Excel lijst vertragingen

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Paul
Berichten: 1290
Lid geworden op: 09 feb 2008, 22:57
Locatie: FNU
Contacteer:

Re: Excel lijst vertragingen

Bericht door Paul »

Hallo,

Met compensatie bij herhaaldelijke vertragingen heb ik geen ervaring, wel met occasionele langdurige vertraging. Het betrof een retourbiljet. Ik had enkel bij de heenreis meer dan een uur vertraging. Het retourbiljet werd mij volledig terugbetaald. Dus daarover kan ik niet klagen. Een vertraging van meer dan een uur komt geregeld voor, zeker als je moet overstappen en er maar één trein per uur rijdt. Het loont volgens mij zeker de moeite in die gevallen compensatie te vragen.

Paul
Vriendelijke groet,

Paul
http://belgischespoorlijnen.be
tisweervanda

Re: Excel lijst vertragingen

Bericht door tisweervanda »

Ik ben sinds gisteren dan maar mijn eigen excel lijst aan het bijhouden.
Gisterenavond was het weer van dat.....
de minste scheet op de lijn Bxl-Herentals(Lier)-Neerpelt vertaalt zich in een uur vertraging voor de reizigers verder dan Mol....
Kalimero
Berichten: 207
Lid geworden op: 15 jul 2006, 10:33

Re: Excel lijst vertragingen

Bericht door Kalimero »

tisweervanda schreef:de minste scheet op de lijn Bxl-Herentals(Lier)-Neerpelt vertaalt zich in een uur vertraging voor de reizigers verder dan Mol....
Voor een uur vertraging moet je toch geen excel sheet bijhouden ? Dat kan je meteen, geval per geval, online melden. Doen !
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Re: Excel lijst vertragingen

Bericht door Adler »

Ik vond zopas een nieuwe website : RailTime history waar je vertragingen van in het verleden kan opzoeken als hulp bij het invullen van het formulier voor compensaties aan te vragen.
Ik weet niet wie deze site heeft gemaakt en hoe nauwkeurig of volledig de gegevens zijn die er opstaan.
Merkwaardig is wel dat de layout van de site heel veel gelijkenis vertoond met de RailTime site.
Het zal denk ik wel weer niet lang duren eer de advocaten van de NMBS-groep die site zullen laten verbieden en verwijderen.
Waarschijnlijk wordt de informatie verzameld vertrekkende van de RailTime website.
Alleen dat feit al, is denk ik voldoende, om de site te laten verbieden door de almachtige NMBS.
rvdborgt
Berichten: 4355
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Excel lijst vertragingen

Bericht door rvdborgt »

Adler schreef:Ik heb zelf ooit 1 keer de moeite genomen om die fameuze tabel in te vullen.
Sedertdien kunnen ze hun formidabele compensatie houden.
Uren boekhoudkundig werk om uiteindelijk enkele euro's terug te krijgen, dan nog niet in de vorm van cash geld, maar als storting op de electronische portefeuille op uw treinkaart.
Vanaf 3 december bestaat er verplicht de mogelijkheid om compensatie in contanten te krijgen.
Ik hou overigens ook een lijst bij, maar het kost me zeker geen uren. Eerder 2 minuten per geregistreerde vertragingen meestal vul ik dat op de trein al in op mijn laptop.

Groetjes,
Rian
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Re: Excel lijst vertragingen

Bericht door Adler »

rvdborgt schreef:Vanaf 3 december bestaat er verplicht de mogelijkheid om compensatie in contanten te krijgen.
Ik hou overigens ook een lijst bij, maar het kost me zeker geen uren. Eerder 2 minuten per geregistreerde vertragingen meestal vul ik dat op de trein al in op mijn laptop.
Dat eerste is dan goed nieuws.
Ik begrijp wel niet goed hoe je op de trein al kan invullen wanneer die gaat aankomen als hij vertraging heeft.
Die nieuwe website is overigens wel heel handig, in de veronderstelling dat de gegevens ook volledig en juist zijn, wat ik nog niet heb kunnen checken.
Ik voorspel wel dat die site niet lang zal bestaan als de NMBS er achter komt en er zich gaat mee moeien.
rvdborgt
Berichten: 4355
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Excel lijst vertragingen

Bericht door rvdborgt »

Adler schreef:
rvdborgt schreef:Vanaf 3 december bestaat er verplicht de mogelijkheid om compensatie in contanten te krijgen.
Ik hou overigens ook een lijst bij, maar het kost me zeker geen uren. Eerder 2 minuten per geregistreerde vertragingen meestal vul ik dat op de trein al in op mijn laptop.
Ik begrijp wel niet goed hoe je op de trein al kan invullen wanneer die gaat aankomen als hij vertraging heeft.
Ik vul dan alvast alle gegevens in behalve de echte aankomsttijd. Ik laat die file dan openstaan en de volgende keer dat ik mijn laptop opendoe (thuis of de terugrit) vergeet ik dan niet om die ook nog even in te vullen.

Groetjes,
Rian
rds

Re: Excel lijst vertragingen

Bericht door rds »

In feite is dat toch kassa kassa als je een abonnement hebt? Want hoe kunnen die nu weten om wat uur ik de trein genomen heb, of zelfs hoeveel keer ik per dag heen en weer rijd? Gewoon een programma'tje schrijven dat heel de dag de vertragingen voor u van de website grabt en ze allemaal aanrekenen.
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Re: Excel lijst vertragingen

Bericht door Adler »

rds schreef:In feite is dat toch kassa kassa als je een abonnement hebt? Want hoe kunnen die nu weten om wat uur ik de trein genomen heb, of zelfs hoeveel keer ik per dag heen en weer rijd? Gewoon een programma'tje schrijven dat heel de dag de vertragingen voor u van de website grabt en ze allemaal aanrekenen.
Daarom dat ik zei dat de NMBS er wel alles zal aan doen om die website Railtime History te laten verbieden.
Kalimero
Berichten: 207
Lid geworden op: 15 jul 2006, 10:33

Re: Excel lijst vertragingen

Bericht door Kalimero »

rvdborgt schreef:Vanaf 3 december bestaat er verplicht de mogelijkheid om compensatie in contanten te krijgen.
Is hier al meer duidelijkheid over ?
rvdborgt
Berichten: 4355
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Excel lijst vertragingen

Bericht door rvdborgt »

Kalimero schreef:
rvdborgt schreef:Vanaf 3 december bestaat er verplicht de mogelijkheid om compensatie in contanten te krijgen.
Is hier al meer duidelijkheid over ?
Dat je contant geld kunt krijgen (ik vermoed een overschrijving). Dat is wel uit de vervoersvoorwaarden af te leiden, maar ik zie dat de website van de NMBS over dit onderwerp nog steeds verouderde informatie geeft. Ook het online formulier biedt niet de mogelijkheid om een bankrekeningnummer op te geven.

Groetjes,
Rian
Plaats reactie