Leo Pardon: "Bussen zijn soms beter dan een trein"

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
FLV-FGSP
Berichten: 1898
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:36
Locatie: Leuven

Bericht door FLV-FGSP »

Trainspotterke schreef:Vandaag stond er een artikel in Het Laatste Nieuws dat deze uitspraak van Leo Pardon ook wel eens negatieve gevolgen kan hebben voor de Bombardier-fabriek te Brugge.

Pardon haalt aan dat het GEN geen prioriteit is voor de NMBS, maar wel broodnodig voor Bombardier. Door uitstel van de bestelling van GEN-stellen zouden heel wat jobs kunnen sneuvelen. Bombardier heeft al eerder Europese fabrieken moeten sluiten omdat geplande bestellingen uitgesteld werden.

Bezint eer ge begint... :roll:
Het is niet de taak van de NMBS om de Bombardier-vestiging in Brugge in leven te houden.
nicken

Bericht door nicken »

Trainspotterke schreef:Vandaag stond er een artikel in Het Laatste Nieuws dat deze uitspraak van Leo Pardon ook wel eens negatieve gevolgen kan hebben voor de Bombardier-fabriek te Brugge.

Pardon haalt aan dat het GEN geen prioriteit is voor de NMBS, maar wel broodnodig voor Bombardier. Door uitstel van de bestelling van GEN-stellen zouden heel wat jobs kunnen sneuvelen. Bombardier heeft al eerder Europese fabrieken moeten sluiten omdat geplande bestellingen uitgesteld werden.

Bezint eer ge begint... :roll:
En zeggen dat alle afgestudeerden van Brugge eind juli een folderke kregen,met de vraag of je niet wou komen werken bij Bombardier,ben ik blij dat ik daar niet op ingegaan ben :shock:
heb eveens da artikel gelezen
Binnenkort staan ze buiten met hun vlaggen en met van die vuilniszakken aan,kza d'r nie ver van zitten :roll:
Miljaarde

Bericht door Miljaarde »

trainman schreef:
In die optiek ben ik ook een voorstander van een soort lightrail voor kleinere verbindingen
Maar Leo toch, dat bestaat al allemaal - kijk maar naar Duitsland, welke trein(stell)en er op hun lokale lijnen rijden. Waarom nooit eens iets dergelijks geprobeerd ?
Neen, liever ondingen als MW41 kopen en die dan laten rijden op lijnen als Gent-Eeklo, Aalst-Burst, .. Had daar dan al eens een lightrail op losgelaten, dan had je gezien wat het gaf.
Ach, de man wordt wat dement denk ik. Hoe zou je zelf zijn, eindelijk eens ne journalist over de vloer krijgen... Leoleoleo, curieus bazeke, koopt u nu maar dienen boot waar ge al jaren van droomt om met uw vrouwke de wereld mee rond te varen, gebt het verdiend!
nicken

Bericht door nicken »

Die nerd daar geeft schoon zijn centen verdient hè,jaren mensen voor de zot houden :shock:
Jongens,pak toch da statuair gedoe van hun af,contractje onbepaalde duur,gelijk bij een ander :lol:
Gebruikersavatar
Dieselfreak
Berichten: 2067
Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent

Re: Leo Pardon: "Bussen zijn soms beter dan een trein"

Bericht door Dieselfreak »

Nóg een nadeel van de vervanging van spoortrajecten door buslijnen: soms moet je voor dezelfde verplaatsing méér betalen. Gisteren ben ik van Kortrijk naar Bastogne geweest. Ik gebruikte de rail pass voor het treintraject Kortrijk-Libramont. Voor het bustrjact Libramont-Bastogne moest ik 2 keer 3,90 € betalen, dus 7,80 € extra! Nog niet zo lang geleden reed er nog een trein tussen Libramont en Bastogne, was dat nu nog zo, dan hoefde ik niet extra te betalen voor TEC!
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
FLV-FGSP
Berichten: 1898
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:36
Locatie: Leuven

Re: Leo Pardon: "Bussen zijn soms beter dan een trein"

Bericht door FLV-FGSP »

Je had ook Bastogne mogen invullen, op de treinvervangende bus worden uiteraard treintickets aanvaard. Dit staat in het spoorboekje en als je op http://www.nmbs.be de prijs Kortrijk - Bastenaken opvraagt, krijg je die gewoon.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22579
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Leo Pardon: "Bussen zijn soms beter dan een trein"

Bericht door Steven »

euh extra betalen voor de tec? normaal mag en kan je een treinticket kopen naar Bastogne (Nord), station staat nog steeds officieel in de lijst der bestemmingen.
Even een test gedaan op site nmbs.
Een weekendbiljet Merchtem Bastogne Nord kost u zo 20,20 euro, uw treinticket is dus geldig op die bus. Is ook de enige bus waarvan je de dienstregeling zal terugvinden in het spoorboekje. Libramon Bastogne L163.
Gebruikersavatar
Dieselfreak
Berichten: 2067
Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent

Re: Leo Pardon: "Bussen zijn soms beter dan een trein"

Bericht door Dieselfreak »

Verdorie, had ik het maar geweten!!

Maar enfin, ik weet nu weer wat meer.
Steven schreef:Een weekendbiljet Merchtem Bastogne Nord kost u zo 20,20 euro, uw treinticket is dus geldig op die bus.
Ik ga wel met een rail-pass. Is die ook geldig op de bus als je er "bastogne" op invult?
Steven schreef:Is ook de enige bus waarvan je de dienstregeling zal terugvinden in het spoorboekje. Libramon Bastogne L163.
Er zijn dus geen andere zulke plaatsen in Wallonië?
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Bartjedj

Re: Leo Pardon: "Bussen zijn soms beter dan een trein"

Bericht door Bartjedj »

- Bastogne is een officiëel NMBS-station, dus de Rail-Pass is geldig.

- Neen, dit is een unieke situatie in België. Te wijten aan het 'tijdelijk buiten dienst zijn' van L163 tgv de slechte staat van het spoor.

BDJ
Gebruikersavatar
Dieselfreak
Berichten: 2067
Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent

Re: Leo Pardon: "Bussen zijn soms beter dan een trein"

Bericht door Dieselfreak »

Bartjedj schreef:- Neen, dit is een unieke situatie in België. Te wijten aan het 'tijdelijk buiten dienst zijn' van L163 tgv de slechte staat van het spoor.
Tijdelijk? Zijn er plannen ooit nog treinen daarop te laten rijden? Of moet je dat met een korreltje zout nemen?
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Bartjedj

Re: Leo Pardon: "Bussen zijn soms beter dan een trein"

Bericht door Bartjedj »

Tijdelijk op papier, dus neem dat maar met een hele oceaan zout.
Toen de lijn in 1993 gesloten wordt, was er nog kans op herindienstname. Maar ondertussen is de bus sneller dan de trein vroeger, en het spoor is er ook niet op verbeterd. Dus waarschijnlijk rijdt daar nooit meer een trein...

BDJ
Stevie Wonder

Re: Leo Pardon: "Bussen zijn soms beter dan een trein"

Bericht door Stevie Wonder »

Is het spoor daar trouwens niet opgebroken in Bastogne?
Gebruikersavatar
Dieselfreak
Berichten: 2067
Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent

Re: Leo Pardon: "Bussen zijn soms beter dan een trein"

Bericht door Dieselfreak »

Nee, dat spoor bestaat wel degelijk nog. Ik heb het zelf gezien eergisteren.
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
treinbruno
Berichten: 2405
Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
Locatie: Singapore

Re: Leo Pardon: "Bussen zijn soms beter dan een trein"

Bericht door treinbruno »

demm :evil:

als libramont-bastogne nog een NMBS lijntje is heb ik toch niet alle NMBS lijntjes in belgie gedaan :twisted:
moet ik dringend eens daar heen :mrgreen:
Afbeelding
groentje
Berichten: 7305
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Leo Pardon: "Bussen zijn soms beter dan een trein"

Bericht door groentje »

Het is een gewone TEC-bus, hoor. Alleen is je kaartje er ook geldig.

En heb je ook alle verbindingsbogen gedaan? De 161 tot in Schaarbeek gedaan, bijvoorbeeld?
Plaats reactie