L 162
-
Kulderzipken
-
Jonathan
volgens sommige waalse ministers welKulderzipken schreef:Er zullen toch altijd veel stukken bijblijven waar de trein zal moeten vertragen. Die bergen en dalen kan je niet zomaar opschuiven, tenzij je radicaal tewerk gaat als de Fransen met hun hogesnelheidslijnen. Maar ofdat de kost waard is....
maar in zwitserland passen ze sommige snelle lijnen toch ook mooi in de dalen, kan dat hier niet?
-
Bert
Afstand tussen seinen vergroten om op tijd te kunnen stoppen. Bij grote tijdsverschillen moet de dienstregeling een (beetje) aangepast worden.Jonathan schreef:Moet men eigenlijk voor op een lijn meer te kunnen rijden alleen maar de bovenleiding aanpassen of ook de rails?
En zijn er geen lijnen die eerder 160 km/h moeten hebben dan Lijn 162?
de rails op zich zijn geen probleem, maar de bochtstraal wel op sommige plekken. De bovenleiding op zich is ook goed genoeg volgens mij, alleen is de voeding op sommige plaatsen heel magertjes (en kunnen de treinen soms niet veel vermogen gebruiken).Jonathan schreef:Moet men eigenlijk voor op een lijn meer te kunnen rijden alleen maar de bovenleiding aanpassen of ook de rails?
En zijn er geen lijnen die eerder 160 km/h moeten hebben dan Lijn 162?
idd de bogen en het vermogen van de onderstations zijn momenteel het probleem voor de 160 samen met de afstand tussen de seinen, opgelet er zijn nog stukken op de 162 waar korte rails liggenShrek schreef:de rails op zich zijn geen probleem, maar de bochtstraal wel op sommige plekken. De bovenleiding op zich is ook goed genoeg volgens mij, alleen is de voeding op sommige plaatsen heel magertjes (en kunnen de treinen soms niet veel vermogen gebruiken).Jonathan schreef:Moet men eigenlijk voor op een lijn meer te kunnen rijden alleen maar de bovenleiding aanpassen of ook de rails?
En zijn er geen lijnen die eerder 160 km/h moeten hebben dan Lijn 162?
-
sable