Pagina 2 van 9

Re: type 55 buiten dienst?

Geplaatst: 23 mei 2008, 14:32
door Fles
R4C-Fan schreef:Irgendwann wird es kommen das die 55er aus dem Dienst geht aber nicht ganz so schnell! :wink:
Genau: wie sagt man das bei euch? "Totgesagte leben länger" ;)

Re: type 55 buiten dienst?

Geplaatst: 23 mei 2008, 17:39
door R4C-Fan
Genau richtig! :D

Re: type 55 buiten dienst?

Geplaatst: 24 mei 2008, 08:21
door Gerard
Shrek schreef:waarom zou men nog zware diesels nodig hebben? alle lijnen met profiel zijn geëlectrificeerd en op de andere plaatsen kan een 77 het wel aan zeker? :P
daarom denk ik ook dat de reeks 55 overbodig zal worden eens de nieuwe traxxjes er zijn :D
Hoe kun je dat toch zeggen :( :P
Van een traxxje krijg ik persoonlijk geen kippenvel als die een steile helling beklimt met een zware goederentrein,, de 55's kunnen van mij niet lang genoeg blijven rijden,, zo mooi zijn die machines xD

Re: type 55 buiten dienst?

Geplaatst: 24 mei 2008, 12:12
door Steven
mijn excuus maar aan een reeks 51 daar kan die 55 ook ni aan type, de neus van een reeks 51 heeft karakter daarenetegen hebben die van de reeks 55 (net als de 62) veel minder stoere kenmerken :-) :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Re: type 55 buiten dienst?

Geplaatst: 24 mei 2008, 12:22
door Mark7758
Een 55 klinkt beter. :evil: Een 51 is leuk, maar een 53 of 55 winnen toch echt wel.(Zeker bij mij.) :wink:

Re: type 55 buiten dienst?

Geplaatst: 24 mei 2008, 13:00
door Steven
en 55 heeft die stomme tweetaktdiesel :lol: (grapke ze), een 51 blijft het bij alle diesels dus halen voor mij :-)

Re: type 55 buiten dienst?

Geplaatst: 24 mei 2008, 19:06
door 13'erke
Steven schreef:en 55 heeft die stomme tweetaktdiesel :lol: (grapke ze), een 51 blijft het bij alle diesels dus halen voor mij :-)
Nooit met een 55'iger in een vorig leven gereden? met een 51'iger allesinds wel he

Re: type 55 buiten dienst?

Geplaatst: 24 mei 2008, 20:41
door FlyingDutchman
dentheo schreef:
Speedy schreef:NMBS zal binnen paar maand met G2000 gaan rijden...
Er zouden 5 stuks geleasd worden.
Ik dacht dat die nu juist een slechte naam heeft.. of verwar ik met die met de assymmetrische stuurpost ?
Ander type ?
De G2000 is de assymetrische stuurpost ('smalbekkikker'). Ook leverbaar met symetrische stuurpost, doet mij een beetje aan lego denken overgens. :mrgreen: (De zogenaamde 'breedbekkikker')

Re: type 55 buiten dienst?

Geplaatst: 25 mei 2008, 01:02
door Gerard
Mark7758 schreef:Een 55 klinkt beter. :evil: Een 51 is leuk, maar een 53 of 55 winnen toch echt wel.(Zeker bij mij.) :wink:
Compleet mee eens :D

Re: type 55 buiten dienst?

Geplaatst: 25 mei 2008, 11:44
door dentheo
Steven schreef:en 55 heeft die stomme tweetaktdiesel :lol: (grapke ze), een 51 blijft het bij alle diesels dus halen voor mij :-)
ho ho 66 is toch ook tweetakt ???

Re: type 55 buiten dienst?

Geplaatst: 25 mei 2008, 13:35
door Steven
dentheo schreef:
Steven schreef:en 55 heeft die stomme tweetaktdiesel :lol: (grapke ze), een 51 blijft het bij alle diesels dus halen voor mij :-)
ho ho 66 is toch ook tweetakt ???
52/53/54/55/62/63 zijn allemaal tweetakt diesels

reeks 51/59/77 zijn dit niet

Re: type 55 buiten dienst?

Geplaatst: 25 mei 2008, 16:43
door poyaud
Alle GM motoren zijn twee-takt :wink:

Re: type 55 buiten dienst?

Geplaatst: 28 mei 2008, 02:07
door spoorzoeker
Gerard schreef:Van een traxxje krijg ik persoonlijk geen kippenvel als die een steile helling beklimt met een zware goederentrein,, de 55's kunnen van mij niet lang genoeg blijven rijden,
Juist ja, ga maar eens luisteren langs lijn 24, nu het nog kan!

Overigens heb ik onlangs, dank zij een panne van een CFL-type 30, het geluk gehad in de IR van Liège tot Gouvy achter een 55-er te hangen, tot 10 jaar geleden dagelijkse kost, maar nu zeldzaam.

Re: type 55 buiten dienst?

Geplaatst: 28 mei 2008, 21:40
door Joris
Hallo,
Was die IR beperkt tot Gouvy? In dat geval was het een 15 die onbeschikbaar was (al meer gezien de laatste tijd helaas...).
Groeten,
Joris De Mol

Re: type 55 buiten dienst?

Geplaatst: 31 mei 2008, 00:31
door spoorzoeker
Joris schreef:Hallo,
Was die IR beperkt tot Gouvy? In dat geval was het een 15 die onbeschikbaar was
Het was een IR die normaal gezien tot Luxemburg had moeten rijden (Liège Guill 19u18) , maar die dag uitzonderlijk beperkt was tot Gouvy (had al bij vertrek een uur vertraging). De defecte 30 hing er nog aan.