Reizigers geëvacueerd uit trein in Kapellen

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
rvdborgt
Berichten: 4347
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Reizigers geëvacueerd uit trein in Kapellen

Bericht door rvdborgt »

Adler schreef:Ik denk dat Bart niet bedoelt dat ze niet voor de Benelux-diensten zijn gemaakt, maar dat ze nu al veel langer hiervoor gebruikt worden dan voorzien was.
En daar heeft hij dan wel gelijk in.
In dat geval: ja en nee. Ja, omdat de HSL inderdaad al lang in dienst had moeten zijn. Nee, omdat locomotieven doorgaans langer meegaan dan 24 jaar.

Groetjes,
Rian
gysev
Berichten: 501
Lid geworden op: 10 mar 2008, 11:22

Re: Reizigers geëvacueerd uit trein in Kapellen

Bericht door gysev »

dentheo schreef:
Adler schreef: Op die plaats is zelfs toevallig een overwegje voor fietsers en voetgangers.

Volgens het bericht dat op de VRT-site stond, zijn de reizigers te voet naar 'het station' gegaan.
Ik veronderstel dat dit het station van Heide was, van daar ongeveer 10 minuten stappen.
Ik dacht dat de lok net over dat klein overwegje stond en de mensen dus de lengte van de trein naast het ballast terug moesten lopen (gemiddeld 100m) of over de sloot springen . Zou men voor het uitstappen zelf laddertjes van de brandweer gebruikt hebben ?
Wandelen over de weg lijkt mij inderdaad veel comfortabeler dan door de stenen naast het spoor.

Ben nog altijd nieuwsgierig waarom men dat met de Thalys ook niet gedaan heeft... of zou het toch afhangen van een "kordaat" treinteam ?
Heel eenvoudig: een Thalys heeft inklapbare voettreden die ter hoogte van de perrons komen. Dat betekent dat het hoogteverschil met de grond groter is dan bij een klassieke trein en dus dat er meer gevaar is voor de reizigers.
Ydv87

Re: Reizigers geëvacueerd uit trein in Kapellen

Bericht door Ydv87 »

dentheo schreef:
Ydv87 schreef:ik ben rond 18u even gaan kijken. De brosseltjes hadden juist gedaan, en vertrokken in de richting van Antwerpen.
Yannick,
Waar had hij dan de bovenleiding gepakt ?
Bij de overloopwissels in Kapellen ( ?) en uitgebold tot bijna in Heide ??

Ik zie de brossels staan naast een betonnen afsluiting ?? In depretlaan ?
Die betonnen aflsluiting is vlak voor de overloopwissels ten noorden van overweg 28 (Christiaan Pallemansstraat-Heidestraat) Hij stond stil aan overweg 33 (Franse Lei) dit is een 3.5 km van elkaar.

Als de benelux aan 130km rijdt doet hij over dit traject +/- 1,5min, een trein staat niet in 123 stil dus mij lijkt dit kunnen.
Robin
Berichten: 2533
Lid geworden op: 28 mar 2007, 10:04
Locatie: Schoten

Re: Reizigers geëvacueerd uit trein in Kapellen

Bericht door Robin »

gysev schreef:
dentheo schreef:
Adler schreef: Op die plaats is zelfs toevallig een overwegje voor fietsers en voetgangers.

Volgens het bericht dat op de VRT-site stond, zijn de reizigers te voet naar 'het station' gegaan.
Ik veronderstel dat dit het station van Heide was, van daar ongeveer 10 minuten stappen.
Ik dacht dat de lok net over dat klein overwegje stond en de mensen dus de lengte van de trein naast het ballast terug moesten lopen (gemiddeld 100m) of over de sloot springen . Zou men voor het uitstappen zelf laddertjes van de brandweer gebruikt hebben ?
Wandelen over de weg lijkt mij inderdaad veel comfortabeler dan door de stenen naast het spoor.

Ben nog altijd nieuwsgierig waarom men dat met de Thalys ook niet gedaan heeft... of zou het toch afhangen van een "kordaat" treinteam ?
Heel eenvoudig: een Thalys heeft inklapbare voettreden die ter hoogte van de perrons komen. Dat betekent dat het hoogteverschil met de grond groter is dan bij een klassieke trein en dus dat er meer gevaar is voor de reizigers.
bij mijn weten heeft de Thalys & TGV uitklapbare noodladers. Zal is zien dak er foto's van heb maar normaal wel.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Bart
Berichten: 522
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:25
Locatie: Sint-Niklaas

Re: Reizigers geëvacueerd uit trein in Kapellen

Bericht door Bart »

Adler schreef:Ik denk dat Bart niet bedoelt dat ze niet voor de Benelux-diensten zijn gemaakt, maar dat ze nu al veel langer hiervoor gebruikt worden dan voorzien was.
Inderdaad.
rvdborgt schreef: Nee, omdat locomotieven doorgaans langer meegaan dan 24 jaar.
Dat is inderdaad de bedoeling ja.
Kijk naar de locomotieven reeks 21/27, die ongeveer dezelfde leeftijd hebben.
Het enige verschil is, dat de reeks 21/27 enkele honderdduizenden kilometers minder op hun teller hebben staan, dan een loc reeks 11.
Een loc reeks 27 staat ook vaker stil, zodat de afkoeling van de tractie-uitrusting veel beter is, wat de levensduur van de locomotief ten goede komt.
Je kan het een beetje vergelijken met een auto:
Een auto van 10 jaar oud met 400.000km op zijn teller, zal vaker technische problemen hebben dat een auto van 15 jaar met 100.000km op zijn teller.... Ook al is hij 5 jaar jonger.
treinbruno
Berichten: 2405
Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
Locatie: Singapore

Re: Reizigers geëvacueerd uit trein in Kapellen

Bericht door treinbruno »

ik heb dat ook al ergens gelezen dat de thalys noodladders heeft :!:
Afbeelding
Robin
Berichten: 2533
Lid geworden op: 28 mar 2007, 10:04
Locatie: Schoten

Re: Reizigers geëvacueerd uit trein in Kapellen

Bericht door Robin »

Bij deze het bewijs; Genomen op 15-09-2007 in Vorst bij Leve de trein. Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
dentheo
Berichten: 8182
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Reizigers geëvacueerd uit trein in Kapellen

Bericht door dentheo »

Robin schreef:Bij deze het bewijs; Genomen op 15-09-2007 in Vorst bij Leve de trein.
Die laddertjes liggen die in elke Thalys ???
Theo
Groeten vanop de Heide
Robin
Berichten: 2533
Lid geworden op: 28 mar 2007, 10:04
Locatie: Schoten

Re: Reizigers geëvacueerd uit trein in Kapellen

Bericht door Robin »

ik veronderstel van wel.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
dentheo
Berichten: 8182
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Reizigers geëvacueerd uit trein in Kapellen

Bericht door dentheo »

Robin schreef:ik veronderstel van wel.
WAAROM zijn die mensen dan drie uur opgesloten geweest ????
Theo
Groeten vanop de Heide
Robin
Berichten: 2533
Lid geworden op: 28 mar 2007, 10:04
Locatie: Schoten

Re: Reizigers geëvacueerd uit trein in Kapellen

Bericht door Robin »

dentheo schreef:
Robin schreef:ik veronderstel van wel.
WAAROM zijn die mensen dan drie uur opgesloten geweest ????
weet ik niet :?
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
LML
Berichten: 1404
Lid geworden op: 07 mar 2009, 17:55
Locatie: LML

Re: Reizigers geëvacueerd uit trein in Kapellen

Bericht door LML »

Het was toch een 'Amsterdammer' (Benelux) waar de reizigers uit geëvacueerd werden?
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
dentheo
Berichten: 8182
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Reizigers geëvacueerd uit trein in Kapellen

Bericht door dentheo »

LML schreef:Het was toch een 'Amsterdammer' (Benelux) waar de reizigers uit geëvacueerd werden?

Ook, maar die waren er snel uit...(deuren te openen onder 5kmh ?)
De Thalys in de omgekeerde richting stond stil net voor Kapellen en die mensen hebben er weer drie uur ingezeten....

Eigenaardig genoeg is dat maar zeer beperkt in de pers geweest...
Theo
Groeten vanop de Heide
LML
Berichten: 1404
Lid geworden op: 07 mar 2009, 17:55
Locatie: LML

Re: Reizigers geëvacueerd uit trein in Kapellen

Bericht door LML »

Ah zo, er zaten 2 treinen in de problemen. Maar er werd dus enkel over de Benelux gesproken...
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
Trammist

Re: Reizigers geëvacueerd uit trein in Kapellen

Bericht door Trammist »

Hier ben ik gisteren nog met de fiets gepasseerd, was dit de plaats des onheils?
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Plaats reactie