Wover schreef:Eerlijk gezegd heb ik nog maar zeer zelden meegemaakt dat een TBG niet voldoende Nederlands kan. Soms spreken ze bepaalde stationsnamen verkeerd uit, maar is dat nu echt zo belangrijk? Je begrijpt wat ze zeggen en in geval van nood kunnen ze zich goed genoeg verstaanbaar maken.
Sommige mensen hier mogen wel eens wat respect opbrengen voor hun al dan niet anderstalige medemensen...
Niet voor een treinmanager op de Eurostar...die alleen verstaanbaar Frans spreekt, rest leest hij uit boekje met ongelooflijk Hallo hallo gehalte... gans het rijtuig schoot in een lach....
Verdienen die jongens eigenlijk meer met die "status" ?
Antwerpen-Turnhout om 14u34 was ook weer leuk. Zowel IR2914 en IR3414 bestonden uit 1 motorstel break. Vooral de IR3414 zat overvol, kon er nog juist bij in Lier. Maar ja dat deert de actiegroep Turnhout-manage niet zij zitten gezellig in hun M6.
Ik vind dat een zeer gevaarlijke uitspraak. Een uitspraak gebaseerd op wat er op een Pandora-website staat van 10 regels lang.
Bedankt voor die uitspraak. Het is mijn eigen site, en ik heb mijn bronnen.
Dat zal wel, maar vlak na het ongeluk heeft de NMBS twee opnames vrijgegeven: een met het bewuste gesprek, waarin de verbinding zo slecht was en de seingever uit Waver zo geëmotioneerd sprak dat hij nauwelijks te verstaan was (zo vond ook mijn Franstalige collega); de tweede waarin de Leuvense seingever Frans sprak met een Franstalige collega.