Dit zijn allemaal geen argumenten waarom het zoveel langer duurt dan op Roosendaal - Dordrecht, of het andere deel van lijn 12. Wat zijn dan de verschillen?Ydv87 schreef:Je moet ook rekeninghouden dat deze treinen vanuit Kapellen vertrekken, en deze grotendeels in Essen staan. Voor het vervangen van de biels moeten de sporen manueel losgemaakt worden, en verschillende contacten (overwegen,... ), loskoppelen. Men heeft een ganse treinlengte nodig (ik dacht +/- 400m) dat losgemaakt moet zijn voor men kan beginnen. Die mannen beginnen zaterdag ochtend al! Reken ook dat de voorbereiding van de werktrein zelf, het inzetten en uitzetten.rvdborgt schreef:Heeft iemand enig idee waarom die werkzaamheden over zo ontzettend veel weekends worden uitgesmeerd? Zoals ik het begrepen heb, wordt er gewerkt van zaterdag rond de middag tot zondag rond de middag, terwijl een weekend zoveel langer is: .
Het personeel van van de P93 werkt ook niet graag 's nachts ivm de veiligheid.
Ook tijdens het werken, wanneer een trein op het tegenspoor passeert, worden die grote machines vaak stilgelegd. Dit kost ook tijd
Na het ziften, moet ballast gestord worden, het spoor goed gelegd worden, aangetrild, nogmaals ballaststorten, aantrillen, ... tot het spoor goed ligt. tergelijkertijd worden alle contacten aangesloten. In het voorjaar gebeurde dit van zondagavond tot ze klaar zijn (deadline was maandagochtend 5u). Het was meerdere malen dat het treinverkeer maandagochtend in de knoop lag, omdat ze niet tijdig klaar waren (soms ook door technische defecten).
De werken die de grote machines uitvoeren, kosten tijd! Maar de voorbereiding en de afwerking, kosten véél meer tijd!
Groetjes,
Rian