GEN komt later klaar ;-)

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Duikbril AM86

Re: GEN komt later klaar ;-)

Bericht door Duikbril AM86 »

Ik heb het enkel over de opvolgingsfrequentie op de lijn 50a, daar is er tijdens de spits zoals ik al zei om de 3 minuten een trein tussen Lombeek en Brussel-Zuid en omgekeerd 's avonds. Die lijn zit dus vol in de spits.

In één koker bijvoorbeeld koker 1 van de NZ-verbinding volgend er bijvoorbeeld 5 treinen elkaar op telkens op 3 minuten van elkaar en dan is er een veiligheidsmarge dat er geen trein komt, om geen domino effect te krijgen. Op de lijn 50a is dat niet daar rijden ze gewoon om de 3 minuten over tijdens de spits.

Vandaar dat de NMBS zegt "dat de lijn 50a de drukste is van het land", zei bekijken het inderdaad zoals Steven al zei op de 2 sporen.

Ik heb dus nooit niet willen beweren dat er meer treinen over de lijn 50a (tussen Lombeeek en Brussel-Zuid) rijden tijdens de spits dan er door de 3 kokers van de NZ-verbinding rijden. Hopelijk is alles nu wat duidelijker. :D

Wat betreft het GEN zie ik de NMBS wel in staat van nog te wachten tot die 4 sporen er effectief liggen alvorens buiten de piekuren om het halfuur een CR of GEN trein Zottegem- Brussel aan te bieden. Buiten de spits is er genoeg plaats om nog een extra trein richting Zottegem in te leggen. Binnen de spits kan zo een CR of GEN gewoon een andere P-trein vervangen.
Plaats reactie