Pagina 2 van 2

Re: Achteruit rijden vóór het vertrek van de trein

Geplaatst: 12 okt 2012, 20:56
door Steven
HLE 2302 schreef:
Het rare is dat er bij ons in de opleiding is aangeleerd dat men bij goederentreinen de koppeling aandraait tot de buffers lichtjes zijn ingedrukt. :?
Dat is onmogelijk hoor, je gaat met geen enkele menselijke kracht zo hard aan de koppeling kunnen draaien dat de buffers zich laten indrukken, daarbijkomend nog effe vermelden dat de koppeling zich trouwens zo ver niet laat aanspannen dat de buffers ingedrukt worden.

Verder nog effe vermelden dat je bij het aanzetten van een desiro niet kan achterruit rollen. Ze lossen namelijk pas de rem als er effectief tractie is.

Re: Achteruit rijden vóór het vertrek van de trein

Geplaatst: 12 okt 2012, 22:30
door Dieselfreak
Steven schreef:Verder nog effe vermelden dat je bij het aanzetten van een desiro niet kan achterruit rollen. Ze lossen namelijk pas de rem als er effectief tractie is.
De rem staat dus permanent aangespannen bij stilstand? Ook als de elektronica niet aanstaat? En is dit om ongevallen door het onbedoeld in beweging komen van de trein te voorkomen?

Re: Achteruit rijden vóór het vertrek van de trein

Geplaatst: 12 okt 2012, 22:35
door Steven
Dieselfreak schreef:
Steven schreef:Verder nog effe vermelden dat je bij het aanzetten van een desiro niet kan achterruit rollen. Ze lossen namelijk pas de rem als er effectief tractie is.
De rem staat dus permanent aangespannen bij stilstand? Ook als de elektronica niet aanstaat? En is dit om ongevallen door het onbedoeld in beweging komen van de trein te voorkomen?
De rem staat altijd aangespannen bij stilstand, je kan geen motorstel zomaar de rem laten lossen tijdens de stilstand, dat is gewoon te gevaarlijk. Het gaat hem echter over het feit dat bij het aanzetten een nieuwe techniek in dienst is gekomen die we voordien niet hadden bij motorstellen. Bij de desiro kost de rem pas als er de bestuurder de hendel correct in tractie plaatst. Bij andere motorstellen is dit niet het geval.

Re: Achteruit rijden vóór het vertrek van de trein

Geplaatst: 14 okt 2012, 11:05
door Dieselfreak
Steven schreef:Bij de desiro kost de rem pas als er de bestuurder de hendel correct in tractie plaatst.
En als de bestuurder tijdens het rijden geen tractie meer geeft, gaat de rem dan automatisch aanspannen?

Re: Achteruit rijden vóór het vertrek van de trein

Geplaatst: 14 okt 2012, 12:10
door loic1811
Neen je hebt een tractie stand en een remmings stand . zoals bij een AM 96 heb je 7 tractie standen als je geen tractie meer geeft komt die natuurlijk op 0 te staan . als je een reming wilt geven moet je de hendel meer naar achter trekken . En als je vanuit je remmings stand weer tractie wilt geven moet je de top op die hendel weer induwen en je hendel natuurlijk ook weer naar voor duwen . Je zal altijd met een "neutrale" stand staan.

Re: Achteruit rijden vóór het vertrek van de trein

Geplaatst: 14 okt 2012, 15:04
door Steven
De Desiro heeft geen 7 vaste tractiestanden zoals een break, sprinter of ms96 maar oneindig veel standen. De remmen komen altijd vast bij een snelheid van 1km/u en stilstand indien de tractiehendel op 0 staat.

Re: Achteruit rijden vóór het vertrek van de trein

Geplaatst: 14 okt 2012, 15:42
door loic1811
daar is het natuurlijk met percentages .is dit ook zo als je een remming geeft ik weet wel dat je dan die curve ziet maar is dit dan ook zo met percentages . dat is wel een gemak dat je bij stilstand altijd de remmen zijn aangesloten :D

Re: Achteruit rijden vóór het vertrek van de trein

Geplaatst: 29 jan 2013, 10:59
door JasonRain
Dus het soms achteruit rollen van de trein is te wijten aan het niet 100 % vlak zijn van het spoor waarop hij staat.

_________________
WoW Gold Kaufen|Diablo 3 Gold|Runescape Gold|GW2 gold

Re: Achteruit rijden vóór het vertrek van de trein

Geplaatst: 01 feb 2013, 16:51
door Dieselfreak
Steven schreef:Het gaat hem echter over het feit dat bij het aanzetten een nieuwe techniek in dienst is gekomen die we voordien niet hadden bij motorstellen. Bij de desiro kost de rem pas als er de bestuurder de hendel correct in tractie plaatst. Bij andere motorstellen is dit niet het geval.
Wat ik eigenlijk wilde zeggen is: Bij de andere motorstellen is het dus mogelijk de rem te lossen zonder dat de hendel in tractiestand staat? Maar bij de Desiro niet? Dan gaat de rem automatisch aan als de hendel uit de tractiestand gehaald wordt, toch? Maar enkel als de snelheid 1 km/u of minder is:
Steven schreef:De Desiro heeft geen 7 vaste tractiestanden zoals een break, sprinter of ms96 maar oneindig veel standen. De remmen komen altijd vast bij een snelheid van 1km/u en stilstand indien de tractiehendel op 0 staat.
Dat gebeurt dus niet bij de andere motorstellen?