Oostende-Keulen

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Trammist

Re: Oostende-Keulen

Bericht door Trammist »

Zijn er mogelijkheden tot een overstapvrije lijn Antwerpen - Duitsland ?
K V B
Berichten: 3328
Lid geworden op: 30 jun 2006, 13:20
Locatie: Wengwald, Zwitserland

Re: Oostende-Keulen

Bericht door K V B »

Trammist schreef:Zijn er mogelijkheden tot een overstapvrije lijn Antwerpen - Duitsland ?
Ik hier al eens een balletje opgegooid voor een Antwerpen - Breda - Eindhoven - Köln...
celtjan

Re: Oostende-Keulen

Bericht door celtjan »

Er was eens ... . Héél lang geleden... . Een TEE verbinding Antwerpen - Luik - Keulen... .
Wie weet daar meer over?
jan_olieslagers
Berichten: 3582
Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
Locatie: Ansião (PT)

Re: Oostende-Keulen

Bericht door jan_olieslagers »

Trammist schreef:Zijn er mogelijkheden tot een overstapvrije lijn Antwerpen - Duitsland ?
Technisch zal dat allicht wel kunnen, daarop heb ik niet zoveel zicht. Maar is het economisch zinvol? Tot aan de Rijn denk ik dat de auto meestal meer efficientie biedt. Daarvoorbij zijn er maar een paar zinnige bestemmingen meer over: Frankfurt, München, misschien Stuttgart. Beste kans lijkt mij dan nog A'pen-Leuven-Liège-Köln-Frankfurt maar daar wil iedereen al rijden.

Hooguit misschien (Parijs?)-(Brussel?)-Antwerpen-Venlo-Dortmund-Hannover-Berlijn maar daar denk ik niet dat de infrastructuur er is, of weldra komt. En dan nog vraag ik me af wie de mogelijke klanten zijn.

Nederig aangeboden bedenkingen van een outsider...
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
FLV-FGSP
Berichten: 1898
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:36
Locatie: Leuven

Re: Oostende-Keulen

Bericht door FLV-FGSP »

celtjan schreef:Er was eens ... . Héél lang geleden... . Een TEE verbinding Antwerpen - Luik - Keulen... . Wie weet daar meer over?
Kijk eens hier: http://homepages.cwi.nl/~dik/english/pu ... amant.html
Plaats reactie