33.000 getergde reizigers steunen boycot van openbaar vervoe

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22579
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: 33.000 getergde reizigers steunen boycot van openbaar ve

Bericht door Steven »

Er zijn een 3500 treinen per dag.
Darko

Re: 33.000 getergde reizigers steunen boycot van openbaar ve

Bericht door Darko »

Steven schreef:Er zijn een 3500 treinen per dag.
dus kzal er met circa 1-2-3 miljoen reizigers per dag in het openbaar vervoer (zowel bus als trein) niet ver naast zitten
Hobbes
Berichten: 748
Lid geworden op: 30 mei 2006, 18:08
Locatie: Hemiksem

Re: 33.000 getergde reizigers steunen boycot van openbaar ve

Bericht door Hobbes »

Die Fb campagnes zijn zo overroepen, hoe makkelijk is het niet om vanuit uw luie zetel de "I like" knop in te duwen.
Met een beetje mond-aan mond reclame en met de pers die zo'n non-event dan nog even opklopt verbaast het me dat ze "maar" 33.000 "deelnemers had".
Hoeveel van die 33.000 zouden effectief OV gebruikers zijn?
LML
Berichten: 1405
Lid geworden op: 07 mar 2009, 17:55
Locatie: LML

Re: 33.000 getergde reizigers steunen boycot van openbaar ve

Bericht door LML »

Hobbes schreef:Die Fb campagnes zijn zo overroepen, hoe makkelijk is het niet om vanuit uw luie zetel de "I like" knop in te duwen.
Met een beetje mond-aan mond reclame en met de pers die zo'n non-event dan nog even opklopt verbaast het me dat ze "maar" 33.000 "deelnemers had".
Hoeveel van die 33.000 zouden effectief OV gebruikers zijn?
Om nog maar te zwijgen van deze FB-actie hoeveel mensen er 'nog moesten antwoorden', 'misschien aanwezig' zouden zijn en 'niet aanwezig', dat waren er een pak meer dan 33000...
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: 33.000 getergde reizigers steunen boycot van openbaar ve

Bericht door Asterix »

TommyG schreef:Wat zit ze trouwens te mekkeren over onaangekondigde stakingen? Ik kan me de laatste onaangekondigde staking zelfs niet meer herinneren?
Die zijn er geweest. Al eens omdat een kuismadam uit een depot in de Walen werd buiten gegooid, al eens een wilde staking (allez, een virus in een depot, dixit Jos Digneffe) of nog een klassieker: TBG's die het werk neerleggen omdat een collega slaag heeft gekregen.
Kristofke schreef:Ach dat is tegenwoordig de algemene ingesteldheid van de studerende jeugd.

Dat verwacht alles gratis of spotgoedkoop te krijgen, en liefst ook een loon van door de 2000 euro met liefst een 36 uren week. En liefst ook meteen de job van mijn leven al moet ik er twee jaar voor doppen.

Dit is zo een typische studente die totaal geen touch heeft met de echte wereld.
Veralgemeningen vind je overal, hé. Er zijn er die hetzelfde zeggen over mensen die bij de staat/NMBS werken (vaak mensen uit de privé-sector) :wink:
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Re: 33.000 getergde reizigers steunen boycot van openbaar ve

Bericht door Adler »

Ik heb hier anders wel geen enkele reactie gezien toen Jos Digneffe, die toch een heel groot deel van het NMBS-personeel vertegenwoordigt, eind vorig jaar een gelijkaardige oproep heeft gedaan aan alle reizigers om massaal op straat te komen tegen de vertragingen en de gebrekkige dienstverlening van de NMBS en te gaan betogen voor de gebouwen van de NMBS in Brussel.
Volgens hem is het personeel even gefrustreerd als de reizigers over de slechte gang van zaken bij de NMBS: "Elke dag voorkom ik wel 15 stakingen".
LRDArdo

Re: 33.000 getergde reizigers steunen boycot van openbaar ve

Bericht door LRDArdo »

Adler schreef:Volgens hem is het personeel even gefrustreerd als de reizigers over de slechte gang van zaken bij de NMBS.
Een waarheid als een koe, als je het mij vraagt. Ik denk dat sommige personeelsleden die "echt" in contact staan met de reizigers, héél wat onterechte kritiek moeten slikken. Lieve heren directeuren, denk daar maar eens aan!
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: 33.000 getergde reizigers steunen boycot van openbaar ve

Bericht door Asterix »

LRDArdo schreef:Een waarheid als een koe, als je het mij vraagt. Ik denk dat sommige personeelsleden die "echt" in contact staan met de reizigers, héél wat onterechte kritiek moeten slikken. Lieve heren directeuren, denk daar maar eens aan!
Maar maak u toch geen illusies! Die "heren directeuren" hadden echt al wel een pak maatregelen in het voordeel van de reizigers kunnen nemen, mochten de vakbonden het niet steevast blokkeren.
Plaats reactie