Graffiti werkgroep

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Dietrich

Re: Graffiti werkgroep

Bericht door Dietrich »

En hekken zijn weinig effectief. Maar ik ga er niet meer over uitwijden, cfr vorige posts.
b-loc
Berichten: 1233
Lid geworden op: 17 feb 2008, 12:09
Contacteer:

Re: Graffiti werkgroep

Bericht door b-loc »

Waar kun je eigenlijk terecht als je tips hebt?
HLE 2302
Berichten: 2628
Lid geworden op: 11 sep 2007, 12:51

Re: Graffiti werkgroep

Bericht door HLE 2302 »

maar over hekken kan er worden geklommen he ...

greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Gebruikersavatar
Bibke
Berichten: 2955
Lid geworden op: 02 aug 2006, 22:51
Locatie: Kaulille (Afkomstig van LPP)

Re: Graffiti werkgroep

Bericht door Bibke »

Er bestaan er ook waar je niet wilt over kruipen, hé.
Dat is een éénmalige dure kost. Bijkomend kan je die dubbel uitvoeren om waakhonden in te laten lopen.
Wij hebben er zulke op het werk en daar komt niemand over.
Ik ben abonnee van “OP DE BAAN”, U ook?
www.pfttsp.be
www.cfbocq.be
www.retrotrain.be
AfbeeldingAfbeelding
Dietrich

Re: Graffiti werkgroep

Bericht door Dietrich »

Bibke schreef:Er bestaan er ook waar je niet wilt over kruipen, hé.
Dat is een éénmalige dure kost. Bijkomend kan je die dubbel uitvoeren om waakhonden in te laten lopen.
Wij hebben er zulke op het werk en daar komt niemand over.
Zoals ik zie zie vorige posts... wat ga je doen met het materieel dat in de stations staat? Je kan gewoonweg niet elke plaats afsluiten, enkel de grootste depots gaat niet veel doen vrees ik. Als ze op de NZV kunnen rondlopen en graffiti spuiten zonder hinder dan kunnen ze ook in de kleinere stations geraken.
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Re: Graffiti werkgroep

Bericht door Adler »

Volgens mij hadden ze in het nieuwe materieel zoals de M6 toch gemakkelijk een alarmsysteem kunnen inbouwen dat in werking wordt gesteld als men het rijtuig op een zekere afstand nadert. Met de huidige technologie moet dat toch mogelijk zijn, heeft niemand daar dan ooit aan gedacht ?
Dat kan een geluidsalarm zijn, lichten die automatisch aangaan, een GSM-verbinding naar een centrale, enz.
Dat zou maar een fractie kosten van alle uitgaven die men nu heeft met die graffiti.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22551
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Graffiti werkgroep

Bericht door Steven »

Een naderingsalarm? Moet dat een verschil kunnen maken tussen personeel en vandalen? Want als dergelijke rijtuigen in Vorst staan dan loopt daar overdag en tijdens de nacht ook wel in bepaalde maten geregeld personeel rond. Staan dergelijke rijtuigen in Bundel Blaarmeersen in Gent dan zal er weer minder personeel zijn.
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Re: Graffiti werkgroep

Bericht door Adler »

Steven schreef:Een naderingsalarm? Moet dat een verschil kunnen maken tussen personeel en vandalen? Want als dergelijke rijtuigen in Vorst staan dan loopt daar overdag en tijdens de nacht ook wel in bepaalde maten geregeld personeel rond. Staan dergelijke rijtuigen in Bundel Blaarmeersen in Gent dan zal er weer minder personeel zijn.
Op plaatsen waar personeel aanwezig is, hoeft men het alarm niet aan te zetten.
Men kan ook een vertraging inbouwen dat het niet onmiddellijk wordt geactiveerd, maar dat moet toch kunnen.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22551
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Graffiti werkgroep

Bericht door Steven »

Dat is nu net het probleem, het is dagelijkse kost dat dergelijke rijtuigen van een nieuw laagje voorzien worden onder de neus van het personeel. Een half uurtje de rug keren naar zo een een reeks rijtuigen is voldoende. Die gasten kijken niet zo nauw hoor. Dag of nacht maakt niets uit, personeel aan of afwezig maakt ook niets uit. Dergelijke vormingen zijn meestal ook al van die grootorde dat je het alarm voldoende luid moet maken omdat iemand het zou horen als er dan toch net niemand in de buurt is als het afgaat. Wat met dieren? Vorst rijtuigen ligt net naast een containerpark, dit trekt enorm veel dieren aan, zeker vogels, die scheren ook geregeld over die rijtuigen heen.
Volgens mij is de beste en goedkoopste start toch nog steeds het volledig afsluiten van heel het vormingsstation met voldoende hoge draad. Op de zwakke plaatsen een aantal camera's er bij zodat er beelden bestaan als iemand zich toch onrechtmatig toeging wil verlenen tot het terrein.

want uiteindelijk is zoiets ook een gevaar gelijk een autoalarm, na een tijdje kijkt niemand er nog van op aangezien het toch vals alarm is.
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Re: Graffiti werkgroep

Bericht door Adler »

Voldoende afsluiten is volgens mij onmogelijk.
Neem nu Turnhout waar zeer dikwijls graffiti aangebracht wordt.
De treinen worden afgesteld op een terrein achter het station dat slechts te bereiken is door de straat over te steken.
Die ingang kan men onmogelijk afsluiten want dan kan er ook geen enkele trein meer in of uit, tenzij je daar een automatische poort gaat zetten.
Ik blijf erbij dat het mogelijk moet zijn een alarm te maken die voldoende intelligent is dat het enkel reageert als het moet reageren.
En men kan elk rijtuig voorzien van een GSM-zender die automatisch de dichtst bijzijnde post waarschuwt.
jan_olieslagers
Berichten: 3547
Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
Locatie: Ansião (PT)

Re: Graffiti werkgroep

Bericht door jan_olieslagers »

Adler schreef:En men kan elk rijtuig voorzien van een GSM-zender die automatisch de dichtst bijzijnde post waarschuwt.
Voor wat het waard is: tractiemateriaal bevat reeds een (GPS+GSM)zender in het kader van het ATLAS-project.
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Graffiti werkgroep

Bericht door Shrek »

Fysiek afsluiten van al het rollend materiaal (ze gaan toch altijd de zwakste plek uitzoeken) is volgens mij onmogelijk. Je moet gewoon zorgen dat de spuiters niet meer durven spuiten, door te zorgen voor hoge straffen en een reële pakkans.
Dietrich

Re: Graffiti werkgroep

Bericht door Dietrich »

Inderdaad dat vind ik ook, zorg ervoor dat de bewaking met camera's effectief goed is en deze in het oog worden gehouden. In veel stations hangen er nu al of is men bezig ze te installeren. Bij waargenomen inbreuk meteen politie verwittigen.
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Re: Graffiti werkgroep

Bericht door Adler »

Dietrich schreef:Inderdaad dat vind ik ook, zorg ervoor dat de bewaking met camera's effectief goed is en deze in het oog worden gehouden. In veel stations hangen er nu al of is men bezig ze te installeren. Bij waargenomen inbreuk meteen politie verwittigen.
Heb je enig idee hoeveel camera's men zou moeten plaatsen om alle mogelijke hoeken van alle bundels in Belgie in het oog te houden ?
Dat is praktisch niet te verwezenlijken.
HLE 2302
Berichten: 2628
Lid geworden op: 11 sep 2007, 12:51

Re: Graffiti werkgroep

Bericht door HLE 2302 »

Adler schreef:
Dietrich schreef:Inderdaad dat vind ik ook, zorg ervoor dat de bewaking met camera's effectief goed is en deze in het oog worden gehouden. In veel stations hangen er nu al of is men bezig ze te installeren. Bij waargenomen inbreuk meteen politie verwittigen.
Heb je enig idee hoeveel camera's men zou moeten plaatsen om alle mogelijke hoeken van alle bundels in Belgie in het oog te houden ?
Dat is praktisch niet te verwezenlijken.
maar ze zijn er wel mee bezig ...
in de depots waar er veel grafitti word gespoten kan je nu camera's terugvinden ...
bv. oudenaarde

greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Plaats reactie