ANtwerpen-roosendaal scoort slecht

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22579
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

neen dus, die gaat in linkebeek naar L26 zo naar etterbeek bockstael en zo verder naar aalst.
dentheo
Berichten: 8183
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Bericht door dentheo »

Adler schreef:
Bart schreef:Ik neem die niet als reiziger, wel als bestuurder....
Beste Bart,
Bedankt voor je zeer volledige uitleg, eindelijk iemand die het eens begrijpt.
Ik heb al jaren trachten duidelijk te maken aan de klantendienst van de NMBS dat het complete onzin is om dergelijke zeer lange IR lijnen in te leggen die het hele land doorkruisen van zuid naar noord, maar ik word telkens afgewimpeld met de 'uitleg' (uitvlucht): er is geen enkel probleem meneer (typische reactie van de klantendienst voor alle problemen die ze niet kunnen oplossen).
Hopelijk wordt het inderdaad beter in december.
Men heeft ook de stoptrein een duw (terug) gegeven...

Vroeger vertrek .41 Roosendaal aank .26

Dit wordt vertrek .36 Roosendaal aank .25

Dus 4 minuten meer rijtijd... waar zou die zitten ?

Percentage treinen met vertraging daalt dus verder...
FLV-FGSP
Berichten: 1898
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:36
Locatie: Leuven

Bericht door FLV-FGSP »

dentheo schreef: Vroeger vertrek .41 Roosendaal aank .26
Dit wordt vertrek .36 Roosendaal aank .25
Dus 4 minuten meer rijtijd... waar zou die zitten ?
Er zijn werkzaamheden voorzien tussen Kapellen en Essen.
dentheo schreef:Percentage treinen met vertraging daalt dus verder...
Het oprekken van dienstregelingen is een proces dat al jaren bezig is.
dentheo
Berichten: 8183
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Bericht door dentheo »

FLV-FGSP schreef:
dentheo schreef: Vroeger vertrek .41 Roosendaal aank .26
Dit wordt vertrek .36 Roosendaal aank .25
Dus 4 minuten meer rijtijd... waar zou die zitten ?
Er zijn werkzaamheden voorzien tussen Kapellen en Essen.
dentheo schreef:
Inderdaad dat WAS 19 min is nu 20.... telt dus voor een kwart...
Wover

Bericht door Wover »

Adler: directe verbindingen die een hele as afrijden zijn net wel heel nuttig, hierdoor kan je realiseren dat je overal in België kan geraken met maximum twee overstappen, als er op elke as een trein is die de volledige as afrijdt. De IC-A is daar natuurlijk het beste voorbeeld van.

Maar om Essen - Jambes heb je al de IC Antwerpen - Charleroi die voor zo'n lange verbinding zorgt.

Ik vind wel dat de NMBS meer aandacht moet besteden aan snelle verbindingen op de assen, eventueel met een nieuw "ic-plus" product, waar enkel in grote steden en stations met aansluitingen stoppen.

Het probleem is dat dat niet veel nut gaat hebben in België omdat de meeste mensen op minder dan 50km van hun werk wonen, en er niet echt een grote groep gebaat zou zijn bij zo'n ic-plusnet, behalve dan toeristen die naar de ardennen of de zee willen bv.
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Bericht door Adler »

Wover schreef:Adler: directe verbindingen die een hele as afrijden zijn net wel heel nuttig, hierdoor kan je realiseren dat je overal in België kan geraken met maximum twee overstappen, als er op elke as een trein is die de volledige as afrijdt. De IC-A is daar natuurlijk het beste voorbeeld van.

Maar om Essen - Jambes heb je al de IC Antwerpen - Charleroi die voor zo'n lange verbinding zorgt.
Wover, het aantal reizigers dat de trein neemt van Essen of Antwerpen naar Charleroi of Jambes kan je denk ik op de vingers van 1 hand tellen.
Dergelijke lijnen worden voorgesteld als 1 IR-lijn maar zijn eigenlijk 2 aan elkaar geplakte lijnen, zogenaamde technische koppelingen.
De voornaamste reden waarom men dit doet is omdat het aantal rijpaden in de N-Z verbinding beperkt is en men nog steeds alle treinen die aankomen of vertrekken in Brussel, zowel in Brussel-Zuid als in Brussel-Noord wil laten stoppen.
Vroeger was de IR Turnhout-Manage ook zo een technische koppeling, en pas na jaren klachten door een harde actiegroep over de aanhoudende vertragingen heeft Descheemaecker deze lijn gesplitst.
Hetzelfde gaat men nu gelukkig doen met de lijn Jambes-Essen, beter laat dan nooit. Hopelijk houden de vertragingen dan op, gistermiddag om 12.18u in Antwerpen weeral 15 minuten en dat is zo elke dag zowel op het spitsuur als in de daluren.
Wover

Bericht door Wover »

Zoals ik al zei zijn zo'n verbindingen in België onnodig, omdat iedereen dicht bij zijn werk woont ;).

Het zou soms wel spectaculaire verkortingen in reistijd kunnen opleveren, maar dat is dan ook maar zinnig voor toeristen op langere afstanden, en dan kan men evengoed enkel IC-T treinen inleggen in de zomer ;).
Fles

Bericht door Fles »

Ach, over een jaar zijn Essen-Jambes en Antwerpen - Charleroi ook internationale verbindingen, dan wordt er weer heel anders tegenaan gekeken ;)
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22579
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

Wover schreef:Zoals ik al zei zijn zo'n verbindingen in België onnodig, omdat iedereen dicht bij zijn werk woont ;).
iedereen dicht tegen zijn werk wonen? yep right :roll: daarom dat de brussel en antwerpse ring elke morgen een file kennen dat alle treinen in de spits vol zitten en ga zo maar door. belgen zijn nogal honkvast, of hun werk nu 10 km of 100 km van hun deur is kan hen zelden schelen kort bij de deur werken is minder dan 10 km van uw werk wonen.
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Bericht door Adler »

Steven schreef: iedereen dicht tegen zijn werk wonen? yep right :roll: daarom dat de brussel en antwerpse ring elke morgen een file kennen dat alle treinen in de spits vol zitten en ga zo maar door. belgen zijn nogal honkvast, of hun werk nu 10 km of 100 km van hun deur is kan hen zelden schelen kort bij de deur werken is minder dan 10 km van uw werk wonen.
Ik leg ook elke dag 100 km met de trein af maar ik denk toch dat er heel weinig mensen over de taalgrens gaan werken. Zoals ik al zei zijn N-Z verbindingen zoals Jambes-Essen en Manage-Turnhout enkel in het leven geroepen omwille van technische redenen en niet om aan een vraag te voldoen.
In de laatste IC-IR boekjes stond de dienstregeling van de IR Turnhout-Manage (toen hij nog tot in Manage reed) zelfs maar vermeld tot Brussel.
PS. Jambes-Essen gisteravond weer 23 minuten vertraging (moest in Antwerpen zelfs nog de Benelux laten voorgaan).
Stijn014

Bericht door Stijn014 »

Adler schreef:
Steven schreef:
In de laatste IC-IR boekjes stond de dienstregeling van de IR Turnhout-Manage (toen hij nog tot in Manage reed) zelfs maar vermeld tot Brussel.
Niet zeker: maar ik denk dat hij na Brussel als stoptrein doorreed.
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Bericht door Adler »

Stijn014 schreef: Niet zeker: maar ik denk dat hij na Brussel als stoptrein doorreed.
Inderdaad, vanaf Brussel was dit een stoptrein. Dat waren dus gewoon 2 aan elkaar geplakte lijnen die niets met elkaar te maken hadden, maar men sprak officieel wel altijd van de IR-lijn Turnhout-Manage.
Net zoals het stuk Brussel-Jambes niets te maken heeft met het stuk Essen-Brussel.
Enkel jammer dat het altijd jaren moet duren en bakken kritiek vooraleer de managers in Brussel dat inzien.
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Bericht door Adler »

Vanavond weer complete chaos op de lijn Antwerpen-Essen-Roosendaal.
IR 3315 van 18.18u uit Antwerpen-Centraal zonder boe of ba afgeschaft (dat weet men dan pas om 18.05u als hij eigenlijk al in Berchem zou moeten zijn, vooral niemand te vroeg inlichten).
Volgende L-trein 2768 van 18.41u uit Antwerpen-Centraal vertrekt niet daar (dat weet men pas om 18.15u, vooral niemand te veel tijd laten).
Alle wachtende reizigers op een trein naar Antwerpen-Berchem geduwd die om 18.22u vertrekt.
L 2768 vertrekt met 15 minuten vertraging uit Berchem en kan uiteraard met moeite alle reizigers meenemen (1 stel 800).
Ik weet niet of men bij Infrabel en NMBS wel goed beseft wat de gevolgen zijn van het afschaffen van een trein. De laatste tijd schijnt men om de minste reden een trein af te schaffen en de reizigers kunnen maar zien dat ze thuis geraken. Dat ze een uur in de vrieskou moeten staan wachten op de volgende trein met vertraging speelt blijkbaar geen enkele rol.
Volgens de gegevens van Infrabel is het aantal afgeschafte treinen in het eerste semester van 2007 dubbel zo groot als tijdens het eerste semester van 2006 (7032 ipv 3684).
Afschaffen is natuurlijk een heel gemakkelijke oplossing, enkel de reizigers , die van geen enkel belang zijn, hebben er last van, het personeel moet geen overuren doen en de statistieken van de stiptheid zien er weer goed uit want die afgeschafte treinen tellen toch niet mee.
Proficiat Descheemaecker, doe vooral zo voort !
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22579
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

tja dat er passagiers ontgoocheld zijn over een beslissing die men last minut in brussel maakt kan ik best verstaan en is logisch, maar de manier waarop een deel van die mensen de onderchef in antwerpen centraal met vragen bestookt hebben (hij krijg amper de kans te ademen tussen twee worden) tart alle verbeelding. ik versta best dat iedereen wil thuis geraken maar op dat moment heb ik een groot staaltje egoisme gezien van een bende (sorry voor het woord) onbeschofte passagiers die maar 1 woordje kennen IK (en de rest kan ....).
hiermee wil ik niet zeggen dat de afschaffing terecht was of de genomen oplossing de beste, ik wilde enkel maar is aantonen dat iedereen enkel aan zichzelf denkt (de spoorweg enerzijds en een grote bende passagiers anderzijds die zichzelf niet onder controle heeft)
Bartjedj

Bericht door Bartjedj »

Trainspotterke kan getuigen: aan de kusttram in Oostende bestaat hetzelfde probleem. We stonden aan te schuiven om in te stappen in de tram ri. Renbaan, en we werden van alle kanten geduwd. We hebben uiteindelijk de rij verlaten, en tussen de twee rijen gewacht tot iedereen was ingestapt om zelf in te stappen. Anders had mijn laptop in mijn rugzak het zeker niet overleefd.
Veel mensen gaan me nu ongelijk geven, maar ik heb toen luid en duidelijk gezegd "kalm, iedereen moet instappen". Sommige mensen denken dat zij de enige zijn die de tram moeten nemen.

Respect is ver te zoeken in onze maatschappij.

BDJ
Plaats reactie