Steven schreef:Niemand, maar stel dat je een schakelaar hebt vergeten uit te zetten dan kan dit invloed hebben op de werking van de andere stuurpost. Door de stuurpost volledig buiten dienst te stellen verklein je de kans op dit soort storingen.
Terug begrijp ik het antwoord niet van een "pro". Bij elke stuurpostwissel is er een kans dat de bestuurder een schakelaar vergeet te bedienen (rem,signalisatie,... enz) En dit zal U altijd verhinderen om de andere correct zonder foutmelding in dienst te nemen.
Dus het feit van een loc of stuurpost in "slaapstand" te zetten heeft geen enkele invloed of gevaar op de door u uitgelegde zaken.
Het in "slaapstand"zetten laat toe dat de panto's opgelicht blijven,de koeling van transfo en electronische delen, de compressoren draaien en de voeding voor de climatisatie gergarandeerd blijft.
Alle bevelen zijn mogelijk vanuit de stuurpositie in dienst zoals traktie,remming,panto,compr.,openen en sluiten VCB dus alles.
Dus ik denk dat zeker op die 27 met MUX en jongere locs dit technisch mogelijk moet zijn.