IC/IR2007

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Teach2
Berichten: 418
Lid geworden op: 10 jul 2006, 16:25

Bericht door Teach2 »

Oh, 'doordringen' hoeft het niet, maar laat me daarop reageren met een maar al te veel waarheid bevattend cliché:

Wat er op andere plaatsen misloopt mag niet als excuus worden gebruikt voor wat er misloopt of ontbreekt op de treinen naar Turnhout. En dat lijkt me nu net te zijn wat jij doet: als het ergens anders niet gebeurt, dan 'mag' het daar ook niet.

Zo komen we natuurlijk nooit ergens.

En trouwens, je moet mij niks 'gunnen', ik heb niks met dat actiecomité te maken, ik neem die trein niet eens.
het woord indien ken ik niet. als jij denkt dat ik geen tegenstrijdigheden zou kunnen vinden in wat jij hier allemaal neerzet, beoefen dan eens de kunst van de zelfkritiek. WIETIE
Ik wacht vol ongeduld op één enkele tegenstrijdigheid in wat ik hier gepost heb. En als je het woord 'indien' niet kent, dan kan ik je ten stelligste een woordenboek aanraden.
Miljaarde

Bericht door Miljaarde »

Teach2 schreef:Oh, 'doordringen' hoeft het niet, maar laat me daarop reageren met een maar al te veel waarheid bevattend cliché:

Wat er op andere plaatsen misloopt mag niet als excuus worden gebruikt voor wat er misloopt of ontbreekt op de treinen naar Turnhout. En dat lijkt me nu net te zijn wat jij doet: als het ergens anders niet gebeurt, dan 'mag' het daar ook niet.

Zo komen we natuurlijk nooit ergens.

En trouwens, je moet mij niks 'gunnen', ik heb niks met dat actiecomité te maken, ik neem die trein niet eens.
zet uw bolhoed maar op meneertje, daar staat hij het best op zijn plaats. Alle plaatsen in dit land zouden moeten even bereikbaar zijn, ik vind dat het eerlijkst.... Voor de rest kun je uw cliche net zo goed omdraaien: Als er op de lijn naar turnhout iets gebeurt en men legt meer treinen in, dan zullen andere delen van het land OOK eisen gaan stellen...

En dan is er ook nog een ander cliche: de mondigste krijgt het meest...
Teach2
Berichten: 418
Lid geworden op: 10 jul 2006, 16:25

Bericht door Teach2 »

Als er op de lijn naar turnhout iets gebeurt en men legt meer treinen in, dan zullen andere delen van het land OOK eisen gaan stellen...
De mensen van dit actiecomité vragen wat de meeste anderen AL HEBBEN.
Miljaarde

Bericht door Miljaarde »

Teach2 schreef:
Als er op de lijn naar turnhout iets gebeurt en men legt meer treinen in, dan zullen andere delen van het land OOK eisen gaan stellen...
De mensen van dit actiecomité vragen wat de meeste anderen AL HEBBEN.
Ik ben een leek, maar op site nmbs vond ik het volgende: treinen van brussel centraal naar Turnhout:
vertrek 16u17 aankomst 17u27
16u25 18u05
16u39 18u05
17u17 18u27

Dat is toch te beschouwen (in theorie) als een extra trein tijdens de spits? Of zie ik weer iets over het hoofd?
Wover

Bericht door Wover »

Miljaarde schreef:
Teach2 schreef:
Als er op de lijn naar turnhout iets gebeurt en men legt meer treinen in, dan zullen andere delen van het land OOK eisen gaan stellen...
De mensen van dit actiecomité vragen wat de meeste anderen AL HEBBEN.
Ik ben een leek, maar op site nmbs vond ik het volgende: treinen van brussel centraal naar Turnhout:
vertrek 16u17 aankomst 17u27
16u25 18u05
16u39 18u05
17u17 18u27

Dat is toch te beschouwen (in theorie) als een extra trein tijdens de spits? Of zie ik weer iets over het hoofd?
Inderdaad, dat vind ik ook, maar er zijn denk ik maar weinig reizigers die weten dat ze in de spits ook via Antwerpen kunnen gaan.

Maar er is daar maar 5 minuutjes overstaptijd, en in de spits van brussel naar antwerpen zal ook wel geen pretje zijn.
Teach2
Berichten: 418
Lid geworden op: 10 jul 2006, 16:25

Bericht door Teach2 »

Dat is toch te beschouwen (in theorie) als een extra trein tijdens de spits?
Niet echt een realistisch alternatief. Met de eerste (16.25) ben je een volledig half uur langer onderweg, en met de tweede moet je twee keer overstappen met telkens slechts 5 en 6 minuten. Eén van die treinen met vertraging, en je staat daar...

Eens het uitwijspoor tussen Herentals en Turnhout er is, moeten er toch mogelijkheden zijn zou ik denken. Een extra piekuurtrein door de Brusselse noord-zuid sturen zal waarschijnlijk niet haalbaar zijn (die zit nu al eivol tijdens de spits) maar een piekuurtrein tot Mechelen moet toch te doen zijn? Daar is voldoende mogelijkheid om over te stappen op een trein richting Brussel. In geval van vertraging moet je daar ook nooit lang op een volgende trein wachten, en beperk je de 'schade' serieus. Lijkt mij dat zoiets toch te doen moet zijn, niet?
bartolomew
Berichten: 63
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:39
Locatie: Turnhout

Bericht door bartolomew »

Inderdaad een beetje realist blijven he. Een half uur langer rijden is geen altrenatief. Vergeet ook niet dat Turnhout op Vlaams niveau als centrumstad wordt aanzien er er daar dus wordt gesteld dat er een degelijk openbaar vervoer mogelijk is. 1 trein per uur naar Brussel is niet voldoende. Zeker gezien er GEEN trein naar A'pen is, tenzij 2 treintjes in de spits. Is het zo veel gevraagd om 2 treinen in te leggen van en naar Turnhout zodat een minimale vertraging buiten de spits niet meteen een uur wachten betekent. Het is trouwens ook compleet van de pot gerukt om Turnhout-Brussel met Gent-Moeskroen te vergelijken. Ik ben wel eens benieuwd naar de verplaatsingsbehoefte tussen deze 2 steden, zeker vergeleken met die tussen Turnhout en Brussel/Anwerpen.
Miljaarde

Bericht door Miljaarde »

bartolomew schreef:Inderdaad een beetje realist blijven he. Een half uur langer rijden is geen altrenatief. Vergeet ook niet dat Turnhout op Vlaams niveau als centrumstad wordt aanzien er er daar dus wordt gesteld dat er een degelijk openbaar vervoer mogelijk is. 1 trein per uur naar Brussel is niet voldoende. Zeker gezien er GEEN trein naar A'pen is, tenzij 2 treintjes in de spits. Is het zo veel gevraagd om 2 treinen in te leggen van en naar Turnhout zodat een minimale vertraging buiten de spits niet meteen een uur wachten betekent. Het is trouwens ook compleet van de pot gerukt om Turnhout-Brussel met Gent-Moeskroen te vergelijken. Ik ben wel eens benieuwd naar de verplaatsingsbehoefte tussen deze 2 steden, zeker vergeleken met die tussen Turnhout en Brussel/Anwerpen.
hoe bedoel je geen trein naar antwerpen? vanuit Turnhout is er 1 per uur maar wel over te stappen in Lier. Vanuit Brussel elk half uur een trein naar antwerpen... Misschien is een p-trein naar mechelen de oplossing... Maar voor de nmbs is dit wel een precedent als ze zouden toegeven. Het is politiek en andere regios gaan ook iets willen, dan spreek ik nog niet over de Waalse provincies. Het argument van de verplaatsingsbehoefte gaat niet echt op als je bedenkt dat iemand uit pakweg Moeskroen (52000 inwoners waaronder veel nederlandstaligen en met rijsel in de buurt nog een extra miljoen inwoners) evenveel belastingen betaalt als iemand uit de regio Turnhout en dus recht heeft op even goede verbindingen. Je kiest nu eenmaal niet waar je geboren wordt.
Miljaarde

Bericht door Miljaarde »

Teach2 schreef:
Dat is toch te beschouwen (in theorie) als een extra trein tijdens de spits?
Niet echt een realistisch alternatief. Met de eerste (16.25) ben je een volledig half uur langer onderweg, en met de tweede moet je twee keer overstappen met telkens slechts 5 en 6 minuten. Eén van die treinen met vertraging, en je staat daar...

Eens het uitwijspoor tussen Herentals en Turnhout er is, moeten er toch mogelijkheden zijn zou ik denken. Een extra piekuurtrein door de Brusselse noord-zuid sturen zal waarschijnlijk niet haalbaar zijn (die zit nu al eivol tijdens de spits) maar een piekuurtrein tot Mechelen moet toch te doen zijn? Daar is voldoende mogelijkheid om over te stappen op een trein richting Brussel. In geval van vertraging moet je daar ook nooit lang op een volgende trein wachten, en beperk je de 'schade' serieus. Lijkt mij dat zoiets toch te doen moet zijn, niet?
Als er een extra p-trein zou worden ingelegd:Dan zijn de volgende vragen... met welk materieel (waar is er overschot, waar is er tekort), onder welke dienstregeling, met welke bestuurder, met welke treinwachter, enz......
turnhoutmanage

Bericht door turnhoutmanage »

Even ter info: Turnhout, Kasterlee, Herentals, Grobbendonk, Herenthout, Nijlen & Lier tellen samen meer dan 155.000 inwoners. Je moet er nog heel wat andere gemeenten bij gaan tellen om tot het echte cijfer te komen van mensen die afhankelijk zijn van één echte trein per uur. Ter info dus.
Miljaarde

Bericht door Miljaarde »

ik ben allang blij dat ik er niet hoef over te beslissen.... Je hebt ook een punt natuurlijk.
Teach2
Berichten: 418
Lid geworden op: 10 jul 2006, 16:25

Bericht door Teach2 »

Als er een extra p-trein zou worden ingelegd:Dan zijn de volgende vragen... met welk materieel (waar is er overschot, waar is er tekort), onder welke dienstregeling, met welke bestuurder, met welke treinwachter, enz......
Da's toch niet aan ons om uit te maken, of aan de mensen van het actiecomité. Dat zijn wat men in het Engels zo mooi noemt 'technicalities'. Da's aan de NMBS om uit te maken. En wat materieel betreft: de leveringen van de nieuwe serie M6 zullen wel wat ruimte creëren zeker?
Maar voor de nmbs is dit wel een precedent als ze zouden toegeven. Het is politiek en andere regios gaan ook iets willen, dan spreek ik nog niet over de Waalse provincies.
Sorry, maar nogmaals, dat is geen excuus. Als we op die manier gaan redeneren, dan komen we nooit ergens. Er is nu net een nieuwe snelle verbinding tussen Hasselt en Brussel (boog van Leuven), ook na lang protest van de reizigers van / naar Limburg. Hebben daar de andere regio's en provincies iets voor in de plaats 'gekregen'? En voor de nieuwe verbinding Leuven - luchthaven vorig jaar? Als we jouw redenering zouden doortrekken dan zouden de bochten van Nossegem en Leuven er nooit gekomen zijn.
bartolomew
Berichten: 63
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:39
Locatie: Turnhout

Bericht door bartolomew »

Dat zou dan wafelijzerpolitiek met meer dan 2 wafels zijn :wink:
Miljaarde

Bericht door Miljaarde »

De bochten van nossegem en van Leuven zijn er gekomen omdat er op Waals grondgebied ook toezeggingen zijn gebeurd, wees daar maar zeker van. Zo werkt het nu eenmaal bij een staatsbedrijf als de nmbs. De budgetten voor infrastructuur zijn verdeeld volgens een verdeelsleutel denk ik.
Je hoeft mijn redenering niet te volgen, want dan kom je inderdaad tot een karikatuur.Ik probeer het gewoon ook eens van een andere kant te bezien. En die is evenveel waard volgens mij. Misschien moeten de reizigers van extra treinen dan maar bijbetalen? Ofwel moet je de kosten verhalen door de algemene belastingen een beetje op te trekken?

Allez ja, men eist extra treinen, maar dat kost geld natuurlijk en zou dan ook eens graag horen of dat actiecomite een plan heeft om de meerkost op te vangen? Of ga je dan elders besparen? en zo ja, waar? Een groot deel van de reizigers naar Brussel spoort wellicht al op kosten van de werkgever of van de staat...
Teach2
Berichten: 418
Lid geworden op: 10 jul 2006, 16:25

Bericht door Teach2 »

Misschien moeten de reizigers van extra treinen dan maar bijbetalen? Ofwel moet je de kosten verhalen door de algemene belastingen een beetje op te trekken?
Je gaat dan uiteraard ook een toeslag vragen aan de reizigers tussen Leuven en Brussel, die sinds kort twee stoptreinen per uur hebben, en aan die tussen Luik en Brussel, die er ook een extra trein bijhebben, mag ik aannemen? Serieus, DIT is toch een grap? De NMBS wil de komende zes jaar het aantal reizigers met 25% zien toenemen. Welnu, daar ZULLEN extra treinen voor nodig zijn, zowel om die te kunnen vervoeren als om die te kunnen aantrekken.

En trouwens, volgens de site turnhoutmanage.be staat het kennelijk vandaag in Het Laatste Nieuws dat de NMBS een piekuurtrein overweegt eens de werken op de lijn Herentals - Turnhout klaar zijn.
Plaats reactie