OVS wil staken

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Miljaarde

Re: OVS wil staken

Bericht door Miljaarde »

groentje schreef:De staking van maandag vergeten?
De zaterdagstakingen kan ik wel nog velen, ik heb zelfs begrip voor de eisen van de stakers. Maar wilde (onaangekondigde) stakingen, zoals maandag in Gent, daar moet ik echt niets van weten.

Het is de enige manier gebleken om te bekomen wat men wou in Gent: namelijk laat ons, treinbestuurders, zelf de dienstroosters verdelen onder elkaar voor de eindejaarsperiode zodat iedereen wat vrij kan nemen. Directie was reeds weken op de hoogte van deze verzuchtingen en bewoog geen millimeter en trok zich nergens iets van aan. Ze oogsten wat ze zaaiden. Ik noem dat slecht management. Een goede manager legt niet zomaar naast zich neer waar zijn personeel bekommerd om is.
wertysko

Re: OVS wil staken

Bericht door wertysko »

En slachtoffer is altijd een gewone burger :|
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22566
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: OVS wil staken

Bericht door Steven »

wertysko schreef:En slachtoffer is altijd een gewone burger :|
die bazen zijn dat ook al gedragen ze er zich niet altijd naar (eender welk bedrijf trouwens)
Mechanik
Berichten: 358
Lid geworden op: 31 jan 2006, 23:21
Locatie: FTN

Re: OVS wil staken

Bericht door Mechanik »

stand van zaken van de afgelopen staking op 15/12
913 afgeschafte treinen
6810 min vertraging
in de meeste depot's waren maar een klein handje vol TB'ers bereid om te gaan werken
stakingsbereidheid schommlt rond de 80%
een cijfer dat NOOIT gehaald wordt als AVC en/of ACOD oproepen tot staken !
Fles

Re: OVS wil staken

Bericht door Fles »

Hmmm..

Zeg, ik wil eigenlijk komende zaterdag naar Luxemburg. Door Belgie. Met de trein. Iemand enig idee of ik enige kans maak op een goede afloop? :?:
Mechanik
Berichten: 358
Lid geworden op: 31 jan 2006, 23:21
Locatie: FTN

Re: OVS wil staken

Bericht door Mechanik »

als je een beetje masoschist bent wel ja :-)
Fles

Re: OVS wil staken

Bericht door Fles »

Serieus ja, komend weekend opnieuw ellende? Verdulle zeg :|
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22566
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: OVS wil staken

Bericht door Steven »

Fles schreef:Serieus ja, komend weekend opnieuw ellende? Verdulle zeg :|
zoals reeds eerder aangekondigd werd is er elke zaterdag van december nog kans op de nodige miserie
Fles

Re: OVS wil staken

Bericht door Fles »

ik zag wel op nmbs.be een oproep van de directie met toelichting, maar daar hebben we dus niet veel aan blijkbaar. Nou ja, via Duitsland duurt het gewoon te lang en kost het teveel geld, ik ga een ander keertje wel... (dat is wel het voordeel van een spoorhobby: je hoeft meestal niet per se op DAT moment op DIE plek te zijn, ander keertje kan ook ;) )
steved
Berichten: 131
Lid geworden op: 30 aug 2006, 12:48

Re: OVS wil staken

Bericht door steved »

en ja hoor ze zouden nu zelfs in januari staken. Ik stel voor dat we in België vanaf nu de zaterdagdienst maar afschaffen zeker :evil:.
OVS houdt ook in januari mogelijk zaterdagstakingen bij spoor

De Onafhankelijke Vakbond voor Spoorwegpersoneel (OVS) gaat mogelijk ook in januari het werk neerleggen op zaterdagen. Dat zegt voorzitter Luc Pauwels. De vakbond eist garanties voor een baremaverhoging.

De onafhankelijke spoorvakbond organiseerde al spoorstakingen de voorbije twee zaterdagen. Die veroorzaakten veel hinder. Ook komende zaterdag 22 december en daarna 29 december plant de OVS acties.

Ook op kerst- en oudejaarsavond zijn er acties. Maar die acties zijn voor de vakbond minder belangrijk, aldus Pauwels. De OVS was het beu dat de uurroosters voor kerstavond en oudejaar nooit tijdig worden afgeleverd en wou zijn leden de vrijheid geven om toch bij familie of vrienden de feestdagen te kunnen doorbrengen. "Maar wie wil gaan werken, kan. De NMBS kan ook voor vrijwilligers zorgen. En de actie begint pas om 14.00 uur", luidt het.

De OVS wil de aanwerving van extra treinbestuurders en het nakijken van de nieuwe dienstregeling. Die problemen zijn intussen uit de weg geruimd. De vakbond wil ook een opwaardering van het beroep van treinbestuurder en -begeleider en wil dit vertaald zien in een baremaverhoging. Een bedrag plakt OVS hier niet op. De NMBS zegt volgens Pauwels te gaan onderhandelen in januari.

Maar dat volstaat niet voor de vakbond. Die wil schriftelijke garanties dat die baremaverhoging er komt.

Indien er woensdagnamiddag geen contact is geweest met de NMBS gaat de staking van zaterdag door, aldus Pauwels. Indien er tegen eind december niets uit de bus is gekomen, gaat de vakbond zich beraden. "Doen we verder of lassen we een moment van bezinning in. Er zal alleszins iets moeten gebeuren. Ik sluit niet uit dat er in januari verder wordt gedaan met de acties op zaterdagen", zegt de OVS-voorzitter.
gr, Steve
Fles

Re: OVS wil staken

Bericht door Fles »

Ja, ga vooral zo door zou ik zeggen. En dan later maar weer klagen over toegenomen agressie tegen treinpersoneel. Nou, wat wonderlijk. Dat had echt niemand verwacht :roll:
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22566
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: OVS wil staken

Bericht door Steven »

Fles schreef:Ja, ga vooral zo door zou ik zeggen. En dan later maar weer klagen over toegenomen agressie tegen treinpersoneel. Nou, wat wonderlijk. Dat had echt niemand verwacht :roll:

beste fles ik zou graag hebben dat je geen dingen door elkaar gaat smijten, eerst weten waarom deze staking er is dan pas reageren, anders lijken sommige reacties heel goedkoop. lees de website van ovs eens na om te weten waarover het gaat.

http://www.ovs-sic.be
pietje

Re: OVS wil staken

Bericht door pietje »

Maar de vakbond geeft de regering een goede reden om het spoor verder te liberaliseren.
Als je als openbare dienst de publieke opinie tegen hebt, kan je een uitverkoop niet meer tegenhouden.
Fles

Re: OVS wil staken

Bericht door Fles »

Steven schreef:
Fles schreef:Ja, ga vooral zo door zou ik zeggen. En dan later maar weer klagen over toegenomen agressie tegen treinpersoneel. Nou, wat wonderlijk. Dat had echt niemand verwacht :roll:

beste fles ik zou graag hebben dat je geen dingen door elkaar gaat smijten, eerst weten waarom deze staking er is dan pas reageren, anders lijken sommige reacties heel goedkoop. lees de website van ovs eens na om te weten waarover het gaat.

http://www.ovs-sic.be
Nou, ik ben niet van mening dat ik dingen door elkaar smijt, hoewel het op zich wel wat prematuur is wat ik zei. Maar goed, je kunt natuurlijk op je klompen aanvoelen dat het publiek hier gewoon niet blij van wordt. En dan maakt het voor de gemiddelde reiziger niet zo veel uit waar zo'n staking om begonnen is. De reiziger betaalt voor zijn kaartje en wil vervoerd worden. Meer niet. En dat gebeurt dus gewoon niet, dus de reiziger is ontevreden. Klaar. Dan kun je die reiziger wel gaan uitleggen waarom dat zo is, maar daarmee bestaat het probleem van die reiziger ("Ja leuk, maar ik moet NU daar-en-daarheen") gewoon voort.

En naast het bericht op die link die je noemde heb ik ook dit gelezen: http://www.b-rail.be/php/alerts/index.p ... ew&&id=356

Dan vraag ik me toch af: Wat klopt hier niet?
christophe

Re: OVS wil staken

Bericht door christophe »

Fles schreef:
Steven schreef:
Fles schreef:Ja, ga vooral zo door zou ik zeggen. En dan later maar weer klagen over toegenomen agressie tegen treinpersoneel. Nou, wat wonderlijk. Dat had echt niemand verwacht :roll:

beste fles ik zou graag hebben dat je geen dingen door elkaar gaat smijten, eerst weten waarom deze staking er is dan pas reageren, anders lijken sommige reacties heel goedkoop. lees de website van ovs eens na om te weten waarover het gaat.

http://www.ovs-sic.be
Nou, ik ben niet van mening dat ik dingen door elkaar smijt, hoewel het op zich wel wat prematuur is wat ik zei. Maar goed, je kunt natuurlijk op je klompen aanvoelen dat het publiek hier gewoon niet blij van wordt. En dan maakt het voor de gemiddelde reiziger niet zo veel uit waar zo'n staking om begonnen is. De reiziger betaalt voor zijn kaartje en wil vervoerd worden. Meer niet. En dat gebeurt dus gewoon niet, dus de reiziger is ontevreden. Klaar. Dan kun je die reiziger wel gaan uitleggen waarom dat zo is, maar daarmee bestaat het probleem van die reiziger ("Ja leuk, maar ik moet NU daar-en-daarheen") gewoon voort.

En naast het bericht op die link die je noemde heb ik ook dit gelezen: http://www.b-rail.be/php/alerts/index.p ... ew&&id=356

Dan vraag ik me toch af: Wat klopt hier niet?
Zoals steeds, tzal wel iets tusen de twee zijn zeker?
Kijk wat die stakingen betreft, ik heb alle begrip voor deze mensen dat ze actie voeren om het toch beetje meer leefbaar te maken met wat meer vakantie en betere regelingen.
Alleen vind ik het enorm jammer dat enkel de reiziger daar de enorme grote dupe van is zoals altijd.
Zo moet ik komende maandag ook werken en zou ik toch wel graag op een deftig uur thuisgeraken om kerstavond te kunnen doorbrengen met mijn familie.
Dat m'n het juist op deze dag doet, tja, dat toont wel van hééél weinig respect voor de reiziger.
We hebben betaald, dus als je voor iets betaald hebt, wil je de kwaliteit er wel van hebben en als deze ontbreekt... tja... of te wel kan je dat verhalen of te wel ga je er niet meer naar toe hé maar de nmbs is op hun gemak hé met hun monopolie...

Trouwens wordt er nu gestaakt vanaf 14 uur of is het de ganse dag of...????
Plaats reactie