Seinhuis Brussel-Zuid - Zenuwcentrum eerste klas

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
markske
Berichten: 193
Lid geworden op: 19 feb 2007, 09:35

Re: Seinhuis Brussel-Zuid - Zenuwcentrum eerste klas

Bericht door markske »

Het belangrijkste verschil is dat een blok tussen komt in volle baan en een seinhuis niet.
Webster23

Re: Seinhuis Brussel-Zuid - Zenuwcentrum eerste klas

Bericht door Webster23 »

Ik heb een paar maanden op Seinhuis 6 gezeten in Schaarbeek, jawel met arabische cijfers, was ergens vergissing gebeurt naart schijnt...
Arator

Re: Seinhuis Brussel-Zuid - Zenuwcentrum eerste klas

Bericht door Arator »

groentje schreef:Het zou me niet verbazen als het onderscheid bij een van de volgende reglementeringswijzigingen zou wegvallen...
Zou best wel eens kunnen. Met de concentratieseinhuizen (ik heb diejen term niet uitgevonden) gaan de blokposten zowel bundels als de volle baan beheren. Blok 12 te Berchem doet nu ondermeer de bundels Groenenhoek, Q en bundel Carwash + de inrit naar bundel T. Eén keer Essen, Lier , Herentals en Turnhout hier nog bijkomen, brengen die ook nog eens hun bundels mee.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22576
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Seinhuis Brussel-Zuid - Zenuwcentrum eerste klas

Bericht door Steven »

zover ik het van buiten wet gaan er maar twee zijn die nog echt seinhuizen zijn volgends de bestaande termen. namelijk te schaarbeek groep R en vorst rijtuigen.
Nekvin

Re: Seinhuis Brussel-Zuid - Zenuwcentrum eerste klas

Bericht door Nekvin »

Steven schreef:zover ik het van buiten wet gaan er maar twee zijn die nog echt seinhuizen zijn volgends de bestaande termen. namelijk te schaarbeek groep R en vorst rijtuigen.
ook merelbeke TW heeft nog 1, namelijk seinhuis VIII
groentje
Berichten: 7305
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Seinhuis Brussel-Zuid - Zenuwcentrum eerste klas

Bericht door groentje »

Maar de kans is reëel dat de bediening ook naar FGSP gaat, net zoals blokken van Merelbeke zelf.
HLE 2302
Berichten: 2628
Lid geworden op: 11 sep 2007, 12:51

Re: Seinhuis Brussel-Zuid - Zenuwcentrum eerste klas

Bericht door HLE 2302 »

jawadde
da moet ook wel stressen zijn als ge daar zit en der is nen trein in pan gevallen, of der is iets gebeurd weet ik veel wat

greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
groentje
Berichten: 7305
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Seinhuis Brussel-Zuid - Zenuwcentrum eerste klas

Bericht door groentje »

En op zo'n oppervlakte gebeurt er altijd wel wat, natuurlijk.
Nekvin

Re: Seinhuis Brussel-Zuid - Zenuwcentrum eerste klas

Bericht door Nekvin »

HLE 2302 schreef:jawadde
da moet ook wel stressen zijn als ge daar zit en der is nen trein in pan gevallen, of der is iets gebeurd weet ik veel wat

greetz 2302
daarmee dat er daar zoveel volk zit he :wink:
Arator

Re: Seinhuis Brussel-Zuid - Zenuwcentrum eerste klas

Bericht door Arator »

HLE 2302 schreef:jawadde
da moet ook wel stressen zijn als ge daar zit en der is nen trein in pan gevallen, of der is iets gebeurd weet ik veel wat

greetz 2302
als het niet in uw zone is, kan da meevallen. Als da wel in uw zone is, het probleem zo snel mogelijk isoleren, en proberen da ge er kunt rondrijden hé. Ge staat er natuurlijk ook niet alleen voor, ge hebt ook nog altijd TC, die verder op de lijn kunnen kijken en beslissingen kunnen nemen over het keren van de rijrichting, waar en wanneer etc.

En inderdaad is er elken dag wel iets, nen trein in panne, ne wissel gestoord, een bovenleiding die denkt dat ze een "benedenleiding" is, overwegen in alarm, gestoorde SK's
Plaats reactie