Pagina 2 van 2

Geplaatst: 13 nov 2007, 21:16
door Wover
Bert schreef:
Adler schreef:
Wover schreef: Door de stootbuffers rijden gebeurt wel vaker hoor. Maar de bekendste/beruchtste gevallen waren inderdaad in Lier en ook eentje in Herentals.

Bij dat van Lier deden toendertijd verschillende geruchten de ronde over of de treinbestuurder al dan niet gedronken had voor of tijdens zijn dienst.
Was die diesellok die met zijn neus omhoog zat nu in Lier of in Herentals ?
Nu weet ik het ook niet meer.
Lier :wink:
In Herentals hetzelfde hoor, hoewel ik daar nu eigenlijk begin aan te twijfelen :).

Geplaatst: 14 nov 2007, 00:13
door Steven
Adler schreef:
Nekvin schreef:
Adler schreef: Inderdaad en zelfs bij 10 km/h zou ik niet graag in de buurt staan als er een trein van 2000 ton tegen rijdt.
In antwerpen centraal zul je zelden een trein van 2000t tegen komen hoor :P
Allez 500 ton is ook al genoeg hoor om een ravage aan te richten :)
2 HLE 27's wegen samen al 170 ton.
voorbeeldjes van gewichten
12 x I11 = 625 ton
8 x i11 = 416 ton
10 x M6 = 634 ton
7 NS rijtuigen benelux = +- 327 ton

Re: Stootbuffers Antwerpen-Centraal

Geplaatst: 13 jul 2008, 11:28
door dantjebram72
dat zijn behoorlijk wat kilo's.
één dieselstel weegt al 95.7 ton

Re:

Geplaatst: 13 jul 2008, 20:55
door HLE 2302
voorbeeldjes van gewichten
12 x I11 = 625 ton
8 x i11 = 416 ton
10 x M6 = 634 ton
7 NS rijtuigen benelux = +- 327 ton[/quote]

jawadde, die benelux rijtuigen mogen ook eens op dieet gaan jong :lol:

greetz 2302

Re:

Geplaatst: 01 aug 2008, 09:35
door Steelwheels
Adler schreef:
Bordensteker schreef: Of ... juist wel, en dat is maar goed ook.
Een enkele keer gaat het wel goed fout zoals een tijd geleden in Herentals toen een goederentrein niet meer op tijd kon stoppen en een diesellok door de stootbuffer katapulteerde waarbij deze op straat belandde.
Dat was wel een gewone niet beweegbare stootbuffer.
Ook in Den Haag Centraal is eens een trein door de buffer gereden geloof ik en in een winkel beland.
Aha dat klopt. Het was destijds een voormalig treinbegeleider welke zijn eerste weken als bestuurder dienst deed. Spoor 8 en 9 op Den Haag CS werden vaak bereden door SGM (sprinters met schijfremmen) welke nogal eens nogal eens de neiging hadden te gaan glijden. Wanneer de snelheid te hard is en de trein gaat glijden dan is het ook goed mis. De bijnaam die deze voormalig bestuurder uit het oosten van Nederland mee kreeg werd dan ook Johnny Bonbonny. Het betrof hier een bonbon winkel. De beste man is inmidels weer treinbegeleider.

grt Willem

Re: Re:

Geplaatst: 27 aug 2008, 06:41
door 1607
Steelwheels schreef:
Adler schreef:
Bordensteker schreef: Of ... juist wel, en dat is maar goed ook.
Een enkele keer gaat het wel goed fout zoals een tijd geleden in Herentals toen een goederentrein niet meer op tijd kon stoppen en een diesellok door de stootbuffer katapulteerde waarbij deze op straat belandde.
Dat was wel een gewone niet beweegbare stootbuffer.
Ook in Den Haag Centraal is eens een trein door de buffer gereden geloof ik en in een winkel beland.
Aha dat klopt. Het was destijds een voormalig treinbegeleider welke zijn eerste weken als bestuurder dienst deed. Spoor 8 en 9 op Den Haag CS werden vaak bereden door SGM (sprinters met schijfremmen) welke nogal eens nogal eens de neiging hadden te gaan glijden. Wanneer de snelheid te hard is en de trein gaat glijden dan is het ook goed mis. De bijnaam die deze voormalig bestuurder uit het oosten van Nederland mee kreeg werd dan ook Johnny Bonbonny. Het betrof hier een bonbon winkel. De beste man is inmidels weer treinbegeleider.

grt Willem
dat ongevalletje was op 13 december 2003.en was met sprinter 2869. heb er ergens wel een foto van liggen. zal die eens inscannen de komende dagen.

Re: Stootbuffers Antwerpen-Centraal

Geplaatst: 01 sep 2008, 06:29
door 1607
hier de foto.