Steven schreef:Je overdrijft weer hoor jeroen, rendabiliteit is altijd bij elke sluiting en schrapping als eerste aangevoerd bij de redenen voor het nemen van bepaalde beslissing.
Het IC/IR plan van 84 heeft deze ook aan de basis liggen. De manier waarop men dit aan het publiek duidelijk maakt mag dan verschillen. maar jij wil dus treinen laten rijden ook al is er geen personeel voor. Dan wil je ook niet geweten hebben dat een x aantal schrappingen per dag van treinen ontstaan zijn door ziektes van personeel die niet kunnen vervangen worden.
Rendabiliteit is een drogreden, uitgevonden door de politiek. Rendabiliteit en OV gaan, globaal genomen, nu eenmaal niet samen. Moest men werkelijk met rendabiliteit rekening houden, er zouden bijlange niet zoveel treinen richting de zogenaamde Oostkantons rijden. Of het gros van de sociaal minder sterke groepen zou niet zo voordelig kunnen reizen. Indien rendabiliteit echt een issue zou zijn, zou men perfect verschillende treinnummers of zelfs hele verbindingen kunnen schrappen en dat personeel dan elders laten draaien. Maar zoiets zal niet gebeuren, dat weet jij ook. Tot zover de rendabiliteit bij de spoorwegen.
Als men nu al eens al die dubbele TBG-bezettingen 's avonds en 's morgens op de IC-A's en IC-E's zou vervangen door één TBG, dan spaart men al volk uit. Nu zie ik die doorgaans in elkaars weg lopen. Die Oostendse bestuurder die in Welkenraedt 's nachts maar zit te zitten, kan je ook al laten rijden. Zo schiet je al aardig op. Men moet natuurlijk wel willen...