Veevervoer Antwerpen-Brussel

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Bartjedj

Bericht door Bartjedj »

Je klinkt precies als een aflevering van Seconds of Disaster :lol: :wink:

En nu definitief back on topic! :oops:

BDJ
dentheo
Berichten: 8183
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Bericht door dentheo »

Wover schreef:Eerlijk gezegd heb ik nog maar zeer zelden meegemaakt dat een TBG niet voldoende Nederlands kan. Soms spreken ze bepaalde stationsnamen verkeerd uit, maar is dat nu echt zo belangrijk? Je begrijpt wat ze zeggen en in geval van nood kunnen ze zich goed genoeg verstaanbaar maken.

Sommige mensen hier mogen wel eens wat respect opbrengen voor hun al dan niet anderstalige medemensen...
Niet voor een treinmanager op de Eurostar...die alleen verstaanbaar Frans spreekt, rest leest hij uit boekje met ongelooflijk Hallo hallo gehalte... gans het rijtuig schoot in een lach....

Verdienen die jongens eigenlijk meer met die "status" ?
Gregske

Bericht door Gregske »

Dietrich schreef:Ongeval in Pécrot was een gevolg van gebrekkige kennis van Nederlands/Frans...
Ja, nogwel in de provincie waar men van de driekleur houdt :lol: On aime plus les trois couleurs que les trois langues :lol:
Stijn014

Bericht door Stijn014 »

Antwerpen-Turnhout om 14u34 was ook weer leuk. Zowel IR2914 en IR3414 bestonden uit 1 motorstel break. Vooral de IR3414 zat overvol, kon er nog juist bij in Lier. Maar ja dat deert de actiegroep Turnhout-manage niet zij zitten gezellig in hun M6.
rvdborgt
Berichten: 4355
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Bericht door rvdborgt »

Bartjedj schreef:
Jeroen schreef:
Bartjedj schreef:http://users.pandora.be/planning/en/48.htm
Het lag dus inderdaad oa aan taalproblemen.BDJ
Ik vind dat een zeer gevaarlijke uitspraak. Een uitspraak gebaseerd op wat er op een Pandora-website staat van 10 regels lang.
Bedankt voor die uitspraak. Het is mijn eigen site, en ik heb mijn bronnen.
Dat zal wel, maar vlak na het ongeluk heeft de NMBS twee opnames vrijgegeven: een met het bewuste gesprek, waarin de verbinding zo slecht was en de seingever uit Waver zo geëmotioneerd sprak dat hij nauwelijks te verstaan was (zo vond ook mijn Franstalige collega); de tweede waarin de Leuvense seingever Frans sprak met een Franstalige collega.

Groetjes,
Rian
Wover

Bericht door Wover »

Ik neem aan dat die opnames nergens te beluisteren zijn?

Is daar eigenlijk geen seconds from disaster reportage van ofzo?
Bartjedj

Bericht door Bartjedj »

De enige Belgische aflevering van SOD is die over de Herald of Free Enterprise.
Geen Pécrot dus.

BDJ
Wover

Bericht door Wover »

Bartjedj schreef:De enige Belgische aflevering van SOD is die over de Herald of Free Enterprise.

BDJ
Een heel interessante reportage trouwens, heb er gisteren nog naar gekeken :).

Jammer wel dat men de West-Vlamingen dubde in het Engels en dan ondertitelde in het Nederlands :).
rvdborgt
Berichten: 4355
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Bericht door rvdborgt »

Wover schreef:Ik neem aan dat die opnames nergens te beluisteren zijn?
Geen idee... ze zijn toen op tv geweest, dus misschien heeft de VRT er nog een opname van liggen.

Groetjes,
Rian
Bartjedj

Bericht door Bartjedj »

Wover schreef:
Bartjedj schreef:De enige Belgische aflevering van SOD is die over de Herald of Free Enterprise.

BDJ
Een heel interessante reportage trouwens, heb er gisteren nog naar gekeken :).

Jammer wel dat men de West-Vlamingen dubde in het Engels en dan ondertitelde in het Nederlands :).
Vanavond wordt deze ook uitgezonden. Ik kijk niet, heb ze al stuk of 5 keer gezien :wink:

BDJ
paljas

Bericht door paljas »

Bartjedj schreef:De enige Belgische aflevering van SOD is die over de Herald of Free Enterprise.
Geen Pécrot dus.

BDJ
SFD bedoel je zeker?
Bartjedj

Bericht door Bartjedj »

Idd. Maar iedereen had het toch begrepen :lol:

BDJ
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Bericht door Asterix »

rvdborgt schreef:
Wover schreef:Ik neem aan dat die opnames nergens te beluisteren zijn?
Geen idee... ze zijn toen op tv geweest, dus misschien heeft de VRT er nog een opname van liggen.

Groetjes,
Rian
Heeft eigenlijk ooit iemand hier de kans gehad om het officiële onderzoeksrapport van de NMBS of parket in te kijken?
Plaats reactie