Treinvakbond houdt vanaf maandag langzaamaanacties
Re: Treinvakbond houdt vanaf maandag langzaamaanacties
De job van ostch kent nochtans niet veel meer regelmaat dan die van tbs en tbg. Ook wij kennen onregelmatige overgangen van vroeges op lates op nachten, en regelmatig stressmomenten bij incidenten.
Je mag je job houden, hoor, niet alleen doe ik desondanks de minpunten die de functie heeft mijn job heel graag, ik zou bepaalde onderdelen van het bestuurderschap ook minder goed verteren. Maar laat ons niet in wederzijdse verwijten vervallen, het gras is altijd groener aan de overkant.
Plantrekkers heb je overal, bij bestuurders, bij treinbegeleiders, en bij personeel van de beweging. Net zoals de meesten gewoon hun werk doen zoals het moet.
Je mag je job houden, hoor, niet alleen doe ik desondanks de minpunten die de functie heeft mijn job heel graag, ik zou bepaalde onderdelen van het bestuurderschap ook minder goed verteren. Maar laat ons niet in wederzijdse verwijten vervallen, het gras is altijd groener aan de overkant.
Plantrekkers heb je overal, bij bestuurders, bij treinbegeleiders, en bij personeel van de beweging. Net zoals de meesten gewoon hun werk doen zoals het moet.
Re: Treinvakbond houdt vanaf maandag langzaamaanacties
voila, elke job zijn pro en contra maar ik heb het lastig als mensen met scherp schieten op bepaalde voordelen maar als het op de nadelen aankomt niets meer zeggen. Ter info groentje wat jullie doen is ploegenwerk, wij doen onregelmatig werk. op maandag starten om 6 u om dan de vrijdag of zelfs al op woensdag om 3 uur in de ochtend te starten is een wereld van verschil
Re: Treinvakbond houdt vanaf maandag langzaamaanacties
Niettemin, het komt frequent genoeg voor dat we op 1 week 3 shiftveranderingen hebben. En dat is telkens meteen een verschil van 8 uur. Er zit nog enige regelmaat in onze onregelmaat, maar onregelmatig zijn ze ook, hoor.
Re: Treinvakbond houdt vanaf maandag langzaamaanacties
Trek het u niet aan, ik heb vorige week alles gedaan, late, dagdienst en vroeger en hele vroege . Kan dus ook perfect.
Re: Treinvakbond houdt vanaf maandag langzaamaanacties
[quote="Steven"]voila, elke job zijn pro en contra maar ik heb het lastig als mensen met scherp schieten op bepaalde voordelen maar als het op de nadelen aankomt niets meer zeggen. quote]
Het feit is wel dat alleen de bestuurders en de treinbegeleiders de boel altijd platleggen als hun iets niet aanstaat. Ook de mensen van de baan, het seinhuis,... hebben problemen en krijgen hun verlof al eens niet wegens onderbezetting.
Als de job dan toch zoveel nadelen heeft staat er niets in de weg om ontslag te nemen en een andere job te zoeken.
OVS wil gewoon nog eens in de picture komen te staan, de andere vakbonden steunen de actie ook niet.
Het feit is wel dat alleen de bestuurders en de treinbegeleiders de boel altijd platleggen als hun iets niet aanstaat. Ook de mensen van de baan, het seinhuis,... hebben problemen en krijgen hun verlof al eens niet wegens onderbezetting.
Als de job dan toch zoveel nadelen heeft staat er niets in de weg om ontslag te nemen en een andere job te zoeken.
OVS wil gewoon nog eens in de picture komen te staan, de andere vakbonden steunen de actie ook niet.
Re: Treinvakbond houdt vanaf maandag langzaamaanacties
Alleen treinbestuurder en treinbegeleiders? ik weet uit ervaring dat als het volledige spoor echt plat ligt (nihil treinen) er van het rijdend personeel meestal vrij veel werkwilligen zijn maar dat de vakbonden er gewoon in slagen de seinhuizen te sluiten en dan is het gewoon gedaan met rijden. Een recente staking in Charleroi was door het personeel van het station waarbij die de sporen bezet hebben en er dus geen trein kon rijden. En zo kan ik nog even doorgaan, dus kom mij niet zeggen dat ze op een seinhuis of andere dienst de mensen hun ongenoegen niet mogen/kunnen uiten. Het is wel een feit dat als het spoor volledig plat ligt de mensen van het rijdend personeel de zwarte piet krijgen toebedeeld maar of het daarom juist is, is weer iets anders. Trouwens ik heb niet gezegd dat de job meer na dan voordelen heeft. Ik zeg enkel dat er altijd nadelen zullen zijn (ik ken geen enkele job die enkel voordelen heeft trouwens). Dus beste jani raad ik u aan om eerst de juiste info aan te halen voor je dingen begint te zeggen die maar half juist zijn.
Re: Treinvakbond houdt vanaf maandag langzaamaanacties
Ik denk dat het wel duidelijk is wie er de laatste jaren het meest gestaakt heeft!
OVS is niet voor niets de machinistenbond.
Je mag mij die werkwillige mensen altijd komen laten zien bij de volgende staking.
OVS is niet voor niets de machinistenbond.
Je mag mij die werkwillige mensen altijd komen laten zien bij de volgende staking.
Re: Treinvakbond houdt vanaf maandag langzaamaanacties
Volgens mij gaan er niet veel TB's meedoen. Wie wil er langer werken dan nodig? Want dat gaat het gevolg zijn volgens mij. Voorbeeld TB's Dendermonde: Vertrek om xx.07 naar Poperinge, traject van +- 2uur en half in normaal geval aankomst xx.29. 30km/u trager wil zeggen waarschijnlijk vrije baan kwijt richting Brussel en de NZ-verbinding. +- kwartier vertraging richting Denderleeuw, Oudenaarde, daar achter een eventueel vertraagde stopper zitten richting Kortrijk=>na Kortrijk rijpaden kwijt op enkelspoor tussen Komen en Ieper en Ieper Poperinge. Gevolg +- drie kwartier vertraging bij aankomst in Poperinge. Daar een kwartier later (waar je normaal een uur hebt) terug vertrekken voor +-2uur en half naar Dendermonde om dan weer met x aantal minuten vertraging aan te komen en zo over je diensttijd te zitten. Zo zullen er in andere depot's wel nog voorbeelden zijn.
Neem daar nog eens de ergernissen van de passagiers bij die aansluitingen missen/later thuis zijn/te laat op hun werk zijn die ze uitten tegen de onschuldige TBG's.
Dacht toch dat de OVS toch betere ideeën had hoor. Al goed dat ACV en ACOD niet willen meedoen.
Neem daar nog eens de ergernissen van de passagiers bij die aansluitingen missen/later thuis zijn/te laat op hun werk zijn die ze uitten tegen de onschuldige TBG's.
Dacht toch dat de OVS toch betere ideeën had hoor. Al goed dat ACV en ACOD niet willen meedoen.
Re: Treinvakbond houdt vanaf maandag langzaamaanacties
Klopt niet, er is een groot verschil. ETCS level 1 en level 2 zijn cabine signalisaties. PZB is laterale signalisatie. Om van het prijsverschil maar te spreken. Als je op die manier redeneert konden ze evengoed na L2 op de rest van de lijnen naar TBL2 overschakelen.Geen enkel systeem is onfeilbaar, zolang techniek mensenwerk is, zijn fouten mogelijk. Maar toegegeven, zo een systeem zou het risico wel fel beperken. Zo'n systeem is ETCS.
Ik blijf erbij, als je de ons omringende landen bekijkt is PZB het veiligste systeem. Natuurlijk is geen enkel systeem onfeilbaar...
-
- Berichten: 145
- Lid geworden op: 27 aug 2008, 15:51
Re: Treinvakbond houdt vanaf maandag langzaamaanacties
ik rij in duitsland, belgie en nederland
over belgie ga ik niet spreken want die hebben geen veiligheid
duitsland vindt ik ook het veiligste systeem met hun pzb systeem ,
dit is ook een controle onder de 40 km/uur
in nederland is het atb veilig boven de 40 km/uur
en je een voldoende remming geeft
want bij een geel licht en je geeft een drukdaling van 0.3 bar kun je nog door het volgende sein rijden
dus voor mij duitsland
over belgie ga ik niet spreken want die hebben geen veiligheid
duitsland vindt ik ook het veiligste systeem met hun pzb systeem ,
dit is ook een controle onder de 40 km/uur
in nederland is het atb veilig boven de 40 km/uur
en je een voldoende remming geeft
want bij een geel licht en je geeft een drukdaling van 0.3 bar kun je nog door het volgende sein rijden
dus voor mij duitsland
Re: Treinvakbond houdt vanaf maandag langzaamaanacties
Maar wat wil men nu eigenlijk bekomen met die actie van morgen ?
Dat de directie duidelijkheid verschaft, duidelijkheid waarover ?
Is hun geknoei van de afgelopen jaren nu nog niet duidelijk genoeg ?
Dat de directie duidelijkheid verschaft, duidelijkheid waarover ?
Is hun geknoei van de afgelopen jaren nu nog niet duidelijk genoeg ?
Re: Treinvakbond houdt vanaf maandag langzaamaanacties
Dat is ook goed te begrijpen dat de onderzoekscommissie die TBL1+ kits niet zien liggen heeft in Mechelen.rail s schreef:beveiligingssysteem genre TBL1+ of ETCS. Deze waren echter nog niet beschikbaar. Ondertussen is uitgelekt dat er zeker 300 paketten reeds geleverd zijn aan oa Mechelen.
pittig detail1: de onderzoekcommisie heeft enkel dagen geleden een bezoekgebracht aan Mechelen en toen niks zie liggen.
Die liggen ergens in een loods en als hun gids, Descheemaecker, daar voorbij wandelt en van kromme haas gebaart, wat verwacht je dan ?
Re: Treinvakbond houdt vanaf maandag langzaamaanacties
OVS heeft het volgende persbericht verspreid via Belga:
Heden 13.03 zijn de treinbestuurders van de OVS in speciale vergadering samengekomen om een standpunt in te nemen hoe het nu verder moet.
In acht nemende dat:
Het onderhoud met de Directie van 10 maart niets concreet heeft opgeleverd;
Vorige week Donderdag het sein in Buizingen, dat rechtstreeks betrokken was in de aanrijding met tal van slachtoffers, plots is dichtgevallen op het ogenblik dat de trein passeerde waardoor de treinbestuurder moest overgaan tot een noodremming;
De Maatschappij niet bereid blijkt de huidige systemen van hulpinrichting (zoals o.a. TBL1+) om te schakelen als veiligheidssysteem;
De veel te hoge werkdruk blijkbaar weinig indruk maakt alhoewel deze toestand een rechtstreeks verband houdt met de veiligheid hebben de treinbestuurders beslist vanaf maandag 15.03 in de actie te gaan in volgende zin
Op de lijnen waar de toegelaten snelheid hoger is dan 120 km/u zal een snelheidsvermindering van 30 km/u toegepast worden.
Op de lijnen waar de toegelaten snelheid 120 km/u of minder is zal dat een vermindering van 20 km/u zijn.
Deze actie zal worden aangehouden zolang de huidige onveilige toestand aanhoudt.
Heden 13.03 zijn de treinbestuurders van de OVS in speciale vergadering samengekomen om een standpunt in te nemen hoe het nu verder moet.
In acht nemende dat:
Het onderhoud met de Directie van 10 maart niets concreet heeft opgeleverd;
Vorige week Donderdag het sein in Buizingen, dat rechtstreeks betrokken was in de aanrijding met tal van slachtoffers, plots is dichtgevallen op het ogenblik dat de trein passeerde waardoor de treinbestuurder moest overgaan tot een noodremming;
De Maatschappij niet bereid blijkt de huidige systemen van hulpinrichting (zoals o.a. TBL1+) om te schakelen als veiligheidssysteem;
De veel te hoge werkdruk blijkbaar weinig indruk maakt alhoewel deze toestand een rechtstreeks verband houdt met de veiligheid hebben de treinbestuurders beslist vanaf maandag 15.03 in de actie te gaan in volgende zin
Op de lijnen waar de toegelaten snelheid hoger is dan 120 km/u zal een snelheidsvermindering van 30 km/u toegepast worden.
Op de lijnen waar de toegelaten snelheid 120 km/u of minder is zal dat een vermindering van 20 km/u zijn.
Deze actie zal worden aangehouden zolang de huidige onveilige toestand aanhoudt.
Re: Treinvakbond houdt vanaf maandag langzaamaanacties
Dus de staking mag alleen ongemakken meebrengen voor de reizigers? Oh nee de machinisten zouden langer moeten werken...Presario schreef:Volgens mij gaan er niet veel TB's meedoen. Wie wil er langer werken dan nodig? Want dat gaat het gevolg zijn volgens mij. Voorbeeld TB's Dendermonde: Vertrek om xx.07 naar Poperinge, traject van +- 2uur en half in normaal geval aankomst xx.29. 30km/u trager wil zeggen waarschijnlijk vrije baan kwijt richting Brussel en de NZ-verbinding. +- kwartier vertraging richting Denderleeuw, Oudenaarde, daar achter een eventueel vertraagde stopper zitten richting Kortrijk=>na Kortrijk rijpaden kwijt op enkelspoor tussen Komen en Ieper en Ieper Poperinge. Gevolg +- drie kwartier vertraging bij aankomst in Poperinge. Daar een kwartier later (waar je normaal een uur hebt) terug vertrekken voor +-2uur en half naar Dendermonde om dan weer met x aantal minuten vertraging aan te komen en zo over je diensttijd te zitten. Zo zullen er in andere depot's wel nog voorbeelden zijn.
Neem daar nog eens de ergernissen van de passagiers bij die aansluitingen missen/later thuis zijn/te laat op hun werk zijn die ze uitten tegen de onschuldige TBG's.
Dacht toch dat de OVS toch betere ideeën had hoor. Al goed dat ACV en ACOD niet willen meedoen.
Ontzettend slecht teken: op een moment dat de dienstverlening zo afschuwelijk slecht is, er het één ongeluk na het ander gebeur, gaan staken.... Proficiat. Ik heb al lang geen respect meer voor al dat staakgrage en vaak arrogante nmbspersoneel en ik heb zo'n vermoeden dat steeds minder mensen respect voor jullie zullen kunnen opbrengen.
Is er eigenlijk ergens ter wereld een bedrijf waar er meer gestaakt worden? Nooit van ontslag nemen gehoord?
Re: Treinvakbond houdt vanaf maandag langzaamaanacties
Heb ik gezegd dat het geen ongemakken meebrengt voor de reizigers? Ikzelf neem ook het openbaar vervoer en zal er waarschijnlijk ook wel last van hebben, als het door gaat!brechttt schreef:Dus de staking mag alleen ongemakken meebrengen voor de reizigers? Oh nee de machinisten zouden langer moeten werken...Presario schreef:Volgens mij gaan er niet veel TB's meedoen. Wie wil er langer werken dan nodig? Want dat gaat het gevolg zijn volgens mij. Voorbeeld TB's Dendermonde: Vertrek om xx.07 naar Poperinge, traject van +- 2uur en half in normaal geval aankomst xx.29. 30km/u trager wil zeggen waarschijnlijk vrije baan kwijt richting Brussel en de NZ-verbinding. +- kwartier vertraging richting Denderleeuw, Oudenaarde, daar achter een eventueel vertraagde stopper zitten richting Kortrijk=>na Kortrijk rijpaden kwijt op enkelspoor tussen Komen en Ieper en Ieper Poperinge. Gevolg +- drie kwartier vertraging bij aankomst in Poperinge. Daar een kwartier later (waar je normaal een uur hebt) terug vertrekken voor +-2uur en half naar Dendermonde om dan weer met x aantal minuten vertraging aan te komen en zo over je diensttijd te zitten. Zo zullen er in andere depot's wel nog voorbeelden zijn.
Neem daar nog eens de ergernissen van de passagiers bij die aansluitingen missen/later thuis zijn/te laat op hun werk zijn die ze uitten tegen de onschuldige TBG's.
Dacht toch dat de OVS toch betere ideeën had hoor. Al goed dat ACV en ACOD niet willen meedoen.
Ontzettend slecht teken: op een moment dat de dienstverlening zo afschuwelijk slecht is, er het één ongeluk na het ander gebeur, gaan staken.... Proficiat. Ik heb al lang geen respect meer voor al dat staakgrage en vaak arrogante nmbspersoneel en ik heb zo'n vermoeden dat steeds minder mensen respect voor jullie zullen kunnen opbrengen.
Is er eigenlijk ergens ter wereld een bedrijf waar er meer gestaakt worden? Nooit van ontslag nemen gehoord?
Ken redelijk wat rijdend personeel en zei doen daar niet aan mee.