IC/IR2007

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Miljaarde

Bericht door Miljaarde »

Teach2 schreef:
Het is gewoon de zoveelste belangengroep in de rij. Dit zijn gewoon reizigersvakbonden. En als je het niet hebt voor vakbonden, dan moet je consequent zijn en zeggen: Ook deze vakbond verdedigt een belang (niet eens het algemene, want niet iedereen neemt de trein) en is vaak zeurderig en klagerig.
Een paar punten:

-Ik weet niet waar je het idee vandaan haalt dat ik 'het niet voor de vakbonden heb', want daar heb ik mij hier op het forum nooit over uitgesproken;
-Natuurlijk is dit een belangenvereniging. Heeft iemand dat hier ooit ontkend misschien? En natuurlijk verdedigen zij niet het 'algemeen belang', zij verdedigen de belangen van de treinreizigers op de lijn Turnhout-Brussel. Is daar iets mis mee misschien? Zijn hun eisen onredelijk? Zijn ze onrealistisch? Ik dacht het niet nee...
-En ja, ze komen soms 'zeurderig en klagerig' over in onze ogen, maar dat is iets wat je over zowat alle belangenverenigingen kan zeggen, tot en met de vakbonden. Dat maakt de problemen die ze aankaarten echter niet minder echt, en niet minder nijpend.
na wat hier gebeurd is met diene mail hebben ze hier alleszins geen al te best imago peins ik...
Laat ons wat dat betreft niet vergeten dat dit ook erg snel door hen werd rechtgezet, én dat ze ook onmiddellijk hun fout openlijk hebben toegegeven, iets wat in deze tijd erg uitzonderlijk is geworden.
1)sorry, je hebt dit inderdaad nooit gezegd. Ik bedoelde het dan ook meer als algemene reactie en niet meteen als reactie op uw post. Ik was niet duidelijk genoeg...
2)Er is niks mis met belangenverenigingen, ik ben zelf lid van 1. Maar wat ik niet oke vind, dat is dat nmbs nu meer aandacht zou gaan besteden aan de Antwerpse Kempen, alleen omdat zij het hardst roepen... Natuurlijk gun ik hen een vlotte verbinding Maar ook elders zullen er wel problemen zijn... en die problemen moeten even belangrijk zijn...
3)Vanaf heden zwijg ik want heb hier in wezen weinig mee te maken, behalve dan dat ik werk bij de nmbs.

4)je hebt gelijk als je zegt dat het een verdienste is als men zijn fout toegeeft...
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22579
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

voila dat is wa mij het meeste stoort, ze roepen zo luid alsof er op andere plaatsen in het land geen problemen zijn alsof zij alleen een probleem hebben (waarmee ik niet zeg dat er geen is), maar als ik hen was tracht ik gewoon meerdere groepen bij elkaar te brengen ipv ieder voor zich (elke regio of in dit geval lijn) bezig te zijn met zijn probleem
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5301
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Bericht door overweg13 »

Wover schreef: 6 M5 = 6 * 200 plaatsen = 1200 plaatsen, waarvan 1000 tweede klasse ;)
4 breaks = 4 * 222 plaatsen = 888 plaatsen tweede klasse en 128 eerste lmasse
Ho, ho, don't overdo it, dear Wover: een M5 biedt 146 plaatsen in een B-tijtuig, 142 in een A-rijtuig en nog eens 118 in het stuurstandrijtuig. Een trein met 6 rijtuigen biedt dus 848 zitplaatsen in tweede klasse, dat zijn er 40 minder dan de 4 breaks. Toch denk ik persoonlijk dat je in de M5 wel degelijk 848 volwaardige plaatsen hebt, terwijl die 888 plaatsen in 4 breaks eerder theorie zijn door de 3+2 indeling.
Met vriendelijke groet

overweg13
Teach2
Berichten: 418
Lid geworden op: 10 jul 2006, 16:25

Bericht door Teach2 »

voila dat is wa mij het meeste stoort, ze roepen zo luid alsof er op andere plaatsen in het land geen problemen zijn alsof zij alleen een probleem hebben
Ik denk dat het probleem voor hen wel iets nijpender is dan voor vele anderen, aangezien er maar een enkele trein is naar Turnhout, en er dus geen alternatieven zijn. En hen kwalijk nemen dat ze luid roepen? Komaan zeg, wat moeten ze dan doen? Het eens vriendelijk vragen? Het was pas toen ze luid begonnen te roepen, en persaandacht kregen, dat de NMBS begon te luisteren en hun probleem serieus begon te nemen.

Andere actiegroepen, als die er zijn, kunnen hier juist een voorbeeld aan nemen.
Miljaarde

Bericht door Miljaarde »

Teach2 schreef:
voila dat is wa mij het meeste stoort, ze roepen zo luid alsof er op andere plaatsen in het land geen problemen zijn alsof zij alleen een probleem hebben
Ik denk dat het probleem voor hen wel iets nijpender is dan voor vele anderen, aangezien er maar een enkele trein is naar Turnhout, en er dus geen alternatieven zijn. En hen kwalijk nemen dat ze luid roepen? Komaan zeg, wat moeten ze dan doen? Het eens vriendelijk vragen? Het was pas toen ze luid begonnen te roepen, en persaandacht kregen, dat de NMBS begon te luisteren en hun probleem serieus begon te nemen.

Andere actiegroepen, als die er zijn, kunnen hier juist een voorbeeld aan nemen.
Gent-moeskroen 1 trein per uur
gent eeklo 1 trein per uur
gent de panne 1 trein per uur

er zullen nog wel vele andere voorbeelden zijn... Als je nu alleen turnhout-brussel op 2 treinen per uur zou brengen, hoe moeten de mensen die deze verbindingen nodig hebben zich dan wel voelen? Nogmaals, ik gun u die 2 treinen per uur, maar dan voor iedereen, en niet alleen de provincie antwerpen en omstreken....

mvg
Wover

Bericht door Wover »

overweg13 schreef:
Wover schreef: 6 M5 = 6 * 200 plaatsen = 1200 plaatsen, waarvan 1000 tweede klasse ;)
4 breaks = 4 * 222 plaatsen = 888 plaatsen tweede klasse en 128 eerste lmasse
Ho, ho, don't overdo it, dear Wover: een M5 biedt 146 plaatsen in een B-tijtuig, 142 in een A-rijtuig en nog eens 118 in het stuurstandrijtuig. Een trein met 6 rijtuigen biedt dus 848 zitplaatsen in tweede klasse, dat zijn er 40 minder dan de 4 breaks. Toch denk ik persoonlijk dat je in de M5 wel degelijk 848 volwaardige plaatsen hebt, terwijl die 888 plaatsen in 4 breaks eerder theorie zijn door de 3+2 indeling.
ah op belrail stond 148 + 60, vond het al raar waar ze die 60 vandaan zouden halen :P
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5301
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Bericht door overweg13 »

Wover schreef:
ah op belrail stond 148 + 60, vond het al raar waar ze die 60 vandaan zouden halen :P
Vermoedelijk zijn die 60 staabplaatsen.
Met vriendelijke groet

overweg13
Wover

Bericht door Wover »

overweg13 schreef:
Wover schreef:
ah op belrail stond 148 + 60, vond het al raar waar ze die 60 vandaan zouden halen :P
Vermoedelijk zijn die 60 staabplaatsen.
Nombre de places assises
Bdx: 118 (+3) + 60 ou 118 + 71
A: 142 + 60
B: 146 + 60
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5301
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Bericht door overweg13 »

Wover schreef:
overweg13 schreef:
Wover schreef:
ah op belrail stond 148 + 60, vond het al raar waar ze die 60 vandaan zouden halen :P
Vermoedelijk zijn die 60 staabplaatsen.
Nombre de places assises
Bdx: 118 (+3) + 60 ou 118 + 71
A: 142 + 60
B: 146 + 60
Dan zal het wel een foutje zijn.
Met vriendelijke groet

overweg13
Teach2
Berichten: 418
Lid geworden op: 10 jul 2006, 16:25

Bericht door Teach2 »

Gent-moeskroen 1 trein per uur
gent eeklo 1 trein per uur
gent de panne 1 trein per uur
Hebben die treinen ook regelmatig te kampen met vertragingen tot een half uur en meer? Zijn die treinen tijdens de spits ook constant overbezet? Indien ja, dan houdt niets die mensen tegen om ook hun stem te verheffen, als zij zich slecht behandeld voelen. Het is toch maar al te gek dat we mensen nu al gaan verwijten dat ze voor hun eigen zaak opkomen.

Trouwens, de voorbeelden die je aanhaalt zijn niet meteen de beste: zowel Gent-Eeklo als Gent-De Panne hebben, naast de uurdienst, ook nog een piekuurtrein: zij hebben dus al wat dit actiecomité vraagt: 2 treinen per uur tijdens de piekuren.
Miljaarde

Bericht door Miljaarde »

zo staat het op de site bij de eisen mijnen besten:

-meer dan 1 trein per uur tussen de kempen en brussel, zeker in de spits.


En of er problemen zijn op de door mij aangehaalde verbindingen, weet ik niet.... Jij sluit het blijkbaar meteen uit, wil dit dan zeggen dat je dat bent gaan verifieren?
Teach2
Berichten: 418
Lid geworden op: 10 jul 2006, 16:25

Bericht door Teach2 »

meer dan 1 trein per uur tussen de kempen en brussel, zeker in de spits.
Zeker in de spits. Lijkt me duidelijk dat ze daar al meer dan vrede mee zouden nemen, zeker aangezien ze precies hetzelfde (halfuurfrequentie tijdens de spits) hier op de site nog eens herhalen.
En of er problemen zijn op de door mij aangehaalde verbindingen, weet ik niet.... Jij sluit het blijkbaar meteen uit, wil dit dan zeggen dat je dat bent gaan verifieren?
Welk gedeelte van 'indien ja' was te moeilijk geformuleerd in mijn vorige post?
Miljaarde

Bericht door Miljaarde »

Zelfs tijdens de spits kun je vanuit moeskroen maar 1 keer per uur naar Gent of brussel. Soit, Ik kan alleen maar een derde keer herhalen wat ik vind:
IK GUN U DIE EXTRA TREINEN MAAR DAN OOK IN ANDERE DELEN VAN HET LAND

Hopelijk dringt het nu door.
Miljaarde

Bericht door Miljaarde »

Teach2 schreef:
meer dan 1 trein per uur tussen de kempen en brussel, zeker in de spits.
Zeker in de spits. Lijkt me duidelijk dat ze daar al meer dan vrede mee zouden nemen, zeker aangezien ze precies hetzelfde (halfuurfrequentie tijdens de spits) hier op de site nog eens herhalen.
En of er problemen zijn op de door mij aangehaalde verbindingen, weet ik niet.... Jij sluit het blijkbaar meteen uit, wil dit dan zeggen dat je dat bent gaan verifieren?
Welk gedeelte van 'indien ja' was te moeilijk geformuleerd in mijn vorige post?

het woord indien ken ik niet. als jij denkt dat ik geen tegenstrijdigheden zou kunnen vinden in wat jij hier allemaal neerzet, beoefen dan eens de kunst van de zelfkritiek. WIETIE
nicken

Bericht door nicken »

:shock:
Plaats reactie