Nachtnet

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Jonathan

Bericht door Jonathan »

groentje schreef:Inderdaad. Liever meer treinen laat op de avond, dan per se nachttreinen op een aantal hoofdlijnen...
Misschien dan ook die treinen 's morgenswat vroeger laten vertrekken.
sweek

Bericht door sweek »

NSNMBS schreef:Hier in NL heb je ook nachttreinen die een bepaalde vreemde route rijd :roll:
Zeker als je van Utrecht naar Rotterdam moet!
Deze IC rijd: Utrecht Centraal-Amsterdam Centraal-Schiphol-Den Haag Centraal en Rotterdam Centraal en van Rotterdam C gaat ie weer via dezelfde route terug naar Utrecht C. En dat heb je dan tussen 1u en 4u ieder uur een trein in beide richtingen..
Zo vreemd is dat toch niet? Ik ben heel blij met die trein.
Ik snap dat je misschien een volledige cirkel zou willen, maar ik weet of er nou veel reizigers zijn voor Utrecht - Gouda - Rotterdam.
Er is nog steeds sprake van een Brabants nachtnet... wordt daar al een hele tijd om gevraagd.

Maar ik ben er heel blij mee... ik zie het alleen in België niet zo snel gebeuren eerlijkgezegd. De treinen stoppen er nu ook al erg vroeg over het algemeen.
OO-MSS

Bericht door OO-MSS »

in het weekend is de laatste trein al naar Ronse om 20h00 vanuit Gent.
Als je uit Brussel komt is dit 19h30 dus vind ik dit ook wel iets te vroeg
Jonathan

Bericht door Jonathan »

Ze zouden die laatste toch gewoon kunnen laten doorrijden. die moet toch de volgende dag uit Ronse Vertrekken, denk ik... Alee, als ik die dienstregeling zo een beetje bekijk.
OO-MSS

Bericht door OO-MSS »

Jonathan schreef:Ze zouden die laatste toch gewoon kunnen laten doorrijden. die moet toch de volgende dag uit Ronse Vertrekken, denk ik... Alee, als ik die dienstregeling zo een beetje bekijk.

de laatste (L 1972) rijdt naar Oudenaarde waar hij uitwijkt.

de Zondagochtend wordt hij dan klaargemaakt en zal hij leeg naar Ronse rijden om dan aan (L 1978) te beginnen

hem laten doorrijden kan ook niet omdat de TB al om 14h25 begint en een TB mag max 9h00 werken.


de Maandag doet de Mw dan mijn P 7963 naar Gent
Jonathan

Bericht door Jonathan »

OO-MSS schreef:
Jonathan schreef:Ze zouden die laatste toch gewoon kunnen laten doorrijden. die moet toch de volgende dag uit Ronse Vertrekken, denk ik... Alee, als ik die dienstregeling zo een beetje bekijk.

de laatste (L 1972) rijdt naar Oudenaarde waar hij uitwijkt.

de Zondagochtend wordt hij dan klaargemaakt en zal hij leeg naar Ronse rijden om dan aan (L 1978) te beginnen

hem laten doorrijden kan ook niet omdat de TB al om 14h25 begint en een TB mag max 9h00 werken.


de Maandag doet de Mw dan mijn P 7963 naar Gent
Ik dacht dat een MW 41 (grote rammelkast) uitgerust was om zonder Treinbegeleider te rijden.
rvdborgt
Berichten: 4355
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Bericht door rvdborgt »

Ari schreef:De E522 heeft elke dag een goede bezetting,en tijdens de weekends en andere evenementen zoals voetbal etc is deze zelfs helemaal volzet.
Dat is ook niet zo verwonderlijk, met maar 1 MS96. Overbezetting meestal alleen tussen Brussel-Noord en Leuven.

Groetjes,

Rian
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22579
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

momenteel word er op personeel zoveel mogelijk bespaard, aangezien wij als bestuurder het duurste zijn tijdens weekend en nachturen zal het voorlopig nog niet veel veranderen denk ik
sweek

Bericht door sweek »

De laatste treinen hier in Belgisch Limburg lijken allemaal voor 10 uur te vertrekken, wat ik toch erg vroeg vind.

Err komt in Nederland trouwens een nieuwe 'nachttrein' bij zie ik net: Haarlem naar Amsterdam om 00.53 iedere dag. Het is niet veel, maargoed, toch een mooie aanvulling op het hele-nacht-door nachtnet, net zoals die nachttreinen Utrecht - Arnhem en Arnhem - Doetinchem 's weekends.
Laatst gewijzigd door sweek op 04 mar 2006, 12:47, 1 keer totaal gewijzigd.
NSNMBS

Bericht door NSNMBS »

Tsja maard at zien we niet echt als een nachtnet hoor, voor NL is een nachttrein echt een trein die dan ook ieder uur blijft rijden. En ja in Nederland zijn er veel diensten die nog laat doorrijden, Bijvoorbeeld Schiphol-Lelystad Centrum met een vertrek van 0u27 op Schiphol.
Zelfs de laatste IC naar Vlissingen van Amsterdam vertrekt nog naar mijn ogen laat. Dat is 22u16 op Schiphol..
Ari

Bericht door Ari »

Mja,wil met die E522 aanduiden dat er wel degelijk interesse zou zijn om snachts treinen te laten circuleren. Met een kleine aanpassing zou het traject van de E522 al interessant worden daar er toch een groot aantal stations worden bediend! Een commerciële stop in Vilvoorde en Mechelen zit er zonder probleem in.Als er dan nog een paar kruisende verbindingen worden opgestart,dan kan het zeker en vast renderen....
Jonathan

Bericht door Jonathan »

Voor de luchthaven beter te bedienen kunnen misschien de laatste IC E en IC H doorrijden naar de luchthaven. De IR o zou ook vierentwintig uur op vierentwintig rijden.
OO-MSS

Bericht door OO-MSS »

Jonathan schreef:Voor de luchthaven beter te bedienen kunnen misschien de laatste IC E en IC H doorrijden naar de luchthaven. De IR o zou ook vierentwintig uur op vierentwintig rijden.
hier ben ik ook voor want vele charterluchtvaartmaatschapijen laten hun vluchten om 2 of 3 uur s'ochtends aankomen in Brussel
Jonathan

Bericht door Jonathan »

Maar de IC H en die IC E zouden dan ook moeten terugkeren!
OO-MSS

Bericht door OO-MSS »

Jonathan schreef:Maar de IC H en die IC E zouden dan ook moeten terugkeren!

je moet ook denken aan de TB's, die s'nachts doen werken kost ook veel geld hé, wat ik inzie is een uurlijkse val FBNL naar FBMZ s'nachts

en dan zoals hier eerder gezegd is
Plaats reactie