Pagina 3 van 3

Geplaatst: 04 feb 2006, 18:58
door pietjepek
Steven schreef:lees de offertes is degelijk mannen, deze loc moet zowel voor goederen als passagiers kunnen rijden, daarom de 200, is ook de reden waarom de zuivere vierspanningsloc reeks 14 er niet is gekomen die was zuiver goederen bedoeld, maar ze kwamer er achter da voor deze loc geen subsidies zijn toegestaan vandaar dus de bestelling van een loc die zowel goederen als passagiers mag slepen en dus beperkt voor 2 spanningen ipv 4, kortweg men zoekt een loc met gelijkaardige technische eigenschappen als de 13
Als die voor beide is wordt er geen eurocent subsidies geven, moet zelf druipend zijn. dwz met eigen middelen. Of met geleerde boekhoudkundige woorden zeggen: financiering met code 911

Geplaatst: 04 feb 2006, 19:54
door Steven
euh indien er binnelands verkeerd der reizigers mee gedaan word zou er nog wel subsidie mogen gegeven worden zo is me altijd gezegd, omdat diet ni niet is opengesteld voor externe gebruikers

Geplaatst: 05 feb 2006, 08:59
door pietjepek
Als er enkel reizigers mee vervoerd worden, krijg men subsides.

Geplaatst: 05 feb 2006, 09:35
door Shrek
voor de 13 hebbe ze toch subsidies gekregen? :roll:

Geplaatst: 05 feb 2006, 11:45
door pietjepek
De reeks 13 was enkel voorzien voor reizigers, daarna werd dit gewijzigd, de subsides waren reeds verkregen. Wat daarna gebeurt is een heel ander verhaal, waar ik liefst niks wil over zeggen

Geplaatst: 06 feb 2006, 12:39
door el_barto
Het gaat inderdaad over het overbrengen van het vermogen.

Een trein sleuren naar 200 km/u vraagt een andere overbrenging EN sturing dan een zware HKM.

Je zit met twee gegevens die elkaar nauwelijks overlappen. Bij de 13 komt er dan nog eens de rampzalige adhesie bij.

Geplaatst: 06 feb 2006, 22:35
door Steven
extra adhesieblokken zouden welkom zijn

Geplaatst: 28 feb 2006, 11:24
door e49memling
el_barto schreef:Mij stoort het verschrikkelijk dat in de offerte weer staat:

min snelheid: 200 km/u
voor zwaar goederenverkeer.

Volgens mijn mening zijn die twee niet in één loc verenigbaar.
Toch wel, het meest beperkende aan een loc is niet de trekkracht maar de adhesie.
Of je nu een zware reizigerstrein of goederentrein moet aanzetten; de wetten van de fysica beperken toch de maximale aanzetkracht het groot vermogen is voornamelijk nodig voor de hoge snelheid.
Als je op grafiek de kromme van de trekkracht van een locomotief die 200 per uur kan rijden bekijkt, ga je zien dat die aan 120 per uur ( de hoogste snelheid van een goederentrein)nauwelijks is verminderd.
Dus ideaal voor goederen. Aan 200 per uur zal de trekkracht een stuk minder zijn, maar voldoende om een zware reizigerstrein op snelheid te houden.
De beperkingen van de technologie van 30 jaar geleden kan men niet vergelijken met deze van nu.

Groeten
W

Geplaatst: 28 feb 2006, 11:35
door e49memling
Wat me altijd terug opvalt is dat er nooit wordt gesproken over het gebruik op 15.000 volt. Rekening houdende met het (eventueel) onder draad brengen van de lijn naar AachenWest en de heropening van de ijzeren Rijn lijkt me dit tamelijk kortzichtig.
Gr
W

Geplaatst: 28 feb 2006, 18:18
door Shrek
e49memling schreef:Wat me altijd terug opvalt is dat er nooit wordt gesproken over het gebruik op 15.000 volt. Rekening houdende met het (eventueel) onder draad brengen van de lijn naar AachenWest en de heropening van de ijzeren Rijn lijkt me dit tamelijk kortzichtig.
Gr
W
de ijzeren rijn wordt diesel he :wink: voor duitsland zou B-cargo wel 15 kv locs moeten kopen, maar ze laten liever DLC of R4C die treinen rijden lijkt het wel :roll:

Geplaatst: 17 mar 2006, 00:24
door Boke
Heeft er toevallig niemand een idee of er al bekent is welke diesels er zullen komen?

Geplaatst: 17 mar 2006, 18:03
door Wover
Boke schreef:Heeft er toevallig niemand een idee of er al bekent is welke diesels er zullen komen?
ik weet niet, probeer ze eens te folteren

Geplaatst: 18 mar 2006, 11:12
door ziemon
men moet eerst het Europese aanbestedingsproces afwachten, dat doorlopen, de goedkoopste bieder krijgt dan de opdracht, het is dus geen directe keuze welke men het mooist, best, of meest politiek correct vindt

wanneer het zover is zal er vast een offciele persmededeling zijn, tot die tijd zullen alle suggesties slechts gebasserd zijn op geruchten en halve waarheden...geduld!

Geplaatst: 18 mar 2006, 12:48
door Steven
ziemon schreef:men moet eerst het Europese aanbestedingsproces afwachten, dat doorlopen, de goedkoopste bieder krijgt dan de opdracht, het is dus geen directe keuze welke men het mooist, best, of meest politiek correct vindt

wanneer het zover is zal er vast een offciele persmededeling zijn, tot die tijd zullen alle suggesties slechts gebasserd zijn op geruchten en halve waarheden...geduld!
waarheid als een koe