GEN-treinstellen

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
kika
Berichten: 2861
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: GEN-treinstellen

Bericht door kika »

groentje schreef:Niettemin is ook in een stoptrein enige afscherming tussen zitplaatsen en buiten best welkom; net zeker in een stoptrein, die om de 5 minuten stopt en de deuren wagenwijd opengooit, zou ik zelfs zeggen. al zou ik dan eerder voor klapdeurtjes gaan, in elk geval deuren die vlot opengaan, inderdaad om de doorstroming niet teveel te belemmeren.
Enige afscherming is er zeker: deuren gaan enkel open/dicht als er ook effectief mensen door die specifieke deur gaan. Er zijn plastic panelen tussen de stoelen direct aan de deur, het gangpad is wel vrij. Dat scheelt toch al een groot stuk. Enkel bij het multifunctionele gedeelte heb je die niet.
kika
Berichten: 2861
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: GEN-treinstellen

Bericht door kika »

Marianne schreef:ik ben niet zo voor afzonderlijke coupe's, omdat dit trouwens in Nederland ook niet te vinden is
Zijn de IC K's weer buiten dienst? :cry:
AlexNL
Berichten: 2195
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: GEN-treinstellen

Bericht door AlexNL »

ICK is al sinds april 2009 buiten dienst, het ICL is niet veel later terzijde gegaan. Tijdens vorige winter heeft het ICL een paar weken rondgereden om defecte treinen te vervangen (veel VIRM ging stuk door de sneeuw) maar inmiddels is al het ICL alweer terug naar Duitsland gegaan, een deel van het ICL-park is zelfs alweer verhuurd aan de ÖBB! ICK staat verspreid door het land weg te roesten op opstelterreinen, wachtend op een koper of de sloophamer.

Het enige Nederlandse materieel waar je nog coupé's hebt is de eerste klasse van wat ICM en ICRm.
dentheo
Berichten: 8183
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: GEN-treinstellen

Bericht door dentheo »

kika schreef:
groentje schreef:Niettemin is ook in een stoptrein enige afscherming tussen zitplaatsen en buiten best welkom; net zeker in een stoptrein, die om de 5 minuten stopt en de deuren wagenwijd opengooit, zou ik zelfs zeggen. al zou ik dan eerder voor klapdeurtjes gaan, in elk geval deuren die vlot opengaan, inderdaad om de doorstroming niet teveel te belemmeren.
Enige afscherming is er zeker: deuren gaan enkel open/dicht als er ook effectief mensen door die specifieke deur gaan.
En sluiten ze "spontaan" na 20 seconden zoals in Zwitserland ?
Theo
Groeten vanop de Heide
kika
Berichten: 2861
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: GEN-treinstellen

Bericht door kika »

dentheo schreef:En sluiten ze "spontaan" na 20 seconden zoals in Zwitserland ?
Er is mij verteld van wel, ik meen me zelfs te herinneren dat dat in één of ander persbericht stond. Of het na 20 seconden is, of na 17,5 stond er weliswaar niet bij. Vermoed dat er gewoon een sensor is en als X-tijd er niemand is gepasseerd de deur weer dicht gaat. Redelijk eenvoudig systeem maar maakt wel een wereld van verschil.

Ik ben in ieder geval benieuwd naar de eerste keer dat ik er in ga zitten wanneer ze in bedrijf zijn. En ik moet o.a. Steven gelijk geven dat ik beter nog even wacht met (ver)oordelen. Mijn eerste indruk is een positieve, maar ik begin verwend te geraken met modern materieel...
melle

Re: GEN-treinstellen

Bericht door melle »

kika schreef:
dentheo schreef:En sluiten ze "spontaan" na 20 seconden zoals in Zwitserland ?
Er is mij verteld van wel, ik meen me zelfs te herinneren dat dat in één of ander persbericht stond. Of het na 20 seconden is, of na 17,5 stond er weliswaar niet bij. Vermoed dat er gewoon een sensor is en als X-tijd er niemand is gepasseerd de deur weer dicht gaat. Redelijk eenvoudig systeem maar maakt wel een wereld van verschil.

Ik ben in ieder geval benieuwd naar de eerste keer dat ik er in ga zitten wanneer ze in bedrijf zijn. En ik moet o.a. Steven gelijk geven dat ik beter nog even wacht met (ver)oordelen. Mijn eerste indruk is een positieve, maar ik begin verwend te geraken met modern materieel...
En maar goed ook dat het is, door het ontbreken van tussendeuren zou het in de winter echt rampzalig worden..
Plaats reactie