Berlin/Hamburg <> Paris 2008/2009 via Saarbrücken!

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Terminus
Berichten: 1130
Lid geworden op: 03 feb 2006, 20:31

Re: Berlin/Hamburg <> Paris 2008/2009 via Saarbrücken!

Bericht door Terminus »

Oow! Inderdaad, dat is een mindere! Ik dacht ook dat CityNightLine goed bezig was. Verrassend en niet echt hoopgevend voor een nachttreintoekomst (en een eventuele CNL-verbinding opnieuw met ons land)
groentje
Berichten: 7305
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Berlin/Hamburg <> Paris 2008/2009 via Saarbrücken!

Bericht door groentje »

Ik ben blij de nachttrein nog te hebben genomen...
Groetjes uit Berlijn 8)
treinbruno
Berichten: 2405
Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
Locatie: Singapore

Re: Berlin/Hamburg <> Paris 2008/2009 via Saarbrücken!

Bericht door treinbruno »

wanneer is nu de laatste rit?

13/12 op 14/12

of 14/12 op 15/12
Afbeelding
FLV-FGSP
Berichten: 1898
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:36
Locatie: Leuven

Re: Berlin/Hamburg <> Paris 2008/2009 via Saarbrücken!

Bericht door FLV-FGSP »

treinbruno schreef:wanneer is nu de laatste rit?
13/12 op 14/12 is volgens de boekingsmodule op www.nachtzugreise.de de laatste mogelijkheid. :-(
Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 2851
Lid geworden op: 03 feb 2006, 21:36
Contacteer:

Re: Berlin/Hamburg <> Paris 2008/2009 via Saarbrücken!

Bericht door Joris »

Hallo,
Normaalgezien is de laatste rit op zaterdag avond, net als bij de EN Donauwalzer en bij de EN Jan Kiepura en de INT 499 enz enz.
En dat is inderdaad de nacht van 13 op 14/12...
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
treinbruno
Berichten: 2405
Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
Locatie: Singapore

Re: Berlin/Hamburg <> Paris 2008/2009 via Saarbrücken!

Bericht door treinbruno »

ik ga me een symbolische interrailreservering van 4€ voor een zitplaats in de nachttrein kopen denk ik :)
zolang ze nog niet uitverkocht zijn :P
Afbeelding
FLV-FGSP
Berichten: 1898
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:36
Locatie: Leuven

Re: Berlin/Hamburg <> Paris 2008/2009 via Saarbrücken!

Bericht door FLV-FGSP »

FLV-FGSP schreef:
treinbruno schreef:wanneer is nu de laatste rit?
13/12 op 14/12 is volgens de boekingsmodule op http://www.nachtzugreise.de de laatste mogelijkheid. :-(
Correctie: de laatste reismogelijkheid vanuit Brussel is vrijdag 12/12!
Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 2851
Lid geworden op: 03 feb 2006, 21:36
Contacteer:

Re: Berlin/Hamburg <> Paris 2008/2009 via Saarbrücken!

Bericht door Joris »

Hallo,
Intussen staat het uitgedunde CNL kaartje voor 2009 online.
http://www.bahn.de/nachtzugreise/view/m ... unt_09.pdf
De lijnen die verdenen zijn:
*Hamburg-Paris: Alternatief: Neem de CNL Berlin-Paris tot/vanaf Hannover. Daar kan je overstappen op een ICE. Deze ICE rit is reserveringsplichtig, maar er worden geen extra kosten voor aangerekent voor deze ICE.
*Zürich-Dresden en Basel-Prag: Deze vormen nu samen Zürich-Prag. Je bent echter wel sneller met de EN Wiener Walzer Zürich-Prag over Wien.
*De CNL treinen ex-UEx die enkel in het ski-seizoen reden, zijn allen afgeschaft.
En toen waren ze nog met 17...
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
rvdborgt
Berichten: 4355
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Berlin/Hamburg <> Paris 2008/2009 via Saarbrücken!

Bericht door rvdborgt »

Joris schreef:De lijnen die verdenen zijn:
*Hamburg-Paris: Alternatief: Neem de CNL Berlin-Paris tot/vanaf Hannover. Daar kan je overstappen op een ICE. Deze ICE rit is reserveringsplichtig, maar er worden geen extra kosten voor aangerekent voor deze ICE.
De ICE's hebben nog nooit verplichte reservering gekend. De enige uitzondering zijn de weinige ICE-Sprinters.

Groetjes,
Rian
Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 2851
Lid geworden op: 03 feb 2006, 21:36
Contacteer:

Re: Berlin/Hamburg <> Paris 2008/2009 via Saarbrücken!

Bericht door Joris »

Hallo,
rvdborgt schreef:
Joris schreef:De lijnen die verdenen zijn:
*Hamburg-Paris: Alternatief: Neem de CNL Berlin-Paris tot/vanaf Hannover. Daar kan je overstappen op een ICE. Deze ICE rit is reserveringsplichtig, maar er worden geen extra kosten voor aangerekent voor deze ICE.
De ICE's hebben nog nooit verplichte reservering gekend. De enige uitzondering zijn de weinige ICE-Sprinters.
Dit is wat ik las...
Neue Streckenführung Hamburg - Paris
Reisende von Hamburg nach Paris können in Hannover in den City Night Line umsteigen. Für die Anreise bzw. zur Weiterfahrt nach/ab Hannover kann der ICE 887/ICE 988 genutzt werden. Für diesen Zug besteht Reservierungspflicht. Bei der Buchung der Fahrt von Hamburg nach Paris werden für den Zubringerzug ICE 887/ICE 988 keine weiteren Kosten erhoben.
Bron: http://www.bahn.de/nachtzugreise/view/r ... netz.shtml
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
rvdborgt
Berichten: 4355
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Berlin/Hamburg <> Paris 2008/2009 via Saarbrücken!

Bericht door rvdborgt »

Joris schreef:
rvdborgt schreef:
Joris schreef:De lijnen die verdenen zijn:
*Hamburg-Paris: Alternatief: Neem de CNL Berlin-Paris tot/vanaf Hannover. Daar kan je overstappen op een ICE. Deze ICE rit is reserveringsplichtig, maar er worden geen extra kosten voor aangerekent voor deze ICE.
De ICE's hebben nog nooit verplichte reservering gekend. De enige uitzondering zijn de weinige ICE-Sprinters.
Dit is wat ik las...
Neue Streckenführung Hamburg - Paris
Reisende von Hamburg nach Paris können in Hannover in den City Night Line umsteigen. Für die Anreise bzw. zur Weiterfahrt nach/ab Hannover kann der ICE 887/ICE 988 genutzt werden. Für diesen Zug besteht Reservierungspflicht. Bei der Buchung der Fahrt von Hamburg nach Paris werden für den Zubringerzug ICE 887/ICE 988 keine weiteren Kosten erhoben.
Bron: http://www.bahn.de/nachtzugreise/view/r ... netz.shtml
"diesen Zug" kan alleen maar op de CNL slaan. Volgens de DB-dienstregeling is er in de genoemde ICE's geen reserveringsplicht. Maar je kunt de aansluitende ICE's naar Hamburg wel gebruiken zonder meerkosten.

Groetjes,
Rian
Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 2851
Lid geworden op: 03 feb 2006, 21:36
Contacteer:

Re: Berlin/Hamburg <> Paris 2008/2009 via Saarbrücken!

Bericht door Joris »

Hallo,
Fijn dat de mensen van het Europees parlement weer eens aan hun eigen confort denken :roll: .
Hoedanook, het zal weinig uithalen vrees ik...
En een ICE Brussel-Berlin, dat is nu ook niet waar ik op wacht...
Een CNL 242/243 Oostende-Berlin daarentegen...
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
Wover

Re: Berlin/Hamburg <> Paris 2008/2009 via Saarbrücken!

Bericht door Wover »

Eigenlijk hebben de internationale treinen best nog veel succes heb ik de indruk. Daarstraks nam ik de EC Iris van Brussel-Noord naar Luxemburg en minstens de helft van de reizigers reed nog verder. De trein was trouwens ook voor 60% gevuld, dus er is toch wel redelijk wat animo denk ik zo...

Maar laten we eerst maar beginnen met Oostende - Keulen, die verbinding heeft volgens mij het meeste potentieel omdat daar ook veel nachttreinen vertrekken en de ICE/Thalyssen niet interessant genoeg zijn (na 19u ben je vanuit Brussel al een uur langer onderweg omdat er dan geen Thalys/ICE meer rijdt).
Kris

Re: Berlin/Hamburg <> Paris 2008/2009 via Saarbrücken!

Bericht door Kris »

Joris schreef:Hallo,
Fijn dat de mensen van het Europees parlement weer eens aan hun eigen confort denken :roll: .
Hoedanook, het zal weinig uithalen vrees ik...
En een ICE Brussel-Berlin, dat is nu ook niet waar ik op wacht...
Een CNL 242/243 Oostende-Berlin daarentegen...
Groeten,
Joris De Mol
En zeggen dat het DANKZIJ de EU is dat alle internationale treinen uitsterven
groentje
Berichten: 7305
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Berlin/Hamburg <> Paris 2008/2009 via Saarbrücken!

Bericht door groentje »

Dankzij de EU? Toegegeven, de eisen die Europa hebben het internationaal vervoer vergemakkelijkt, maar de meeste internationale verbindingen waren er al aan vooraleer de EU zich begon te mengen, hoor. De animo bij de -nationale- maatschappijen was al een tijdje ver zoek. De Europese verplichtingen waren gewoon het excuus waarop ze zaten te wachten.
Ik zou overigens wel geïnteresseerd zijn in een ICE Brussel-Berlijn. Hoe fijn Aken en Keulen ook zijn, waarom moet ik er steeds overstappen als je gelijk waar in Duitsland moet zijn, behalve Frankfurt?
Plaats reactie