Koningin Beatrix en Co met trein naar Luik

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Patrick
Berichten: 2289
Lid geworden op: 08 feb 2006, 18:42
Locatie: FI (= Ieper)

Bericht door Patrick »

Steven schreef:effe terzijde da de trein elektrisch is, de trein dus geen stomer is en de rijtuigen i11 zijn. meer ga je (nu) nog ni vernemen van mij
Steven heeft de Staatsveiligheid op bezoek gekregen en ze hebben hem gekozen om die speciale trein te besturen. Dat zal het zijn! :mrgreen:
Pierre

Bericht door Pierre »

Weg met al dat koningshuisgezever zou ik zo zeggen, voor niks goed, integendeel, alleen maar nadelen.
Frank
Berichten: 229
Lid geworden op: 31 jan 2006, 23:48

Bericht door Frank »

De zetels op de I11, MS96 en M6 staan toch al dialoog-vriendelijk genoeg, in blokjes van vier? (niet allemaal natuurlijk). Zonde van het geld.
Wover

Bericht door Wover »

Ach, één rijtuig mogen ze toch wel wat aanpassen om als "koninklijk" rijtuig te gebruiken. Wees blij dat er eens iets anders komt.

En als je er niet tegenkan dat er geld nodeloos wordt versmost, verhuis dan naar een ander land ofzo ;)
Frank
Berichten: 229
Lid geworden op: 31 jan 2006, 23:48

Bericht door Frank »

Wover schreef:En als je er niet tegenkan dat er geld nodeloos wordt versmost, verhuis dan naar een ander land ofzo ;)
Nederland is dus al geen optie want het vluchtje Den Haag - Deurne kostte € 10 000...
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

Naar het schijnt zou er geen I11-rijtuig omgebouwd worden, maar zal er een bestaand koninklijk rijtuig meerijden, omkaderd door vijf I11-rijtuigen.
Was er ook geen speciaal rijtuig toen het vorstenpaar samen met de Deense vorst een toer door België maakte per spoor in 2001? :?

Het is trouwens ook verboden om de vorsten zomaar voorbij te lopen wanneer je van het ene naar het andere rijtuig moet, met het koninklijke rijtuig er tussen. Daarom bevindt dit rijtuig zich in het midden van de trein, zodat de cateringmensen langs beide kanten het rijtuig kunnen bereiken.

De overige vijf I11-rijtuigen rijden eigenlijk mee omwille van het remgewicht (het minimum is drie rijtuigen per locomotief, dus zes voor twee locomotieven).

En de NMBS zal de kosten volledig voor zich nemen! :wink:
Jules

Bericht door Jules »

De trein zal binnen de omheining van de HST staan. Niemand komt erop behalve de toegelaten personen. Normaal zal er een 13 voor en achter hangen en wat 1e klasse I11 rijtuigen.
prahsharp
Berichten: 182
Lid geworden op: 31 jan 2006, 23:06

Bericht door prahsharp »

Pierre schreef:Weg met al dat koningshuisgezever zou ik zo zeggen, voor niks goed, integendeel, alleen maar nadelen.
en moest een president hoge buitenlandse gasten ontvangen, zou dat dan minder kosten? :wink:
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22579
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

hehe wel lollig om jullie hier bezig te horen met de grootste roddels eerst :-)
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

Steven schreef:hehe wel lollig om jullie hier bezig te horen met de grootste roddels eerst :-)
Aan jou om ons de volledige waarheid mee te geven, hé! :D
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22579
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

Trainspotterke schreef:
Steven schreef:hehe wel lollig om jullie hier bezig te horen met de grootste roddels eerst :-)
Aan jou om ons de volledige waarheid mee te geven, hé! :D
dat zal ik ten gepaste tijden wel doen, maar dat is zeker nu niet het geval
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

Steven schreef:
Trainspotterke schreef:
Steven schreef:hehe wel lollig om jullie hier bezig te horen met de grootste roddels eerst :-)
Aan jou om ons de volledige waarheid mee te geven, hé! :D
dat zal ik ten gepaste tijden wel doen, maar dat is zeker nu niet het geval
Oei oei!

Staatsgeheim? :D
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22579
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

Trainspotterke schreef:
Steven schreef:
Trainspotterke schreef: Aan jou om ons de volledige waarheid mee te geven, hé! :D
dat zal ik ten gepaste tijden wel doen, maar dat is zeker nu niet het geval
Oei oei!

Staatsgeheim? :D
staatsgeheim??? ni da ik weet, maar elke bestuurder tekent bij zijn aanwering wel een zwijgplicht, voorbeeldje geven als er militaire transporten zijn dan mag je die ni openlijk kenbaar maken. dus noem ik da eerder beroepsgeheim :-)
1607

Bericht door 1607 »

veel te nieuwsgierig he die jeugd van tegenwoordig. :lol:
btw dat ze geen tv hebben in loppem om het nieuws te volgen dat versta ik nog maar de ze er nog geen kranten hebben is toch echt wel achter lopen ze. :lol: :lol: :lol: 8)
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22579
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

tja kijk wat ik wil duidelijk maken is het volgende :-) ik kan en mag hier zgegen wat ik wil, iedereen gelooft hier toch op slag al wa een beetje in de juiste richting kan zijn :-) moet ni vragen da de meeste op slag denken da de oude trein van de koning zou gebruikt worden terwijl deze er ni meer degelijk toe in staat is commerciele snelheden te rijden :-)


die treinfreaks hun handje is ook snel gevuld he :-) eerst nadenken mannen dan vragen stellen :-)
Plaats reactie