Pagina 2 van 4

Geplaatst: 14 okt 2007, 12:39
door 260689
Speedy schreef:
260689 schreef:Laatste IC-A van de dag van Oostande naar Welkenreadt word gedaan door bestuurder van Oostende die rijd tot Welkenreadt en dan vertrek den bestuurder 2u later terug als eerste IC-A Welkenreadt Oostende.
Oostende heeft daar een apparte reeks voor die met 4 of 5 mensen inzitten.
Is inderdaad de reeks D van depot Oostende.
Klein reeksje maar : 3 man
Ik wist het maar ik vraag me af hoe ze die dienst maken voor die bestuurders.

Geplaatst: 14 okt 2007, 12:43
door Speedy
Speciale aan dat reeksje is dat ze nooit 'buiten reeks' gaan. Er doet dus altijd 1 vd 3 de nacht naar Welkenraedt. (22.20h tot 07.20h of zo ..), dan hebben ze nog een dienst op Eupen overdag en dan nog een dag thuis.
Dat wisselt zo heel de tijd af. Als er dan eens iemand van die reeks ziek is, dat neemt een andere bestuurder die 'buiten reeks staat' (van de reeks A die bijna alle 'Eupens' doet) die nacht over.

Geplaatst: 14 okt 2007, 12:52
door dentheo
Speedy schreef:Speciale aan dat reeksje is dat ze nooit 'buiten reeks' gaan. Er doet dus altijd 1 vd 3 de nacht naar Welkenraedt. (22.20h tot 07.20h of zo ..), dan hebben ze nog een dienst op Eupen overdag en dan nog een dag thuis.
Dat wisselt zo heel de tijd af. Als er dan eens iemand van die reeks ziek is, dat neemt een andere bestuurder die 'buiten reeks staat' (van de reeks A die bijna alle 'Eupens' doet) die nacht over.
hebben de letters ABCD ook iets te zien met ancienniteit ??

Geplaatst: 14 okt 2007, 12:54
door Steven
neen de letter die ze aan die reeksen geven zijn meestal willekeur.

Geplaatst: 14 okt 2007, 13:00
door dentheo
Steven schreef:neen de letter die ze aan die reeksen geven zijn meestal willekeur.

Maar verliezen die mensen dan niet langzaam hun kennis en papieren.
Zij rijden steeds zelfde lijn en zelfde lok....

Na hoeveel tijd vervalt lijn kennis en na hoeveel tijd materieelkennis ?

Geplaatst: 14 okt 2007, 13:03
door 260689
dentheo schreef:
Steven schreef:neen de letter die ze aan die reeksen geven zijn meestal willekeur.

Maar verliezen die mensen dan niet langzaam hun kennis en papieren.
Zij rijden steeds zelfde lijn en zelfde lok....

Na hoeveel tijd vervalt lijn kennis en na hoeveel tijd materieelkennis ?
Ik dacht na 6 maand.

Geplaatst: 14 okt 2007, 13:20
door Speedy
dentheo schreef:
Steven schreef:neen de letter die ze aan die reeksen geven zijn meestal willekeur.

Maar verliezen die mensen dan niet langzaam hun kennis en papieren.
Zij rijden steeds zelfde lijn en zelfde lok....

Na hoeveel tijd vervalt lijn kennis en na hoeveel tijd materieelkennis ?
Lijnen kan je eventueel 'aftekenen' (= bestuurder die aangeeft lijn niet meer genoeg te kennen om nog te kunnen rijden) na er 6mnd niet over gereden te hebben maar in werkelijkheid doet men dat niet.
Lijnkennis is een onderdeel vh premiestelsel dus hoe meer lijnen je aftekent hoe meer je premies zakken...
(ken zelf nog lijnen waar ik al 1,5j niet meer over heb gereden)

Geplaatst: 14 okt 2007, 13:29
door Steven
yep speedy en toch mee opletten want is niet overal zo, als ik me niet vergis verlies je in fgsp alle lijnen waar je niet op komt inclu het materieel waar je niet mee zal rijden. ook al heb je daar zelf ni om gevraagd.

Geplaatst: 14 okt 2007, 14:20
door dentheo
Steven schreef:yep speedy en toch mee opletten want is niet overal zo, als ik me niet vergis verlies je in fgsp alle lijnen waar je niet op komt inclu het materieel waar je niet mee zal rijden. ook al heb je daar zelf ni om gevraagd.

Wanneer je van depot verandert (heeft iemand me verteld) verlies je in één klap alle lijnen die vanuit dat depot NIET bediend worden ?

Wanneer je in een depot blijft kun je dat dus zelf beslissen of af en toe eens mee van voor gaan zitten als je HLP naar huis moet via andere route ?

Geplaatst: 14 okt 2007, 14:31
door Steven
dentheo schreef:
Steven schreef:yep speedy en toch mee opletten want is niet overal zo, als ik me niet vergis verlies je in fgsp alle lijnen waar je niet op komt inclu het materieel waar je niet mee zal rijden. ook al heb je daar zelf ni om gevraagd.

Wanneer je van depot verandert (heeft iemand me verteld) verlies je in één klap alle lijnen die vanuit dat depot NIET bediend worden ?

Wanneer je in een depot blijft kun je dat dus zelf beslissen of af en toe eens mee van voor gaan zitten als je HLP naar huis moet via andere route ?
yep dat kan je doen, maar daarom aanvaarden ze dat ni als voldoende om er lijnkennis van te hebben.

Geplaatst: 14 okt 2007, 14:37
door 260689
Hoe word dit nu gedaan met die werken tussen Brugge en Gent die moeten op lijnen rijden dat die reeks normaal gezien niet kent.

Geplaatst: 14 okt 2007, 14:44
door Steven
260689 schreef:Hoe word dit nu gedaan met die werken tussen Brugge en Gent die moeten op lijnen rijden dat die reeks normaal gezien niet kent.
als een bestuurder een lijn niet kent neemt een andere bestuurder over als deze zowel lijn als materieel kent of men geeft een loods mee (= bestuurder die de lijn kent)

Geplaatst: 14 okt 2007, 18:27
door Asterix
treinbruno schreef:ook raar dat de laatste ICa nog tot welkenraedt (1.59u) moet rijden!
is die trein met 12 rijtuigen?
hoeveel volk zit daar in?
ik vindt toch dat die niet verder dan luik zou moeten rijden.
De laatste trein wordt gereden door een stel MS96'en. Die zit vrijwel steeds behoorlijk vol: in Gent stapt er vaak nog een pak volk op en in Brussel-Zuid de laatste klanten van de Eurostar of Thalys, ook heel veel volk. Hoe het eraan toegaat vanaf Luik weet ik niet maar ik vind dat men de hele nacht door een IC-A zou mogen laten rijden om het anderhalf uur...

Geplaatst: 14 okt 2007, 18:29
door Steven
anderhalf uur? beter is veelvouden van 60, heel de omloop van het ic/ir/l
materieel is daar op voorzien. dus kortweg ofwel om het uur ofwel om de 2u

Geplaatst: 14 okt 2007, 18:32
door Asterix
Gust schreef:
260689 schreef:Laatste IC-A van de dag van Oostande naar Welkenreadt word gedaan door bestuurder van Oostende die rijd tot Welkenreadt en dan vertrek den bestuurder 2u later terug als eerste IC-A Welkenreadt Oostende.
Oostende heeft daar een apparte reeks voor die met 4 of 5 mensen inzitten.
Dat moet wel de job van je leven zijn. Heel het jaar het land doorkruisen zonder er ook maar een keer iets van gezien te hebben.
Ik denk dat die inderdaad de job van zijn leven heeft! Nachtwerk en premies trekken! Wat doet zo'n TB eigenlijk die 2u dat hij in Welkenraedt zit? Mag die zich afkappen in zijn trein en een dutje doen ofzo?