nieuwe site

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Re: nieuwe site

Bericht door Adler »

Op deze pagina ontbreekt een figuur en als je klikt op 'Ontdek het interview van Richard Gayetot' krijg je Descheemaecker te zien.

Als je op deze pagina klikt op 'Ontdek het interview van Michel Jadot' krijg je eveneens Descheemaecker te zien.

Als je op deze pagina klikt op 'Ontdek het interview van Sabin S'Heeren' krijg je eveneens Descheemaecker te zien.

Op deze pagina ontbreekt een figuur en als je klikt op 'Ontdek het interview van Geert Pauwels' krijg je Descheemaecker te zien.

Op deze pagina ontbreekt een figuur.

En zo verder, enzovoort, je moet echt niet lang zoeken om fouten te vinden.
K V B
Berichten: 3326
Lid geworden op: 30 jun 2006, 13:20
Locatie: Wengwald, Zwitserland

Re: nieuwe site

Bericht door K V B »

Hogersluys schreef:De Engelse en Duitse versies gebruiken nu de Nederlandse afkorting "NMBS" ipv "SNCB". Dat kan gerust een revolutie genoemd worden. :lol:
Wel krijg je nog steeds op de engelstalige site het advies om in "Gand st. Pierre" uit te stappen als je naar Gent wil. Dat zouden ze eindelijk toch wel eens mogen aanpassen.

En de toepassing om online kaartjes te kopen kan zo in elke kursus user interface design als voorbeeld. Van hoe het absoluut niet kan.
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Re: nieuwe site

Bericht door Adler »

Hogersluys schreef:De Engelse en Duitse versies gebruiken nu de Nederlandse afkorting "NMBS" ipv "SNCB". Dat kan gerust een revolutie genoemd worden. :lol:
En de nederlandstalige versie gebruikt SNCB op ik weet niet hoeveel plaatsen, dat kan ook een revolutie genoemd worden.
Glodenox
Berichten: 558
Lid geworden op: 16 sep 2007, 00:33
Locatie: Zemst
Contacteer:

Re: nieuwe site

Bericht door Glodenox »

Op die Nederlandstalige pagina's waar SNCB staat, is ook het menu altijd in het Frans, normaal gezien. In de URL zal je waarschijnlijk "lang=F" zien staan. Verander dat naar "lang=N" en de heading zal mooi NMBS weergeven.

Het blijft natuurlijk wel een fout.

Greetings,
Glodenox
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Re: nieuwe site

Bericht door Adler »

Glodenox schreef:Op die Nederlandstalige pagina's waar SNCB staat, is ook het menu altijd in het Frans, normaal gezien.
Dat is absoluut niet waar.
Hier heb je 2 voorbeelden waar SNCB op een nederlandstalige pagina staat:

Voorbeeld 1 , dan nog in een tekst ondertekend door MD !
Voorbeeld 2

Ik kan u er nog veel geven.
Glodenox
Berichten: 558
Lid geworden op: 16 sep 2007, 00:33
Locatie: Zemst
Contacteer:

Re: nieuwe site

Bericht door Glodenox »

Adler schreef:Dat is absoluut niet waar.
Hier heb je 2 voorbeelden waar SNCB op een nederlandstalige pagina staat:

Voorbeeld 1 , dan nog in een tekst ondertekend door MD !
Voorbeeld 2

Ik kan u er nog veel geven.
Ik had het dan ook over de tekst naast het logo... Tuurlijk staan er in de content zelf ook nog een pak fouten.

Greetings,
Glodenox
Hogersluys
Berichten: 938
Lid geworden op: 26 sep 2008, 18:19

Re: nieuwe site

Bericht door Hogersluys »

Noem me ouderwets, maar namen als 'Reizigers Nationaal' kunnen bij mij 1000x meer sympathie opbrengen dan pseudo-hippe Engelse namen als 'NMBS Mobility' (waarvan dus ook 2 taalversies nodig zijn, is hier over nagedacht of werd gewoon blindelings het advies van een paar goedkope marketingmanntjes gevolgd?). De NMBS heeft vandaag veel van haar sympathie verloren. Straf dat ze het bij de voorstelling van hun 'nieuwe huisstijl' dan nog over traditie en geschiedenis durven hebben.

Mja, gelukkig zal de reiziger niet veel in contact komen met deze nieuwe 'namen'.
groentje
Berichten: 7294
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: nieuwe site

Bericht door groentje »

Dat was zich al veel langer aan het doorzetten. Wat denk je van de travel centres, of een paar generaties terug ( :mrgreen: ) de invoering van IC en IR voor direct en semidirect?
Maar je hebt wel gelijk, natuurlijk, zelfs al was het Nederlands van de NMBS soms wat eigenaardig (het Frans trouwens ook), het was tenminste Nederlands.
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Re: nieuwe site

Bericht door Adler »

Ik ben het eens met Hogersluys dat deze naamsverandering weinig of geen nut heeft.
Het is duidelijk dat men eens te meer de DB heeft willen na-apen, zoals met de IC's en IR's destijds, maar dan weer op een zeer ongelukkige manier.
Bij de DB hebben die verschillende eenheden immers een eigen juridisch en boekhoudkundig statuut van AG (NV bij ons).
Dat model van afzonderlijke 'business units' heeft Etienne Schouppe in de tijd al willen invoeren, maar hij is toen op een njet gestoten van de vakbonden met zelfs stakingen als gevolg.
Dat was een gelegenheid geweest om van de NMBS een modern bedrijf te maken, maar het mocht weer niet.

Wat men nu doet, is gewoon nieuwe etiketjes plakken op de verschillende departementen van de NMBS en er een mooi kleurtje aan geven.
Dat wekt uiterlijk de schijn van een modern bedrijf te zijn, maar in werkelijkheid verandert het niets aan de logge monolitische bureaucratie die de NMBS is.
Het is enkel weer een operatie die veel geld zal kosten voor niets.
Nieuw briefpapier, nieuwe naamkaartjes, nieuwe vlaggen, nieuwe website...,noem maar op , en wat gaat men doen met de logo's B-Cargo op de honderden wagons ?
En bovendien, als het dan toch absoluut nodig was, had men inderdaad beter namen gekozen die taal-onafhankelijk waren, want nu zit men dus weer met dubbele namen waar men zelf blijkbaar niet meer aan uitgeraakt, te zien aan de vele fouten op de website.
En wat is er eigenlijk geworden van die namen of plannen New Passengers en New Cargo ? Zijn die een stille dood gestorven ?
AlexNL
Berichten: 2188
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: nieuwe site

Bericht door AlexNL »

DB is niet de enige die een dergelijke oplossing heeft gekozen, ook de NS heeft zichzelf onderverdeeld in meerdere entiteiten: Nederlandse Spoorwegen N.V., met eronder NS Reizigers B.V., NS Poort B.V., Servex B.V., NS Internationaal B.V., High Speed Alliance B.V., enzovoorts. Dit vermindert bedrijfsrisico's aanzienlijk: al gaat NS Internationaal (nu HSA) failliet, dan heeft dat minder risico's voor de rest van het NS-concern.

De NMBS bestaat uit 4 entiteiten: een holding, een reizigersdivisie, een goederendivisie en de infrastructuurdivisie Infrabel. Stations is iets wat in mijn ogen niet goed geregeld is: doordat sommige stations bij Infrabel horen, anderen bij de holding, en weer andere bij de reizigersdivisie, maakt dit coördinatie een stuk lastiger. Ook vergroot het risico's, wanneer Infrabel bijvoorbeeld over de kop gaat is de NMBS een deel van haar stations kwijt.

Ik vraag me af uit de koker van welk marketingbureau deze namen komen... als er al een marketingbureau is geweest natuurlijk. Onnodig hip doen terwijl het eigenlijk oude wijn in nieuwe zakken is: organisatorisch verandert er absoluut niets, dus een naam als "SNCB Europe" heeft ook geen juridische meerwaarde.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22553
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: nieuwe site

Bericht door Steven »

de nmbs groep bestaat maar uit drie takken en geen vier.

Infrabel (baas = .....)
NMBS (baas = DSM)
Holding (baas = Haek J.)


reizigers en goederen vallen beide onder NMBS en is dus al een tak verder aan de boom.
NMBS reizigers en B cargo zijn dus entiteiten onder de vlag NMBS.
AlexNL
Berichten: 2188
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: nieuwe site

Bericht door AlexNL »

Ah, ok, dan heb ik mij daarin vergist. Maar een slecht presterend B-Cargo is op zo'n manier ook nadelig voor de reizigersafdeling, lijkt me?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22553
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: nieuwe site

Bericht door Steven »

Dat is wat men nu ook in de gaten heeft en waarom men zich is gaan moeien vanuit de politiek.
LHOON
Berichten: 619
Lid geworden op: 30 dec 2008, 21:30
Locatie: FM

Re: nieuwe site

Bericht door LHOON »

Vooral irritant is dat de benaming "NMBS" systematisch zonder lidwoord wordt gebruikt, vooral dan in de "corporate" pagina's (waar overigens niet veel concreets instaat...)
Hogersluys
Berichten: 938
Lid geworden op: 26 sep 2008, 18:19

Re: nieuwe site

Bericht door Hogersluys »

Hogersluys schreef: Mja, gelukkig zal de reiziger niet veel in contact komen met deze nieuwe 'namen'.
Even mezelf citeren. Ik zei toen dat de reiziger niet veel in contact zou komen met de nieuwe namen (hoeveel keren zag je vroeger immers NMBS Reizigers Nationaal?), maar enkele maanden later is het duidelijk dat ik me helaas vergist heb. De naam 'mobility' is alomtegenwoordig en wordt zelfs in de media gebruikt. Ergens is het positief dat men blijkbaar voor een keertje zeer consequent is. Helaas heb ik me niet nog steeds niet verzoend met de in mijn ogen bekrompen benaming 'Mobility' (waar is de link met 'België' of 'nationaal' en als het dan toch zo moet noemen, wat is er dan mis met 'NMBS Mobiliteit'?), dat deze nu overal opduikt (zelfs in Eeklo prijkt boven het loket het vernieuwde logo) maakt het extra jammer.
Plaats reactie