Witte strepen op de sporen en dwarsliggers van de lijn 51

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Gebruikersavatar
e49memling
Berichten: 720
Lid geworden op: 27 feb 2006, 21:08
Locatie: Vlaams Brabant-Pajottenland

Bericht door e49memling »

Steven schreef:tis da ge aan een gesleepte trein achteraan zoveel kenmerken hebt om een bestuurder te herkennen he :-)
Ge moet uw nummerplaat laten hangen hé
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22577
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

e49memling schreef:
Steven schreef:tis da ge aan een gesleepte trein achteraan zoveel kenmerken hebt om een bestuurder te herkennen he :-)
Ge moet uw nummerplaat laten hangen hé
ppff enkel en alleen omdat ze me zouden kunnen straffen? dan hang ik wel een valse hahahahah :lol: :lol: :lol:
edje

Bericht door edje »

De snelheid controles in Nederland gebeurt op plekken waar de ATB de snelheid niet kan controleren.
ATB kunt maar een bepaald aantal snelheden om te controleren
40km/h 60km/h 80km/h en 130km/h
Het gaat dus met name om het gat tussen de 80 en 130km/h
Er zijn een aantal plekken in Nederland (Hardewijk, Wierden) waar je maar met maximaal 110km/h door een boog heen kan.
De beveiliging geeft dan 130km/h aan.
Dus in principe zou een machinist met 20km/h harder door die boog kunnen.
En de controle is er ook voor plekken waar een tijdelijke snelheidsbeperking is (werkzaamheden en dergelijk)
Het is goed dat het gebeurt, het is immers een serieus spoorbedrijf, en geen racebaan.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22577
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

hier in belgie staat op elke baanloc een registratietoestel om de snelheden te controleren, op de nieuwste voertuigen zien ze gewoon alles, weten ze perfect te zeggen wanneer je uw klakson (hoorn) bediend hebt en zo meer
edje

Bericht door edje »

Dat hebben de treinen hier ook wel ( ARR Automatische Rit Registratie )
ARR moet aanwezig zijn op elke lok of treinstel.
Maar ARR wordt alleen uitgelezen, na een ongeval, of bij onderhoud.
Speedy
Berichten: 321
Lid geworden op: 01 feb 2006, 00:11
Locatie: FR

Bericht door Speedy »

Steven schreef:hier in belgie staat op elke baanloc een registratietoestel om de snelheden te controleren, op de nieuwste voertuigen zien ze gewoon alles, weten ze perfect te zeggen wanneer je uw klakson (hoorn) bediend hebt en zo meer
Heb da ook altijd zo gehoord dat men op HLE13/MS96 zelfs kan zien of je al dan niet claxonneert maar geloof er nie te veel van..
Is dat gn zuiver pneumatische werking ?
Zal morgen eens kijken of m'n claxon ook werkt als HLE 'plat' ligt...
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22577
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

de klakson is idd pnematisch maar aan de hendel zelf vlug een microswitch plaatsen die zorgt dat elke keer je hem bediend en registratie gebeurd is maar een kleintje hoor
Plaats reactie