Never ending story met HSL4

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22579
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Never ending story met HSL4

Bericht door Steven »

treinbruno schreef:ik herinner me nog dat ik vroeger als ik bij de TBG een kaartje kocht dat zo'n kaartje in bankkaartformaat met achteraan een DMT op was :)

zijn die er nog, of is het toeval dat ik vorige keer zo'n soort papieren kaartje van een rolletje kreeg, en sinds wanneer is dat?
dat eerste kaartje komt uit ivette, het tweede uit ibis (ivette bis), dus kortweg het eerste en tweede toestel dat de tbg's op zak hebben voor ticketverkoop
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22579
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Never ending story met HSL4

Bericht door Steven »

Bartjedj schreef:De kaartjes zijn vervangen door rolpapier bij de invoering van de Iris, de nieuwe handconsole van de TBG's.

BDJ
niet iris maar ibis, de r en de b staan nochtans ver genoeg van elkaar op uw klavier :-)
rvdborgt
Berichten: 4355
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Never ending story met HSL4

Bericht door rvdborgt »

Steven schreef:mmm raar, ze sluiten normaal altijd en overal een kwartier voor tijd al af, kwestie van binnen de voorziene werkuren al de kassa te maken, ze werken nergens tot de laatste minuut effectief. ik verbaas mij er dus over da ze daar in leuven een papierke voor gehangen hebben want uiteindelijk heb jij het over een kwartier verschil en ik over het sluiten van een loket voor een hele dag of ettelijke uren verschil.
Ik heb geen enkele reden om aan te nemen dat dat kwartier voortijdige sluiting dient om de kassa op te maken. Als ergens staat dat het loket tot een bepaalde tijd open is, dan moet dat niet een kwartier voor die tijd sluiten. De aangekondigde tijd dient overeen te komen met de werkelijke sluitingstijd. De openeningstijden van het loket hoeven dan ook niet overeen te komen met de werktijden van het loketpersoneel. Eerder niet, lijkt me, want zoals je zegt moet (o.a.) de kassa nog worden opgemaakt.
Feit blijft dat het loket dan dicht is op een tijdstip dat het volgens de gepubliceerde openingstijden open zou zijn.

Groetjes,
Rian
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22579
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Never ending story met HSL4

Bericht door Steven »

Dat kwartier voor tijd is om te voorkomen dat er na het effectief uur nog mensen moeten bediend worden. ik druk me misschien slecht uit, maar een kwartier voor einde (in brussel zuid en antwerpen centraal zie ik het toch zo gebeuren) beginnen ze af te sluiten zodanig dat tegen het effectief sluitingsuur de laatste persoon ook bediend is geweest. de rest is zoals je aangeeft.
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Re: Never ending story met HSL4

Bericht door Adler »

rvdborgt schreef: Als ergens staat dat het loket tot een bepaalde tijd open is, dan moet dat niet een kwartier voor die tijd sluiten. De aangekondigde tijd dient overeen te komen met de werkelijke sluitingstijd. De openeningstijden van het loket hoeven dan ook niet overeen te komen met de werktijden van het loketpersoneel. Eerder niet, lijkt me, want zoals je zegt moet (o.a.) de kassa nog worden opgemaakt.
Feit blijft dat het loket dan dicht is op een tijdstip dat het volgens de gepubliceerde openingstijden open zou zijn.
Daar ben ik het volledig mee eens.
In Mechelen is naast de gewone loketten ook een afzonderlijk kantoortje voor internationale reizen.
Ik heb het al dikwijls meegemaakt dat zelfs tot 30 minuten voor het aangekondigde sluitingsuur, de bediende de deuren sluit, de lichten uitdoet en vertrekt.
En dan is dat niet om 10 uur 's avonds als er niemand meer is, maar rond 6 uur.
Dan is er zelfs geen vodje papier en dat heeft dus niets met kassa's te maken.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22579
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Never ending story met HSL4

Bericht door Steven »

voor internationaal verkeer zijn er altijd andere openingsuren dan voor binnenlands verkeer, dit zou ter plaatse duidelijk moeten ophangen om welke uren het gaat. In het station van Arlon werken ze ook met zo een kleine ruimte voor dergelijke info en dar hangt aan het raam een (weliswaar al wat vergeeld) papier op met de juiste uren.
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Re: Never ending story met HSL4

Bericht door Adler »

Steven schreef:voor internationaal verkeer zijn er altijd andere openingsuren dan voor binnenlands verkeer, dit zou ter plaatse duidelijk moeten ophangen om welke uren het gaat. In het station van Arlon werken ze ook met zo een kleine ruimte voor dergelijke info en dar hangt aan het raam een (weliswaar al wat vergeeld) papier op met de juiste uren.
Dat is ook klaar en duidelijk aangegeven op het raam. Maar dikwijls vertrekt die bediende dus veel vroeger als aangegeven.
Ik heb het zo al meegemaakt dat mensen speciaal naar daar kwamen voor een reservering of zo en dan voor een gesloten deur staan.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22579
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Never ending story met HSL4

Bericht door Steven »

Ook bij onze noorderburen loopt het niet zoals gewenst. Op volgende url is er weer wat nieuws
http://www.nu.nl/news/1850006/11/Voorlo ... -Zuid.html
blijkbaar is de dwang van een minister toch niet voldoende om ook daar de treinen aan het rijden te krijgen.
AlexNL
Berichten: 2195
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: Never ending story met HSL4

Bericht door AlexNL »

Naar het schijnt zijn er ook geen deadlines gesteld, alleen maar 'inspanningsverplichtingen'.

Ofwel: AnsaldoBreda en Bombardier mogen nog gerust 10 jaar blijven prutsen, zolang ze af en toe iets kunnen melden, is het goed - en niets wat de Nederlandse overheid ertegen kan doen.

*hoopt dat AnsaldoGroningen snel failliet gaat en dat Siemens genereus wil inspringen met een setje reserve-Velaro's*
rds

Re: Never ending story met HSL4

Bericht door rds »

Iedere dag dat wij te laat zouden zijn met de bouw van de sporen moesten wij aan de Hollanders zoveel duizenden euros betalen. Maar van de leverancier van de treinstellen eisen ze dat niet. Welke prutsers stellen eigenlijk die contracten op?
Bartjedj

Re: Never ending story met HSL4

Bericht door Bartjedj »

Infrabel :wink:

BDJ
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22579
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Never ending story met HSL4

Bericht door Steven »

De "prutsers" die de contracten opstellen voor de lijn aan te leggen zijn niet dezelfde dan die dat het materieel bestellen. (om een deel van uw woorden hergebruiken)
Bartjedj

Re: Never ending story met HSL4

Bericht door Bartjedj »

Belangrijke evolutie in het dossier:
Info komt van het nederlands Railcam-forum.

Denemarken heeft zijn Ansaldo-bestelling ingetrokken. Hierdoor komt het voortbestaan van Ansaldo-Breda in gevaar, doordat zij deze order nodig hadden om financieel gezond te blijven. Zonder komt een faillissement zeer dichtbij.

Misschien is het zo slecht niet. Buiten een paar jaar extra vertraging (dan dienen de PRIO's voor iets :wink: ) betekent het misschien iets elegantere treinen... :lol:

Deze informatie is dus niet volledig bevestigd, valt onder 'rumours'.

BDJ
rvdborgt
Berichten: 4355
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Never ending story met HSL4

Bericht door rvdborgt »

Bartjedj schreef:Belangrijke evolutie in het dossier:
Info komt van het nederlands Railcam-forum.

Denemarken heeft zijn Ansaldo-bestelling ingetrokken. Hierdoor komt het voortbestaan van Ansaldo-Breda in gevaar, doordat zij deze order nodig hadden om financieel gezond te blijven. Zonder komt een faillissement zeer dichtbij.

Misschien is het zo slecht niet. Buiten een paar jaar extra vertraging (dan dienen de PRIO's voor iets :wink: ) betekent het misschien iets elegantere treinen... :lol:

Deze informatie is dus niet volledig bevestigd, valt onder 'rumours'.
Enig idee wat de bron hiervan is? Het zou me verbazen als de DSB-bestelling nu al geannuleerd zou zijn. Het ultimatum liep immers tot komend voorjaar. Ik neem het bericht in ieder geval met een flinke schep zout.

Groetjes,
Rian
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22579
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Never ending story met HSL4

Bericht door Steven »

tja als het waar is dan is da toch een zwaar kruis rond de hals van ansaldo breda
Plaats reactie