-), wetende da er vroeger nog een lijn meer was toen L29 nog volwaardig aarschot herentals turnhout was. Ik vermoed dat de L29 zelfs over grote stukken dubbelspoor gehad moet hebben ook al vind ik hieromtrent nergens info terug. maar als je over de lijn aan het rijden bent merk je toch dat de ondergrond er op voorzien is/was. zoals brugjes, overwegen, .... laten schijn geven van ooit dubbelspoor. niet noodzakelijk over de volledige lengte
in heultje was er in alle geval een 2de spoor (ligt er nog steeds, naast het fietspad)
Plaats reactie