Treinverkeer verstoord na aanrijding in station Brussel Luxe

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Jonathan

Bericht door Jonathan »

Wover schreef:
Moi schreef:Ik wil nu niet de stoker spelen, maar er zijn veel pendelaars die nog veel voordeliger reizen met de trein dan dat de gepensioneerden...
zoals ik, met mijn abonnement voor een heel jaar van €20 :P
Van Brussel-Zuid naar Brussel-Centraal, zeker :!:
1607

Bericht door 1607 »

vooral die werkgeversbijdrage is het voordeel van die pendelaar. tot in juli heb ik ook nog het voordeel van de studentenkorting. maar ben wel van plan om de dag voor mijn 26ste verjaardag me nog een jaar abonement aan te schaffen. kan ik nog een gans jaar voor 228 euro reizen buiten de 53 euro per maand die ik dan moet betalen. voor de gewone mens is een abonement misschien wel duur. maar reken eens een auto uit. :wink: niet enkel brandstof he. ook de aanschaf, slijtage, wegentax enz....
een treintje valt dan heus wel mee.
Ruben
Berichten: 345
Lid geworden op: 01 feb 2006, 00:36
Locatie: Brugge

Bericht door Ruben »

Wij hebben wel de hele dag gewerkt hé 's morgens is dat toch ook al zo Dus waarom 's avonds niet? Die 65 plus kaart is voordelig, maar ze pakken de plaats van de pendelaars in
Het is niet omdat je gewerkt hebt, dat je superieur bent. Trouwens, je kan dan even goed redeneren dat veel van die pendelaars al heel de dag op een stoel gezeten hebben terwijl die oudjes misschien in het park zijn gaan wandelen.
Bus en trein zijn, in tegenstelling tot pendelbusjes van bedrijven die voor de pendelaars gereserveerd zijn, openbaar vervoer.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22550
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

Jonathan schreef:
Ruben schreef:
Jonathan schreef:Vooral 65 plussers. Ze nemen de plaats in van de pendelaars in de trein die heel de dag gewerkt hebben en zij hebben de hele tijd koffie en thee geconsumeerd in cafés en Tea-Rooms.
De trein is van iedereen, niet? Moeten de mensen die naar een tea-room geweest zijn dan twee uur op het perron staan wachten tot de spits voorbij is en ze terug toelating hebben om de trein te nemen?
Wij hebben wel de hele dag gewerkt hé :!: :!: :twisted: 's morgens is dat toch ook al zo :?: :!: Dus waarom 's avonds niet? Die 65 plus kaart is voordelig, maar ze pakken de plaats van de pendelaars in :!:
dat is een egoistische gedachte van u hoor, we zullen elkaar is spreken als jij zo oud bent, ik vind da je op de meeste dingen vrij extreme reacties geeft jonathan
Jonathan

Bericht door Jonathan »

Steven schreef:
Jonathan schreef:
Ruben schreef: De trein is van iedereen, niet? Moeten de mensen die naar een tea-room geweest zijn dan twee uur op het perron staan wachten tot de spits voorbij is en ze terug toelating hebben om de trein te nemen?
Wij hebben wel de hele dag gewerkt hé :!: :!: :twisted: 's morgens is dat toch ook al zo :?: :!: Dus waarom 's avonds niet? Die 65 plus kaart is voordelig, maar ze pakken de plaats van de pendelaars in :!:
dat is een egoistische gedachte van u hoor, we zullen elkaar is spreken als jij zo oud bent, ik vind da je op de meeste dingen vrij extreme reacties geeft jonathan
Als wij zo oud zullen zijn, zal dat allemaal al afgeschaft zijn :!:
Bert

Bericht door Bert »

Hoe kom je daar nu weer bij :? Niemand kan in de toekomst kijken.
Jonathan

Bericht door Jonathan »

Als je al die dingen hoort over de pensioenen, is dat toch wel het eerste dat ze zullen afschaffen :!: Nu hebben ze het seniorentarief al verhoogt van € 3.00 naar € 4.00 en ze mogen alleen in de zomer wat vroeger van de kust vertrekken :!: Als dat geen teken in die richting :!: :twisted:
Wover

Bericht door Wover »

Jonathan schreef:
Wover schreef:
Moi schreef:Ik wil nu niet de stoker spelen, maar er zijn veel pendelaars die nog veel voordeliger reizen met de trein dan dat de gepensioneerden...
zoals ik, met mijn abonnement voor een heel jaar van €20 :P
Van Brussel-Zuid naar Brussel-Centraal, zeker :!:
Nee, Geel Herentals, +- 15km denk ik (ik denk dat ik Geel kmpaal 47 staat en in herentals 35)
Jonathan

Bericht door Jonathan »

Wover schreef:
Jonathan schreef:
Wover schreef: zoals ik, met mijn abonnement voor een heel jaar van €20 :P
Van Brussel-Zuid naar Brussel-Centraal, zeker :!:
Nee, Geel Herentals, +- 15km denk ik (ik denk dat ik Geel kmpaal 47 staat en in herentals 35)
12 km is het van Geel naar Herentals volgens het binnenlandse spoorboekje. En ik (eigenlijk het school) die dan voor een afstand van 23 km (Oostende-Brugge) € 299 betalen :!:
Wover

Bericht door Wover »

tkan ook €35 geweest zijn. Toen ik mijn abo kocht was het €68, maar ik heb daar dan nog €32 van teruggekregen ongeveer een maand terug ofzo...

Maar dat is NMBS-personeelskorting ofzo denk ik... (kind van)
MaiKeg

Bericht door MaiKeg »

Jonathan schreef:'s Morgens mogen ze dan niet met de trein rijden om de pendelreden van de werkende mens :!: :!: :!: En 's avonds wel. En bij de Lijn is dat nog veel erger :!: :!: :twisted: :twisted: Daar kunnen wij soms niet mee omdat er een oude opzit die zonodig die bus moet pakken. Dat ze die dan verplichten in de spits of indien de bus volzit een ticket te kopen. Dat zal ze misschien aanzetten een bus of trein later te nemen. Het is goedkoper of bijna helemaal gratis (gratis gaat de zon op, er moet altijd iemand betalen), dan moet je je ook aan voorwaarden verwachten.
Zoals al eerder gezegd, IEDEREEN heeft recht op openbaar vervoer.
Stel: je bent zelf 68 jaar, hebt geen auto meer (nodig), je kinderen zijn allen gaan werken en je moet om 8u30 in het ziekenhuis zijn.
Wat zal je doen? De bus nemen... In de spits, ja. En die opmerking van "daar kunnen wij soms niet mee omdat er een oude opzit die zonodig die bus moet pakken" lijkt me zeer overdreven, het lijkt wel of je daar op een KBG-bus terecht bent gekomen...

Ok, er zijn altijd wel 65+ers die elke dag nutteloze ritjes maken (die zelfs in de winter een hele dag meerijden om thuis niet alleen in de kou te zitten... :roll:), maar om daarom te veralgemenen?
Over dat gratis-gedoe dan. Ik vind dat de 65+ers NIET gratis zouden mogen rijden met bus & tram. Er zijn zoveel mensen die de kaartjes gewoon thuis hebben liggen... Een abonnement van vb. €25/jaar zou beter zijn. Gratis gaat idd niet op, de belastingbetaler zal er wel voor opdraaien.

Grtz,
Maikel
Jonathan

Bericht door Jonathan »

Per keer ze zo'n ticket instaken, gaf de regering de Lijn vroeger 7 frank. Hoeveel het nu is, weet ik niet. Maar niet iedereen steekt dat in. Sommige doen het niet voor een zitplaats te hebben.
MaiKeg

Bericht door MaiKeg »

Jonathan schreef:Per keer ze zo'n ticket instaken, gaf de regering de Lijn vroeger 7 frank. Hoeveel het nu is, weet ik niet. Maar niet iedereen steekt dat in. Sommige doen het niet voor een zitplaats te hebben.
Hallo,

Het "ontwaarden" (eerder registreren) gebeurt inderdaad niet altijd correct. Dikwijls worden de kaartjes erin gestampt, waardoor er een foutmelding is en de Prodata begint te piepen. Maar die 65+'ers denken dan: "als 't piept, is 't goed". 't Ligt voor een stuk ook wel aan de chauffeurs hoor: madam of meneer heeft zijn/haar omnipasje nog niet genomen, maar de chauffeur wil doorrijden... Wat doet de chauffeur? "'t Is goed... Zet je maar neer meneer/mevrouw...". En op den duur worden die mensen dat dus gewoon.

Nochtans, wanneer men het kaartje niet ontwaard bij het opstappen, wordt dit als een vorm van "zwartrijden" beschouwd. Logisch, want De Lijn zal zonder registratie van de reiziger geen geld ontvangen van de overheid (lees: de belastingbetaler).

Grtz,
Maikel
Bert

Bericht door Bert »

Even iets tussendoor, als een ticketje niet ontwaard is door ze er in te stampen of door een andere reden die MaiKeg hier vertelde. Wie is er dan in fout bij een controle ? De chauffeur of de passagier of allebei?
1607

Bericht door 1607 »

passagier he. der hangen in bus of tram wel genoeg hints dat men zijn kaart moet ontwaarden.
Plaats reactie