GEN-treinstellen

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
bobke
Berichten: 766
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:55
Locatie: Dudzele

Re: GEN-treinstellen

Bericht door bobke »

Ik dacht dat die treinen overal laagvloers gingen zijn? Als ik zo die ramen zie, zijn de ramen aan het begin en aan het einde van de wagon net hoger.?
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: GEN-treinstellen

Bericht door Shrek »

bobke schreef:Ik dacht dat die treinen overal laagvloers gingen zijn? Als ik zo die ramen zie, zijn de ramen aan het begin en aan het einde van de wagon net hoger.?
De perrons van alle GEN-stopplaatsen worden verhoogd, dus is er toch geen enkele reden om laagvloerse treinen te bestellen?
bobke
Berichten: 766
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:55
Locatie: Dudzele

Re: GEN-treinstellen

Bericht door bobke »

"De Desiro Main Line (Desiro ML) is een driedelig elektrisch treinstel, een zogenaamde lichtgewichttrein met lagevloerdeel voor het regionaal personenvervoer en het lokaal personenvervoer voor de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen (NMBS)."
http://nl.wikipedia.org/wiki/Desiro_ML
Dan klopt wikipedia niet?


Weet iemand wrm het verschil van hoogte van de ramen dient?
Teach2
Berichten: 418
Lid geworden op: 10 jul 2006, 16:25

Re: GEN-treinstellen

Bericht door Teach2 »

Weet iemand wrm het verschil van hoogte van de ramen dient?
Omdat onder de uiteinden van elk rijtuig de wielen zitten? En die dingen hebben plaats nodig.
De perrons van alle GEN-stopplaatsen worden verhoogd, dus is er toch geen enkele reden om laagvloerse treinen te bestellen?

De perrons van de GEN-stations zullen niet hoger zijn dan deze van de grote stations nu (76cm), en da's nog steeds een heel stuk lager dan de vloer van een niet-lagevloertrein.

Trouwens, slechts een gedeelte van de stellen zal bij Bombardier in Brugge worden gebouwd, de rest wordt gewoon bij Siemens gebouwd. Ik geloof dat er nu een contract is voor een goeie 100 stellen, maar dat kan nog verhoogd worden.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22579
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: GEN-treinstellen

Bericht door Steven »

Het verschil zit hem in de hoogte van de zitplaatsen ter hoogte van de draaistellen. Die zijn hoger opgesteld. De vloer heeft niet overal dezelfde hoogte, als ze idem als de Duitse versie zijn uitgerust zal je merken da de vloer daar licht hellend omhoog gaat.
In bijlage een foto die ik van de Desiro ML gemaakt heb op Innotrans (Berlijn), opgelet, in deze foto zijn de rijtuigen iets korter dan de belgische versie en de kleuren van de zetels zijn natuurlijk verkeerd. Hij stond er afgewerkt voor een Duitse spoorwegfirma (Transregio).

Zoals je duidelijk kan zien loopt de vloer gewoon door zonder treden, al dan niet lichtjes dalend of stijgend volgens het nodig is. Je ziet ook duidelijk dat een deel van de zitplaatsen hoger zijn opgesteld.
Bijlagen
page32-1022-full.jpg
page32-1024-full.jpg
HijDieHetWeet

Re: GEN-treinstellen

Bericht door HijDieHetWeet »

Toevallig ken ik die fotograaf wel... Vreemd dat die foto's hier staan.... Maar Siemens had niet veel bezwaar aangezien ze hun eigen fototoestel hebben uitgeleend. Het zullen trouwens 4 cijfers worden.
b-loc
Berichten: 1233
Lid geworden op: 17 feb 2008, 12:09
Contacteer:

Re: GEN-treinstellen

Bericht door b-loc »

HijDieHetWeet schreef:Toevallig ken ik die fotograaf wel... Vreemd dat die foto's hier staan.... Maar Siemens had niet veel bezwaar aangezien ze hun eigen fototoestel hebben uitgeleend. Het zullen trouwens 4 cijfers worden.
3...?
kika
Berichten: 2861
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: GEN-treinstellen

Bericht door kika »

Iemand die weet of ik hier mijn benen wel kwijt kan in tegenstelling tot bij die van Transregio? Of is de zetelopstelling gelijk?
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5341
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: GEN-treinstellen

Bericht door Steve »

kika schreef:Iemand die weet of ik hier mijn benen wel kwijt kan in tegenstelling tot bij die van Transregio? Of is de zetelopstelling gelijk?
Voor protheses is er doorgaans voldoende plaats in het bagagerek hoor... :mrgreen:
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22579
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: GEN-treinstellen

Bericht door Steven »

kika schreef:Iemand die weet of ik hier mijn benen wel kwijt kan in tegenstelling tot bij die van Transregio? Of is de zetelopstelling gelijk?
de rijtuigen zouden langer zijn en de beenruimte iets groter dan bij de transregio versie.
ronny
Berichten: 546
Lid geworden op: 03 feb 2006, 20:48
Locatie: Ramsel

Re: GEN-treinstellen

Bericht door ronny »

dentheo schreef: Zou kunnen dat Siemens de prototypes zelf volledig afwerkt en dat Brugge pas mag meespelen in de series.
De stellen voor het GEN zou Siemens zelf leveren.
De latere leveringen zouden ook door Bombardier gedaan worden (600 kassen, oorspronkelijk levering voorzien vanaf maart 2012).
Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 2851
Lid geworden op: 03 feb 2006, 21:36
Contacteer:

Re: GEN-treinstellen

Bericht door Joris »

Hallo,
Destijds was Dhr Descheemaeker er fier op dat er bij de NMBS meer beenruimte zou zijn, dus...
Jammer dat men op het dak geen plaatje zet om die kassen wat te verbergen... Die neus stopt nu nogal abrupt vind ik...
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
giuseppe
Berichten: 267
Lid geworden op: 11 dec 2006, 23:10
Locatie: Eijsden

Re: GEN-treinstellen

Bericht door giuseppe »

^^Die afdekplaten gaan er nog wel komen. Bij testritten is het makkelijker om ze er niet op te hebben.
Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 2851
Lid geworden op: 03 feb 2006, 21:36
Contacteer:

Re: GEN-treinstellen

Bericht door Joris »

Hallo,
giuseppe schreef:^^Die afdekplaten gaan er nog wel komen. Bij testritten is het makkelijker om ze er niet op te hebben.
Bij Transregio staan die er anders ook niet op...
En die stellen rijden wel al in gewone dienst...
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
giuseppe
Berichten: 267
Lid geworden op: 11 dec 2006, 23:10
Locatie: Eijsden

Re: GEN-treinstellen

Bericht door giuseppe »

Joris schreef:Hallo,
giuseppe schreef:^^Die afdekplaten gaan er nog wel komen. Bij testritten is het makkelijker om ze er niet op te hebben.
Bij Transregio staan die er anders ook niet op...
En die stellen rijden wel al in gewone dienst...
Groeten,
Joris De Mol
Je hebt inderdaad gelijk, ziet er onaf uit.

Bij het SLT materieel van Siemens/Bombardier zijn ze er wel pas opgekomen na de testperiode.
Zonder: http://www.mp-produktie.nl/images-2008- ... %20(2).jpg
Met: http://www.reisthijs.nl/afb/02-2009/7335-SLT.jpg
Plaats reactie