Assistentietoeslag internationale tickets

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Hogersluys
Berichten: 938
Lid geworden op: 26 sep 2008, 18:19

Re: Assistentietoeslag internationale tickets

Bericht door Hogersluys »

Adler schreef:
dentheo schreef:b-europe.com is toch gewoon NMBS ???
Theo, dat is de website van NMBS Europe, NMBS Europe is een van de nieuwe benamingen die De Schee al maanden geleden heeft ingevoerd, naast NMBS Mobility, NMBS Technics en NMBS Logistics.
Is dat allemaal zo apart georganiseerd? Ik neem aan dat er toch ook een overkoepelend bestuur is, niet?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22579
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Assistentietoeslag internationale tickets

Bericht door Steven »

Je kan ze beschouwen als bedrijven binnen een bedrijf om het in 1 zin te zeggen.
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Re: Assistentietoeslag internationale tickets

Bericht door Adler »

Hogersluys schreef:
Adler schreef:
dentheo schreef:b-europe.com is toch gewoon NMBS ???
Theo, dat is de website van NMBS Europe, NMBS Europe is een van de nieuwe benamingen die De Schee al maanden geleden heeft ingevoerd, naast NMBS Mobility, NMBS Technics en NMBS Logistics.
Is dat allemaal zo apart georganiseerd? Ik neem aan dat er toch ook een overkoepelend bestuur is, niet?
Vroeger bestonden die afdelingen ook, alleen hadden ze dan een andere naam, maar daar hebben we het hier in dit forum al uitgebreid over gehad.
De directeurs-generaal van elke afdeling zijn dezelfde gebleven, dus zoveel zal er wel niet veranderd zijn met die nieuwe benamingen, en uiteindelijk is het toch De Scheemaecker die alle belangrijke beslissingen neemt.
Juridisch zijn het ook geen afzonderlijke bedrijven, in tegenstelling met bij de DB bijvoorbeeld waar men wel een aantal bedrijven heeft binnen het moederbedrijf.
Schouppe heeft dat ooit geprobeerd toen hij nog baas was bij de NMBS maar dat kon absoluut niet voor de vakbonden.
dentheo
Berichten: 8183
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Assistentietoeslag internationale tickets

Bericht door dentheo »

Kristofke schreef: Maar het is niet omdat de NMBS zijn aandelen in deze zou verkopen dat ze ook stoppen met de ticketverkoop. Het zou tenslotte nogal gek zijn moest Thalys, DB en Eurostar en dan binnenkort NS overal zelf loketten gaan inrichten. Ze kunnen dit ook zoals nu gewoon uitbesteden aan de NMBS.

Klopt, maar als het percentage dat NMBS erop verdient, te klein wordt, dan krijg je dossierkosten zoals bij reizen....

ps. volgens mij heeft NMBS nog 5% in Eurostar
Theo
Groeten vanop de Heide
K V B
Berichten: 3328
Lid geworden op: 30 jun 2006, 13:20
Locatie: Wengwald, Zwitserland

Re: Assistentietoeslag internationale tickets

Bericht door K V B »

Hogersluys schreef:Iedere toeslag is in mijn ogen pure discriminatie, zelfs als was het 1 cent.
Maar niet iedere discriminatie is fout. Dat ik mijn vriendin liever heb dan alle andere vrouwen is ook discriminatie :-)
Dat is mijn ultieme nachtmerrie. Maar ik vrees ook dat het er zit aan te komen. Als je ziet dat zelfs op dit forum van treinliefhebbers de meerderheid die kille, onpersoonlijke automaten verkiezen.
Ik zie dan ook liever meer treinen dan meer lokettisten. En ik ben niet de enige.

Al ben ik niet tegen creatieve oplossingen. Ik weet hier in de buurt een aardig stationnetje waar in het gebouw een cafeetje zit dat aan de bar ook wel treinkaartjes verkoopt...
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Re: Assistentietoeslag internationale tickets

Bericht door Adler »

dentheo schreef:
ps. volgens mij heeft NMBS nog 5% in Eurostar
15% in Eurostar en 28% in Thalys.
dentheo
Berichten: 8183
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Assistentietoeslag internationale tickets

Bericht door dentheo »

Adler schreef:
dentheo schreef:
ps. volgens mij heeft NMBS nog 5% in Eurostar
15% in Eurostar en 28% in Thalys.
is precies "ne nest"
Shareholders in ICRR are

* National Express Group (40%),
* SNCF (35%)
* NMBS/SNCB (15%)
* British Airways (10%).
En ICRR zou van Eurostar UK de opdracht gekregen hebben de Eurostar te "managen".... volgens Wikipedia eng.
Of zouden de aandelen van Eurostar hetzelfde verdeeld zijn als van hun onderaannemer ????

Maar we drijven af.
Theo
Groeten vanop de Heide
AlexNL
Berichten: 2195
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: Assistentietoeslag internationale tickets

Bericht door AlexNL »

Onderstaand plaatje toont het juist: Afbeelding Ofwel: NMBS is voor 5% rechtstreeks eigenaar, en voor 15% van ICRR.
dentheo
Berichten: 8183
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Assistentietoeslag internationale tickets

Bericht door dentheo »

AlexNL schreef:Onderstaand plaatje toont het juist:


Ofwel: NMBS is voor 5% rechtstreeks eigenaar, en voor 15% van ICRR.
Eigenlijk nog een eigenaardigheid :
ICRR zou "management" opdracht gekregen hebben van Eurostar(UK), wat niet wil zeggen dat de eigendomstruktuur van ICRR een deel van Eurostar is...
Lijkt wel klaargestoomd om failliet te gaan (daar zag het ooit naar uit natuurlijk)

Maar ja we drijven af
Theo
Groeten vanop de Heide
Duikbril AM86

Re: Assistentietoeslag internationale tickets

Bericht door Duikbril AM86 »

K V B schreef: Ik zie dan ook liever meer treinen dan meer lokettisten.
Dus als er loketten gesloten worden zal de NMBS direct meer treinen gaan inleggen volgens jouw?
Men is al loketten aan het sluiten sinds de jaren 90.
Als men X aantal loketten sluit zal de NMBS y aantal extra treinen inleggen?
In 2004 zijn der veel loketten gesloten waar zijn dan al die extra treinen gebleven in december 2004?
dentheo
Berichten: 8183
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Assistentietoeslag internationale tickets

Bericht door dentheo »

Er rijden nu toch meer treinen ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Re: Assistentietoeslag internationale tickets

Bericht door Adler »

Duikbril AM86 schreef:
K V B schreef: Ik zie dan ook liever meer treinen dan meer lokettisten.
Dus als er loketten gesloten worden zal de NMBS direct meer treinen gaan inleggen volgens jouw?
Men is al loketten aan het sluiten sinds de jaren 90.
Als men X aantal loketten sluit zal de NMBS y aantal extra treinen inleggen?
In 2004 zijn der veel loketten gesloten waar zijn dan al die extra treinen gebleven in december 2004?
Het is inderdaad een illusie te denken dat de NMBS de extra inkomsten die men heeft door de toeslag van 7 euro en het sluiten van loketten, zou aanwenden voor verbetering van andere zaken.
De enige aanwending van dat extra geld is het dempen van de enorme put van honderden miljoenen euro schuld.
De NMBS zegt trouwens zelf dat dit de enige reden is van die toeslag.
Kristofke
Berichten: 1115
Lid geworden op: 18 jul 2009, 01:24

Re: Assistentietoeslag internationale tickets

Bericht door Kristofke »

Intussen bij de binnenlandse loketten:
NMBS doet spoorloketten minder lang open

woensdag 01 september 2010

BRUSSEL - In een dertigtal stations sluiten de loketten 's namiddags. In een reeks andere doet de NMBS één of twee uur minder lang open.
De verandering van de openingsuren van de loketten is al enkele maanden in alle discretie bezig, maar vanaf vandaag zou ze voltooid moeten zijn, zegt NMBS-woordvoerder Jochem Goovaerts. Stations met loketten kennen nu maar drie soorten openingsuren meer, afhankelijk van de verkoop. Lijsten met welk station wanneer open is, wil de NMBS niet geven. Reizigers kunnen wel per station op de NMBS-website de uren vinden.

In een dertigtal kleinere stations, zoals Landegem (Nevele), blijven de loketten 's namiddags dicht. Op weekdagen zijn ze open van kwart voor zes 's ochtends tot één uur 's middags, in de weekends van zeven uur tot kwart na twee. De loketten in middelgrote stations zijn op weekdagen van kwart voor zes tot acht uur 's avonds open, en in de weekends van zes tot halfnegen. In de hele grote stations, zoals Brussel-Zuid, Antwerpen-Centraal en Gent Sint-Pieters, zijn de loketten alle dagen open van kwart voor zes tot tien uur 's avonds.

Vroeger bestond een wirwar aan openingsuren, vaak gegroeid uit lokale situaties. In sommige stations gingen de loketten al om kwart voor vijf 's ochtends open, in andere bleven ze open tot kwart na acht, of tot negen uur. Vanaf vandaag zou dat bijna overal gelijk moeten zijn. Slechts in een dertigtal stations zijn er nog afwijkingen van de algemene regels.

Jos Digneffe van het ACOD-spoor noemt de hele operatie een sluipende sanering, die bovendien nooit met de vakbonden is doorgepraat. ‘Ze doen dat beetje per beetje. Als in een bepaald station iemand met pensioen gaat, vervangen ze die niet, maar verminderen ze de openingsuren van de loketten. Door dat zo sluipend te doen, vermijden ze dat er algemene protestacties ontstaan. Maar de onvrede bij het personeel over die voortdurende besparingen zwelt aan. Vroeg of laat moet de bom barsten.'

Jochem Goovaerts ontkent dat van besparingen sprake is. ‘Het gaat écht puur om een harmonisering. Hij heeft toch geen zin om 's namiddags of 's avonds laat een loket open te houden waar nauwelijks iemand komt. Wij zetten die mensen daarna gewoon elders in. Dat heeft niets te maken met personeel uitsparen. Het belangrijkste voor ons is dat de mensen nu tenminste zullen weten wanneer de loketten open zijn.'

Dat de NMBS tegelijk het aantal ticketautomaten in de stations fors opdrijft, heeft volgens Goovaerts ook helemaal niet te maken met de vermindering van de openingsuren van de loketten. ‘In sommige stations moeten reizigers op piekmomenten nu lang aanschuiven om een ticket te kopen. Met de automaten verminderen we die druk.'
Trammist

Re: Assistentietoeslag internationale tickets

Bericht door Trammist »

Wat men er nooit bijvertelt is dat loket gesloten = wachtzaal gesloten. En dikwijls is het net op de momenten dat het gebouw gesloten is, dat die wachtzaal het meest noodzakelijk is ('s avonds)... Al zijn er uiteraard ook mogelijkheden om de wachtzaal open te houden zonder loket.
Hogersluys
Berichten: 938
Lid geworden op: 26 sep 2008, 18:19

Re: Assistentietoeslag internationale tickets

Bericht door Hogersluys »

^^De praktijk leert dat een wachtzaal zonder open loket in geen tijd in een vuilnisbelt veranderd. Wat de aanwezigheid van een mens toch allemaal kan doen.
Plaats reactie