L3: eerste tests achter de rug

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Bericht door Asterix »

Steven schreef:anderhalf uur? beter is veelvouden van 60, heel de omloop van het ic/ir/l
materieel is daar op voorzien. dus kortweg ofwel om het uur ofwel om de 2u
Om het uur dan.... :)
260689
Berichten: 3392
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Bericht door 260689 »

Jeroen schreef:
Gust schreef:
260689 schreef:Laatste IC-A van de dag van Oostande naar Welkenreadt word gedaan door bestuurder van Oostende die rijd tot Welkenreadt en dan vertrek den bestuurder 2u later terug als eerste IC-A Welkenreadt Oostende.
Oostende heeft daar een apparte reeks voor die met 4 of 5 mensen inzitten.
Dat moet wel de job van je leven zijn. Heel het jaar het land doorkruisen zonder er ook maar een keer iets van gezien te hebben.
Ik denk dat die inderdaad de job van zijn leven heeft! Nachtwerk en premies trekken! Wat doet zo'n TB eigenlijk die 2u dat hij in Welkenraedt zit? Mag die zich afkappen in zijn trein en een dutje doen ofzo?
jep, die mag dan een dutje doen. Of bij eventuele problemen eens zelf kijken voor het op te lossen.
Gregske

Bericht door Gregske »

Jeroen schreef:
Gust schreef:
260689 schreef:Laatste IC-A van de dag van Oostande naar Welkenreadt word gedaan door bestuurder van Oostende die rijd tot Welkenreadt en dan vertrek den bestuurder 2u later terug als eerste IC-A Welkenreadt Oostende.
Oostende heeft daar een apparte reeks voor die met 4 of 5 mensen inzitten.
Dat moet wel de job van je leven zijn. Heel het jaar het land doorkruisen zonder er ook maar een keer iets van gezien te hebben.
Ik denk dat die inderdaad de job van zijn leven heeft! Nachtwerk en premies trekken! Wat doet zo'n TB eigenlijk die 2u dat hij in Welkenraedt zit? Mag die zich afkappen in zijn trein en een dutje doen ofzo?
Kunnen ze dan niet beter doorrijden 's nachts op die lijn. Begin van een nachtnet. :wink:
rvdborgt
Berichten: 4355
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Bericht door rvdborgt »

260689 schreef:
Jeroen schreef:
Gust schreef:Dat moet wel de job van je leven zijn. Heel het jaar het land doorkruisen zonder er ook maar een keer iets van gezien te hebben.
Ik denk dat die inderdaad de job van zijn leven heeft! Nachtwerk en premies trekken! Wat doet zo'n TB eigenlijk die 2u dat hij in Welkenraedt zit? Mag die zich afkappen in zijn trein en een dutje doen ofzo?
jep, die mag dan een dutje doen.
Deze trein blijft in Welkenraedt aan het perron staan en wordt door sommige Engelsen ook wel de "hoteltrein" genoemd...

Groetjes,
Rian
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22579
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

iemand al een foto van dergelijke proefrit gaan maken?
FLV-FGSP
Berichten: 1898
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:36
Locatie: Leuven

Bericht door FLV-FGSP »

Steven schreef:iemand al een foto van dergelijke proefrit gaan maken?
Gaan maken niet, gevonden wel:
http://www.b19.rwth-aachen.de/eisenbahn ... 17806.html
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Bericht door Asterix »

Prachtige foto!
Hagelander

Bericht door Hagelander »

Wat de bediening voor de EU-regio betreft, zou men via de L3-lijn gerust een IC-verbinding tussen Hasselt-Luik-Aken mogen oprichten. Hier in België wordt er weinig gedaan om het reizen per trein in die regio te promoten, wat heel jammer is. Want voor een luttele € 13 kan je in het weekend wel vanaf Hasselt een hele dag met het gezin (2 volwassenen en 2 kinderen) tot Aken en omgeving sporen en alle openbaar vervoer gebruiken, dankzij het euregio-ticket. Jammer genoeg mag je daarmee op het Belgische spoor tussen Luik en Aken enkel sporen via de L-verbinding tussen die twee steden. Vaak moet je dan dus wachten op de Aix-express en zit je dan mooi te wachten in Luik, terwijl er daar regelmatig een Thalys stopt, die bijna leeg verder naar Duitsland rijdt.
Gregske

Bericht door Gregske »

Hagelander schreef:Wat de bediening voor de EU-regio betreft, zou men via de L3-lijn gerust een IC-verbinding tussen Hasselt-Luik-Aken mogen oprichten. Hier in België wordt er weinig gedaan om het reizen per trein in die regio te promoten, wat heel jammer is. Want voor een luttele € 13 kan je in het weekend wel vanaf Hasselt een hele dag met het gezin (2 volwassenen en 2 kinderen) tot Aken en omgeving sporen en alle openbaar vervoer gebruiken, dankzij het euregio-ticket. Jammer genoeg mag je daarmee op het Belgische spoor tussen Luik en Aken enkel sporen via de L-verbinding tussen die twee steden. Vaak moet je dan dus wachten op de Aix-express en zit je dan mooi te wachten in Luik, terwijl er daar regelmatig een Thalys stopt, die bijna leeg verder naar Duitsland rijdt.
Excuseer, maar is het niet de IR q-verbinding die slechts om de twee uren rijdt? :roll:
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Bericht door Shrek »

ir-q = aix-press = zo goed als een stoptreintje :wink:
Gregske

Bericht door Gregske »

Shrek schreef:ir-q = aix-press = zo goed als een stoptreintje :wink:
stopt inderdaad wel vaak, maar dat bedenk ik bij de helft van de IC- en IR-verbindingen. :lol:
KB
Berichten: 637
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:43

Bericht door KB »

Shrek schreef:ir-q = aix-press = zo goed als een stoptreintje :wink:
Heeft tussen Luik en Welkenraedt slechts 2 haltes meer dan de intercity naar Eupen, nl. Angleur en Pepinster. De stoptrein Luik - Verviers heeft toch nog wat meer haltes.
Hagelander

Bericht door Hagelander »

In ieder geval, als je de Thalys of ICE niet neemt (en extra veel betaald), ben je verplicht veel tijd te spenderen aan je grensoversteek met de trein. Gevolg: het is veel gemakkelijker om de auto te nemen en dus doen de meeste mensen dat ook, omdat de trein niet echt een voordeel is op dat traject.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22579
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

Hagelander schreef:In ieder geval, als je de Thalys of ICE niet neemt (en extra veel betaald), ben je verplicht veel tijd te spenderen aan je grensoversteek met de trein. Gevolg: het is veel gemakkelijker om de auto te nemen en dus doen de meeste mensen dat ook, omdat de trein niet echt een voordeel is op dat traject.
vanuit het hageland, maar al wie sinds dec uit brussel gent brugge of andere plaatsen komt die langs brussel gaan hebben nu de IC O en die geeft vrij goede aansluiting met de IR Q waardoor de wachttijd vanuit die richtingen al serieus wat kleiner geworden is tijdens de week.
aankomst IC O = xx.22
vertrek IR q = xx.34 (alle 2u)
Wover

Bericht door Wover »

Zelfs mensen uit de kempen hebben er baat bij, een ritje Herentals - Aachen kost nu nog slechts 3u en 10 minuten. Dat is maar 2u langer dan met de auto.
Plaats reactie