Never ending story met HSL4

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
rvdborgt
Berichten: 4355
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Never ending story met HSL4

Bericht door rvdborgt »

Adler schreef:Wat ik dus niet begrijp is dat verschillende heel belangrijke personen op Europees niveau, zoals bv. Michael Clausecker, directeur-generaal van Unife, en Karel Vinck, Europees coordinator voor ERTMS, op allerlei congressen komen vertellen wat een groot succes ERTMS wel is in Europa en zelfs daarbuiten, terwijl een project dat nu al minstens 8 miljard euro heeft gekost al jaren ongebruikt is omwille van problemen met ERTMS. Ik tel daarbij nog niet de gederfde inkomsten van al die jaren. Die HSL-lijn is niet zomaar een klein projectje maar is samen met de Betuweroute momenteel het belangrijkste ERTMS-project in Europa.
Elders in Europa is het beter aangepakt dan op de HSL-Zuid. Elders werkt het wel. Zoals op de Betuweroute. Zoals in Zwitserland, enz. De oorzaak van de problemen op de HSL-Zuid is *niet* ERTMS maar de manier waarmee de verantwoordelijken daarmee zijn omgegaan.
Adler schreef:Wat Bombardier betreft, die HSL lijn is in eerste instantie gebouwd om er de treinen van AnsaldoBreda op te laten rijden die ook al jaren niet kunnen geleverd worden, ook zogezegd omwille van ETCS, alhoewel dat maar een van de vele problemen zal zijn waarmee AnsaldoBreda kampt en die ETCS voor hun een welgekomen uitvlucht is om alle andere problemen te verbergen.
Precies. Dat is niet meer dan een voor AnsaldoBreda en HSA welkome smoes, waarvoor ze beide hun eigen redenen hebben.

Groetjes,
Rian
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Re: Never ending story met HSL4

Bericht door Adler »

Ik vond toevallig volgend artikel uit het Nieuwsblad van 5 juli 2007 !

Goed nieuws voor de toekomstige treinreizigers van het spoor Brecht- Antwerpen: er zal toch een ticketverkoop in Brecht worden gehouden.
Burgemeester Luc Aerts kreeg de melding dat het station Noorderkempen aan de hst-spoorlijn in Brecht toch een loketfunctie krijgt. Reizigers zullen er een ticket kunnen kopen voor de trein naar Breda of Antwerpen.

Inderdaad fantastisch goed nieuws, dat je daar ticketten kunt kopen voor een trein die nooit komt opdagen.
Zou die bediende daar al 16 maanden zitten wachten achter zijn loket ? :)
AlexNL
Berichten: 2195
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: Never ending story met HSL4

Bericht door AlexNL »

Adler schreef:Ik vond toevallig volgend artikel uit het Nieuwsblad van 5 juli 2007 !
Inderdaad fantastisch goed nieuws, dat je daar ticketten kunt kopen
Ik zou het eigenlijk raar vinden als je op een station waar een bepaalde trein stopt, géén ticket kunt kopen voor die trein :lol:
rds

Re: Never ending story met HSL4

Bericht door rds »

Adler schreef:Zou die bediende daar al 16 maanden zitten wachten achter zijn loket ? :)
Soms hebben ze statutairen die nog meer bijdragen aan de firma door thuis te blijven dan te komen werken. (gebeurt bij de Post) Om dat niet te hard te laten opvallen boeken ze die al 2 jaar in het station noorderkempen. :evil:
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Re: Never ending story met HSL4

Bericht door Adler »

AlexNL schreef:
Adler schreef:Ik vond toevallig volgend artikel uit het Nieuwsblad van 5 juli 2007 !
Inderdaad fantastisch goed nieuws, dat je daar ticketten kunt kopen
Ik zou het eigenlijk raar vinden als je op een station waar een bepaalde trein stopt, géén ticket kunt kopen voor die trein :lol:
Er zijn tientallen stations in Belgie waar je geen ticketten kan kopen.
railtravelmanager
Berichten: 283
Lid geworden op: 29 aug 2008, 14:34

Re: Never ending story met HSL4

Bericht door railtravelmanager »

:) volgens mij kunnen de Trax locs (type 28) of Angel Trains reeks 186 perfect rijden tussen Noorderkempen en Brussel :)
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Re: Never ending story met HSL4

Bericht door Adler »

railtravelmanager schreef:volgens mij kunnen de Trax locs (type 28) of Angel Trains reeks 186 perfect rijden tussen Noorderkempen en Brussel
Op dit ogenblik bestaat er nergens in Europa een locomotief die gecertificeerd is om op dit baanvak te rijden
Dit zijn de woorden van een zekere Descheemaecker, u wel bekend.
Robin
Berichten: 2533
Lid geworden op: 28 mar 2007, 10:04
Locatie: Schoten

Re: Never ending story met HSL4

Bericht door Robin »

de oplossing: :mrgreen:
Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
treinbruno
Berichten: 2405
Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
Locatie: Singapore

Re: Never ending story met HSL4

Bericht door treinbruno »

of met de stoomtrein en de 4403 daar gaan pendelen :D :D
Afbeelding
Robin
Berichten: 2533
Lid geworden op: 28 mar 2007, 10:04
Locatie: Schoten

Re: Never ending story met HSL4

Bericht door Robin »

een trein om het uur geeft als resultaat: Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Re: Never ending story met HSL4

Bericht door Adler »

Met deze moet het ook nog wel lukken:
Bijlagen
locje.jpg
treinbruno
Berichten: 2405
Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
Locatie: Singapore

Re: Never ending story met HSL4

Bericht door treinbruno »

of smallsmallspoor aanleggen :D :mrgreen:
DSCF9223.JPG
Afbeelding
AlexNL
Berichten: 2195
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: Never ending story met HSL4

Bericht door AlexNL »

Adler schreef:
AlexNL schreef:
Adler schreef:Ik vond toevallig volgend artikel uit het Nieuwsblad van 5 juli 2007 !
Inderdaad fantastisch goed nieuws, dat je daar ticketten kunt kopen
Ik zou het eigenlijk raar vinden als je op een station waar een bepaalde trein stopt, géén ticket kunt kopen voor die trein :lol:
Er zijn tientallen stations in Belgie waar je geen ticketten kan kopen.
Ook geen kaartautomaat? What the ...?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22579
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Never ending story met HSL4

Bericht door Steven »

automaten bestaan in belgie enkel voor de grote stations, je kan dus volgende verschillen vasstellen

plaatsen zonder verkoop
plaatsen met beperkte verkoop (hlave dag loket open, Kantooruren open)
plaatsen met volwaardige verkoop binnenland
plaatsen met volwaardige verkoop binnen en buitelandse tickets
deze laatste twee zijn normaal de stations waar ook de automaten te vinden zijn.
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5341
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Never ending story met HSL4

Bericht door Steve »

+ plaatsen met volwaardige verkoop binnenland en beperkte verkoop buitenland, nee?
Plaats reactie