activiteit lijn 4 brecht

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
henk22

Re: activiteit lijn 4 brecht

Bericht door henk22 »

Jammer alleen door de weeks. Of wordt er in het weekend voorlopig proefgereden?
Lijkt me trouwens sterk dat deze dienstregeling in stand blijft tot in 2010. Het station Noorderkempen is helemaal niet gebouwd om als eindstation te funtioneren, het hoofdspoor moet in de rijrichting Antwerpen steeds gekruist worden, niet echt gebruikelijk op een HSL. En er ligt ook een overbodig perron aan de zuidzijde .
Oplossing is doorrijden naar Breda.
rds

Re: activiteit lijn 4 brecht

Bericht door rds »

1 trein per uur. Ik hoop maar dat de verbinding van Brussel naar Noorderkempen goed zal verlopen. Ik zie het al gebeuren. De trein vertrekt naar Brecht om 16u02, die van brussel komt aan om 16u04. Daar sta je dan een uur te koekeloeren.
dentheo
Berichten: 8183
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: activiteit lijn 4 brecht

Bericht door dentheo »

henk22 schreef:Jammer alleen door de weeks. Of wordt er in het weekend voorlopig proefgereden?
Lijkt me trouwens sterk dat deze dienstregeling in stand blijft tot in 2010. Het station Noorderkempen is helemaal niet gebouwd om als eindstation te funtioneren, het hoofdspoor moet in de rijrichting Antwerpen steeds gekruist worden, niet echt gebruikelijk op een HSL. En er ligt ook een overbodig perron aan de zuidzijde .
Oplossing is doorrijden naar Breda.
Vraagt dubbel zoveel materieel en personeel....
Theo
Groeten vanop de Heide
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: activiteit lijn 4 brecht

Bericht door Shrek »

eens er nieuwe stellen geleverd worden zullen ze wel verder doorrijden (breda of den haag). maar met slechts 3 locomotieven en een handjevol I11 rijtuigen lukt dat natuurlijk niet :wink: Ik denk trouwens dat met slechts 1 IC per uur en een thalys om de 2 uur er geen probleem is om het hoofdspoor over te steken hoor :P
asierts

Re: activiteit lijn 4 brecht

Bericht door asierts »

[quote="dentheo"][quote="henk22"]
Lijkt me trouwens sterk dat deze dienstregeling in stand blijft tot in 2010. Het station Noorderkempen is helemaal niet gebouwd om als eindstation te funtioneren, het hoofdspoor moet in de rijrichting Antwerpen steeds gekruist worden, niet echt gebruikelijk op een HSL. En er ligt ook een overbodig perron aan de zuidzijde .
Oplossing is doorrijden naar Breda.[/quote]
Vraagt dubbel zoveel materieel en personeel....[/quote]

Maar het levert waarschijnlijk ook dubbel zoveel reizigers op


Groeten,
Arco
rds

Re: activiteit lijn 4 brecht

Bericht door rds »

Dat het volk gaat trekken staat vast. Heb van de week nog in de krant gelezen, iemand die een oude maalderij hier in Brecht ging ombouwen naar kantoorruimtes en als er genoeg volk met de trein komt werken gingen ze zelfs busjes inleggen...

http://www.gva.be/Antwerpen/2960/artike ... 0E6E5E652}

Code: Selecteer alles

Wanneer veel werknemers met de trein blijken te komen, lassen we een pendelbusje in. De rest krijgt een parkeerplaats aan het water.
Bartjedj

Re: activiteit lijn 4 brecht

Bericht door Bartjedj »

Twintig miljoen euro voor lege trein?

Gepubliceerd: 7 oktober 2008

BRUSSEL - Nederland wil graag een hogesnelheidsverbinding over het spoor van Brussel via Breda naar Den Haag. Maar bij de NMBS willen ze niet weten van zo'n verlieslatend plan. De bevoegde ministers zoeken een uitweg. Dat schrijven Gazet van Antwerpen en Het Belang van Limburg.

De Nederlanders vroegen compensaties om in te stemmen met de uitdieping van de Westerschelde. Eén eis betrof een hst-verbinding Brussel-Breda-Den Haag. Toenmalig minister Johan Vande Lanotte stemde daarmee in.

Maar de NMBS werkt niet mee. De spoorwegen krijgen géén subsidies voor internationale verbindingen. Die moeten zelfbedruipend zijn. En de NMBS heeft uitgerekend dat een hst-lijn Brussel-Breda-Den Haag niet rendabel te krijgen is, zeker niet wanneer men daarvoor een bijkomend treinstel van 20 miljoen euro moet kopen.

Bij de Belgische spoorwegen blijven ze herhalen dat ze pas willen meewerken wanneer ze gecompenseerd worden voor het verlies. De Nederlanders blijven ondertussen aandringen op de realisatie van de verbinding. Deze week is er overleg tussen de administraties van beide landen.

Bron: De Standaard Online
K V B
Berichten: 3328
Lid geworden op: 30 jun 2006, 13:20
Locatie: Wengwald, Zwitserland

Re: activiteit lijn 4 brecht

Bericht door K V B »

Bartjedj schreef:
Maar de NMBS werkt niet mee. De spoorwegen krijgen géén subsidies voor internationale verbindingen. Die moeten zelfbedruipend zijn. En de NMBS heeft uitgerekend dat een hst-lijn Brussel-Breda-Den Haag niet rendabel te krijgen is, zeker niet wanneer men daarvoor een bijkomend treinstel van 20 miljoen euro moet kopen.
Kunnen ze hiervoor niet gewoon een paar I11 stammen voor gebruiken, en de dienst in het binnenlandse verkeer integreren? Dan hoeft enkel het stukje Brecht - Breda nog zelfbedruipend te zijn, en het lijkt me dat de extra kost hiervan relatief klein zal zijn.
AlexNL
Berichten: 2195
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: activiteit lijn 4 brecht

Bericht door AlexNL »

Over een tijdje verwacht ik dit bericht in de kranten:

Nederland neemt België over - NMBS genationaliseerd :lol:

Even serieus, dit is van den zotte. De Belgen zijn hiermee akkoord gegaan, dat deze route er zou komen, en dat zij een treinstel zouden kopen. Als de NMBS nu ineens terugkrabbelt, vind ik dat wij Nederlanders ook het recht hebben om de Westerschelde weer dicht te gooien.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22579
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: activiteit lijn 4 brecht

Bericht door Steven »

nog i11??? euh ze kunnen ni blijven toveren he met die rijtuigen
Bartjedj

Re: activiteit lijn 4 brecht

Bericht door Bartjedj »

KVB bedoelt net om de IR-s Noorderkempen door te linken met die verbinding. Dus dezelfde I11 als Noorderkempen :wink:

BDJ
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22579
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: activiteit lijn 4 brecht

Bericht door Steven »

voor heel die IR dienst gebruiken ze nu max 3 rijtuigen als je die gaat laten doorrijden heb je er een pak meer nodig en die zijn er niet op reserve zonder onderhoud in gedrang te brengen.
FLV-FGSP
Berichten: 1898
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:36
Locatie: Leuven

Re: activiteit lijn 4 brecht

Bericht door FLV-FGSP »

Er worden 30 I10-rijtuigen aangepast voor de dienst naar Brecht, da's genoeg om door te rijden naar Breda. Moeten ze alleen nog ergens stuurstanden regelen.
K V B
Berichten: 3328
Lid geworden op: 30 jun 2006, 13:20
Locatie: Wengwald, Zwitserland

Re: activiteit lijn 4 brecht

Bericht door K V B »

FLV-FGSP schreef:Er worden 30 I10-rijtuigen aangepast voor de dienst naar Brecht, da's genoeg om door te rijden naar Breda. Moeten ze alleen nog ergens stuurstanden regelen.
En als de NS nu ook nog wat materiaal in de pool gooien (dat anders toch op Den Haag - Breda nodig is) dan moet het toch mogelijk zijn.
Overigens, waarom ziet de NMBS een verbinding met Maastricht wel zitten, maar met Breda niet?
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Re: activiteit lijn 4 brecht

Bericht door Adler »

K V B schreef:Overigens, waarom ziet de NMBS een verbinding met Maastricht wel zitten, maar met Breda niet?
Wellicht omdat de IC naar Maastricht van Luik komt. Zowel Luik als de SNCB zijn PS-burchten.
Plaats reactie