Never ending story met HSL4

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
rds

Re: Never ending story met HSL4

Bericht door rds »

Steven schreef:plaatsen met beperkte verkoop (halve dag loket open)
Dat is dus stof tot discussie. Als je een kaartje op de trein koopt betaal je een supplement, tenzij je in een station bent opgestapt waar geen ticketverkoop is. Gaan ze dan uw uur van opstappen controleren om te zien of de loketten toen open waren?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22579
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Never ending story met HSL4

Bericht door Steven »

een treinbegeleider die zijn lijn een beetje kent , kent ook de uren van ticketverkoop, indien hij twijfelt heeft hij zijn ibis (toestel voor ticketverkoop en treininfo) ter beschikking waar deze info in vermeld staat. Indien het loket uitzonderlijk andere openingsuren heeft hangt dit met een affiche aan het venster van dit loket (ook zichtbaar vanop het perron)
AlexNL
Berichten: 2195
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: Never ending story met HSL4

Bericht door AlexNL »

Hmm, dan ben ik blij dat dat in Nederland toch iets anders gaat, hier hebben we overal wel kaartautomaten staan. Soms eentje, maar vaak meerdere.

Maarja, bij ons kun je in de trein dan ook geen kaartjes meer kopen, tenzij de automaten kapot waren.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22579
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Never ending story met HSL4

Bericht door Steven »

in belgie is de treinbegeleider naast controlebediende ook een verkoopsbediende en contactpersoon, als ware een lopend loket.
Dietrich

Re: Never ending story met HSL4

Bericht door Dietrich »

AlexNL schreef:Hmm, dan ben ik blij dat dat in Nederland toch iets anders gaat, hier hebben we overal wel kaartautomaten staan. Soms eentje, maar vaak meerdere.

Maarja, bij ons kun je in de trein dan ook geen kaartjes meer kopen, tenzij de automaten kapot waren.
Automaten hebben geen invloed op die toeslag. Als met andere woorden de loketten gesloten zijn en er is een automaat, dan nog dient er geen toeslag te worden betaald bij het aankopen bij de TBG.
dentheo
Berichten: 8183
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Never ending story met HSL4

Bericht door dentheo »

AlexNL schreef:Hmm, dan ben ik blij dat dat in Nederland toch iets anders gaat, hier hebben we overal wel kaartautomaten staan. Soms eentje, maar vaak meerdere.

Maarja, bij ons kun je in de trein dan ook geen kaartjes meer kopen, tenzij de automaten kapot waren.
In Belgie zijn er praktisch GEEN automaten, vergeleken met Nederland.

Invloed van de "progressieve" vakbonden ?
Theo
Groeten vanop de Heide
rvdborgt
Berichten: 4355
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Never ending story met HSL4

Bericht door rvdborgt »

Steven schreef:een treinbegeleider die zijn lijn een beetje kent , kent ook de uren van ticketverkoop, indien hij twijfelt heeft hij zijn ibis (toestel voor ticketverkoop en treininfo) ter beschikking waar deze info in vermeld staat. Indien het loket uitzonderlijk andere openingsuren heeft hangt dit met een affiche aan het venster van dit loket (ook zichtbaar vanop het perron)
Ik kan je verzekeren dat het vodje dat in Leuven vaak 's avonds een kwartier voor de aangekondigde sluitingstijd bij loket 1 en 2 wordt gehangen niet leesbaar of zelfs maar zichtbaar is vanaf het perron. Zeker niet vanaf spoor 2 en verder.

Groetjes,
Rian
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22579
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Never ending story met HSL4

Bericht door Steven »

ik heb het niet over de voorziene tijden zoals jij het in leuven hebt gezien. waar ik het over heb zijn de kleine stopplaatsen die maar 1 personeelslid hebben dat niet kan vervangen worden op een zieke of verlofdag. Dan is dat loket uitzonderlijk gesloten voor heel de dag. Hier op de lijn 60 valt dat al eens voor en dan zal je aan de voor en achterkant een duidelijk papier zien hangen waar dit op te lezen is "het loket is uitzonderlijk gesloten op xx/xx/xx = datum)
dentheo
Berichten: 8183
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Never ending story met HSL4

Bericht door dentheo »

Steven schreef:ik heb het niet over de voorziene tijden zoals jij het in leuven hebt gezien. waar ik het over heb zijn de kleine stopplaatsen die maar 1 personeelslid hebben dat niet kan vervangen worden op een zieke of verlofdag. Dan is dat loket uitzonderlijk gesloten voor heel de dag. Hier op de lijn 60 valt dat al eens voor en dan zal je aan de voor en achterkant een duidelijk papier zien hangen waar dit op te lezen is "het loket is uitzonderlijk gesloten op xx/xx/xx = datum)
Wie zou dat ophangen als het "niet-gepland" gebeurt ???
Theo
Groeten vanop de Heide
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Re: Never ending story met HSL4

Bericht door Adler »

dentheo schreef:
Steven schreef:ik heb het niet over de voorziene tijden zoals jij het in leuven hebt gezien. waar ik het over heb zijn de kleine stopplaatsen die maar 1 personeelslid hebben dat niet kan vervangen worden op een zieke of verlofdag. Dan is dat loket uitzonderlijk gesloten voor heel de dag. Hier op de lijn 60 valt dat al eens voor en dan zal je aan de voor en achterkant een duidelijk papier zien hangen waar dit op te lezen is "het loket is uitzonderlijk gesloten op xx/xx/xx = datum)
Wie zou dat ophangen als het "niet-gepland" gebeurt ???
De stationschef zeker ? Hier in Heide gebeurt dat ook soms.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22579
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Never ending story met HSL4

Bericht door Steven »

voor dergelijke zaken zal het hoofstation wel effe langskomen om de nodige info op te hangen, zo zijn alle stopplaatsen op lijn 60 op dat gebied afhankelijk van dendermonde.
rvdborgt
Berichten: 4355
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Never ending story met HSL4

Bericht door rvdborgt »

Steven schreef:ik heb het niet over de voorziene tijden zoals jij het in leuven hebt gezien.
Dat vodje waar ik het over heb, dat gaat ook niet over de normale openingstijden. Daar staat op dat het loket "vandaag uitzonderlijk" om 22:15 sluit (i.p.v. 22:30). Dat vodje heb ik opvallend vaak zien hangen. Het kan zijn dat dit probleem inmiddels is opgelost, want ik zie dat de loketten nog maar tot 22:00 geopend zijn.

Groetjes,
Rian
treinbruno
Berichten: 2405
Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
Locatie: Singapore

Re: Never ending story met HSL4

Bericht door treinbruno »

ik herinner me nog dat ik vroeger als ik bij de TBG een kaartje kocht dat zo'n kaartje in bankkaartformaat met achteraan een DMT op was :)

zijn die er nog, of is het toeval dat ik vorige keer zo'n soort papieren kaartje van een rolletje kreeg, en sinds wanneer is dat?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22579
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Never ending story met HSL4

Bericht door Steven »

mmm raar, ze sluiten normaal altijd en overal een kwartier voor tijd al af, kwestie van binnen de voorziene werkuren al de kassa te maken, ze werken nergens tot de laatste minuut effectief. ik verbaas mij er dus over da ze daar in leuven een papierke voor gehangen hebben want uiteindelijk heb jij het over een kwartier verschil en ik over het sluiten van een loket voor een hele dag of ettelijke uren verschil.
Bartjedj

Re: Never ending story met HSL4

Bericht door Bartjedj »

De kaartjes zijn vervangen door rolpapier bij de invoering van de Iris, de nieuwe handconsole van de TBG's.

BDJ
Plaats reactie