VSOE in België!

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
treinbruno
Berichten: 2405
Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
Locatie: Singapore

Re: VSOE in België!

Bericht door treinbruno »

wow, die foto van bert is mooi :D

wat kost trouwens een ritje met de orient express :| :)
Afbeelding
wva
Berichten: 315
Lid geworden op: 09 mar 2008, 21:45

Re: VSOE in België!

Bericht door wva »

Vraagje, wat is de reden dat er in dubbele tractie wordt gereden? Vorig jaar was de VSOE hier ook en dan was het enkel de 2704 die de samenstelling trok.
13'erke

Re: VSOE in België!

Bericht door 13'erke »

wva schreef:Vraagje, wat is de reden dat er in dubbele tractie wordt gereden? Vorig jaar was de VSOE hier ook en dan was het enkel de 2704 die de samenstelling trok.
Tja, op de bnx was maar één machien voorzien. Er zal ergens op het laatste moment beslist zijn dat men een tweede machine nodig had.
2012
Berichten: 516
Lid geworden op: 18 aug 2006, 22:22
Locatie: Deinze
Contacteer:

Re: VSOE in België!

Bericht door 2012 »

13'erke schreef:
wva schreef:Vraagje, wat is de reden dat er in dubbele tractie wordt gereden? Vorig jaar was de VSOE hier ook en dan was het enkel de 2704 die de samenstelling trok.
Tja, op de bnx was maar één machien voorzien. Er zal ergens op het laatste moment beslist zijn dat men een tweede machine nodig had.
De 2704 alleen was nogal riskant he :lol:
Is em mee de 2 lok's teruggekeerd ook ?
treinbruno
Berichten: 2405
Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
Locatie: Singapore

Re: VSOE in België!

Bericht door treinbruno »

wva schreef:Vraagje, wat is de reden dat er in dubbele tractie wordt gereden? Vorig jaar was de VSOE hier ook en dan was het enkel de 2704 die de samenstelling trok.
men kon toch beter in treinschakeling rijden dan :P
Afbeelding
Stuka

Re: VSOE in België!

Bericht door Stuka »

2012 schreef:Is em mee de 2 lok's teruggekeerd ook ?
Daarnet in Leuven toch nog :)

Mijn foto's zijn niet zo goed gelukt, ik moet dringend een nieuw apparaat kopen :oops:

De aankomst van de VSOE te Leuven op spoor 1 om 19h42. Afbeelding Plotseling vertraagd de trein en komt tot stilstand aan het perron, ideaal om fotootjes te nemen! Spijtig dat het donker was, de flits staat er hier en daar te fel op (heb maar een simpel toestelletje...)

Enjoy!
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Bert

Re: VSOE in België!

Bericht door Bert »

treinbruno schreef:wow, die foto van bert is mooi :D

wat kost trouwens een ritje met de orient express :| :)
Dank je! :wink:
De andere foto's mogen er zeker ook zijn!

grz
Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 2851
Lid geworden op: 03 feb 2006, 21:36
Contacteer:

Re: VSOE in België!

Bericht door Joris »

Hallo,
Die foto's uit Leven zijn mooi, zo in het donker, sfeerverlichting op de tafeltjes.
Ook de andere hier geplaatste plaatses zijn super!
Mijn bijdrage volgt later....
Wat kost zo'n reis: http://www.orient-express.com/
Bij de 'promoties' staat bvb 1 nachtje hotel+ Venezia-Paris voor 'slechts' €1340 pp.
Iemand raade ons daar aan om vanaf nu elke week op Euro Milions te spelen, en dan zouden we volgens hem wel eens met de VSOE mee mogen :mrgreen: . Het geluksnummer dat hij ons aanrade ga ik toch maar geheim houden :mrgreen:
Ik meen me te herrinneren dat 2 jaar geleden, 1 27'er te weinig was, vandaar dat ik denk dat er nu 2 voor hingen.
In de dienstregling op het forum hier stond er weldegelijk 2 HLE 27.
Het is denk ik de eerste keer dat de 27MUX in treinschakeling(niet dubbeltraktie) een trein sleepten buiten de IC Knokke/blankenberge naar de andere kant van het land dan.
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
Bert

Re: VSOE in België!

Bericht door Bert »

13'erke schreef:
wva schreef:Vraagje, wat is de reden dat er in dubbele tractie wordt gereden? Vorig jaar was de VSOE hier ook en dan was het enkel de 2704 die de samenstelling trok.
Tja, op de bnx was maar één machien voorzien. Er zal ergens op het laatste moment beslist zijn dat men een tweede machine nodig had.
Waarschijnlijk om rapper op snelheid te komen.
Die trein weegt ongeveer 900 ton om dat in een redelijke tijd op een snelheid van 140 km/u te krijgen mag je al behoorlijk sleuren.
2012
Berichten: 516
Lid geworden op: 18 aug 2006, 22:22
Locatie: Deinze
Contacteer:

Re: VSOE in België!

Bericht door 2012 »

Bert schreef:
13'erke schreef:
wva schreef:Vraagje, wat is de reden dat er in dubbele tractie wordt gereden? Vorig jaar was de VSOE hier ook en dan was het enkel de 2704 die de samenstelling trok.
Tja, op de bnx was maar één machien voorzien. Er zal ergens op het laatste moment beslist zijn dat men een tweede machine nodig had.
Waarschijnlijk om rapper op snelheid te komen.
Die trein weegt ongeveer 900 ton om dat in een redelijke tijd op een snelheid van 140 km/u te krijgen mag je al behoorlijk sleuren.
Men mag maar 130km/u rijden mee 2 lok's in dienst zo dicht bij elkaar
Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 2851
Lid geworden op: 03 feb 2006, 21:36
Contacteer:

Re: VSOE in België!

Bericht door Joris »

Hallo,
2012 schreef:
Bert schreef:
13'erke schreef: Tja, op de bnx was maar één machien voorzien. Er zal ergens op het laatste moment beslist zijn dat men een tweede machine nodig had.
Waarschijnlijk om rapper op snelheid te komen.
Die trein weegt ongeveer 900 ton om dat in een redelijke tijd op een snelheid van 140 km/u te krijgen mag je al behoorlijk sleuren.
Men mag maar 130km/u rijden mee 2 lok's in dienst zo dicht bij elkaar
Vandaar dat de ICa er in de buurt van Gent tegen begon te plakken... Ik vroeg me al af waarom het plotseling aan zo ene slakkengang vooruit ging...
Vergeet ook niet de Aachen-Luik en vv geen Vlaamse biljardtafel is hé :wink:
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
Lukas
Berichten: 1676
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:44
Locatie: Rotselaar L 35

Re: VSOE in België!

Bericht door Lukas »

Hoi,

Aan de fotomakers,

Proficiat met jullie foto's!!

Het is wel een mooi zicht om zo een mooie trein in Leuven te zien en het is eens wat anders dan een doodgewone IC of een IR.

Lukas
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 2851
Lid geworden op: 03 feb 2006, 21:36
Contacteer:

Re: VSOE in België!

Bericht door Joris »

Hallo,
Is hier ergens mogelijkheid tot het bestellen van une grève?
Als het kan, zou het dan mogelijk zijn om de SNCF te laten staken op 2, 16 of 23 April? :mrgreen:
De prijs van een ritje London-Venezia:
One-way Return
----------------------------
€2230 €3350
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
JayBeeke

Re: VSOE in België!

Bericht door JayBeeke »

Chique foto's, Stuka ;) Ik heb er maar een paar van voldoende goede kwaliteit, vrees ik... zal ze nog es posten als ik tijd heb!

mvg!
JJN
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22576
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: VSOE in België!

Bericht door Steven »

na de foto's ook wat film, het is niet veel, maar toch beter dan niets.
http://www.youtube.com/watch?v=-Vrjcrnw1qY
Plaats reactie