Joris schreef:Hallo,
msts.be schreef:
Dan zullen ze wel het koninklijk ICRm rijtuig van stal halen en een 13 ervoor plakken ..
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Is dat rijtuig intussen niet al lang verkocht aan ACTS dat het als kantoor gebruikt?
Groeten,
Joris De Mol
Nee , het is NedTrain (dat is de organisatie die de treinen van de NS en de meeste Nederlandse privé-maatschappijen onderhoudt) dat voor een tijdje een ICR-rijtuig huurde en als kantoorrijtuig gebruikte , daarna is het rijtuig terug naar NS gegaan en is het gereviseerd geweest in een ICRm rijtuig.Voor de freaks onder ons : het betrof het rijtuig met het volgende UIC-nummer : 50 84
82-70 001-2 (voor de verbouwing) , 50 84
82-70 999-7 (tijdens de verhuur aan NedTrain) , en 50 84
29-70 496-0 (na de revisie als ICRm).De info daarrond vindt men
hier ..
Nu even terug naar topic : als men zegt dat men "een bestaand koninklijk rijtuig gaat gebruiken" , kan het dan niet zijn dat men idd. het koninklijke ICRm rijtuig zal gebruiken ? Soms gebruikt men het rijtuig wel eens , tijdens Koniginnedag of toevallig een reis naat het buitenland die met de trein kan gemaakt worden en niet te ver is , maar voor de resterende 99% staat dat rijtuig voor niets te lanterfantelen in Zwolle (dat is de depot van het rijtuig).
Het is RIC-toegelaten én heeft een meerspanningsvoeding , dus dat kan het probleem niet zijn .. het kan máár 160 , maar ik zie niet in waarom het rijtuig op een HSL moet .. als men dan de uitstap naar Luik plant , zal het in ieder geval niet over L2 kunnen , althans met dit rijtuig toch niet .. met I11 das een andere zaak ..
Maar ja , we liggen weer teveel geruchten te verspreiden in plaats van ons te baseren op meer realistische gegevens , we zullen wel zien wat het wordt ..