Ge moet uw nummerplaat laten hangen héSteven schreef:tis da ge aan een gesleepte trein achteraan zoveel kenmerken hebt om een bestuurder te herkennen he
Witte strepen op de sporen en dwarsliggers van de lijn 51
- e49memling
- Berichten: 720
- Lid geworden op: 27 feb 2006, 21:08
- Locatie: Vlaams Brabant-Pajottenland
De snelheid controles in Nederland gebeurt op plekken waar de ATB de snelheid niet kan controleren.
ATB kunt maar een bepaald aantal snelheden om te controleren
40km/h 60km/h 80km/h en 130km/h
Het gaat dus met name om het gat tussen de 80 en 130km/h
Er zijn een aantal plekken in Nederland (Hardewijk, Wierden) waar je maar met maximaal 110km/h door een boog heen kan.
De beveiliging geeft dan 130km/h aan.
Dus in principe zou een machinist met 20km/h harder door die boog kunnen.
En de controle is er ook voor plekken waar een tijdelijke snelheidsbeperking is (werkzaamheden en dergelijk)
Het is goed dat het gebeurt, het is immers een serieus spoorbedrijf, en geen racebaan.
ATB kunt maar een bepaald aantal snelheden om te controleren
40km/h 60km/h 80km/h en 130km/h
Het gaat dus met name om het gat tussen de 80 en 130km/h
Er zijn een aantal plekken in Nederland (Hardewijk, Wierden) waar je maar met maximaal 110km/h door een boog heen kan.
De beveiliging geeft dan 130km/h aan.
Dus in principe zou een machinist met 20km/h harder door die boog kunnen.
En de controle is er ook voor plekken waar een tijdelijke snelheidsbeperking is (werkzaamheden en dergelijk)
Het is goed dat het gebeurt, het is immers een serieus spoorbedrijf, en geen racebaan.
Heb da ook altijd zo gehoord dat men op HLE13/MS96 zelfs kan zien of je al dan niet claxonneert maar geloof er nie te veel van..Steven schreef:hier in belgie staat op elke baanloc een registratietoestel om de snelheden te controleren, op de nieuwste voertuigen zien ze gewoon alles, weten ze perfect te zeggen wanneer je uw klakson (hoorn) bediend hebt en zo meer
Is dat gn zuiver pneumatische werking ?
Zal morgen eens kijken of m'n claxon ook werkt als HLE 'plat' ligt...